المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : عضو تحت الاضواء مع أسماء و سموحة

الصفحات : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12

أسير الإحساس
07-05-2010, 10:54 PM
انا جيت :a (30):
ياريتك ما جيتي :a (54):

اسير الاحساس
نعمين وحتة

1-كل منا عند اختيار الاسم المستعار لة قد يختار اسمة الحقيقى وقد يختار اسم يعبر عنة سواء متفائل او العكس والعياذ بالله
انت اخترت الاسر وأياً كان نوعة فهو أسر
هل تتذكر كلما رايت اسمك انك فى الاسر ويسعدك ام الامر بدأ بفكرة مناسبة لك ثم تحول الى اعتياد لا أكثر ؟
بداية .. لا أخضع لشيء بنسبة 100 % مع أن فيه حاجات كتير بيكون الإنسان سعيد بخضوعه لها (زي الحب مثلاً :smile:) ولكن ليس ف كل الأحوال تكتمل السعادة ..
عندما أرى إسمي أسير الإحساس اعتبر اني ملزم بالإحساس في كل شيء .. يعني لازم اكون حساس مش بتذكر اني أسير للإحساس غصب عني ومش قادر اتخلص منه وزي ما بيقولوا (الاحساس نعمة) يعني مجرد اسم بيعبر عن حالة زيادة الإحساس وضرورته كما ينبغي كمان.

2-تتملكك احياناً فكرة ومهما وجدت من مقاومة الاخرين تستمر فيها حتى النهاية

دا حكمك زي ما هو واضح مش هقولك ليه بتقولي كده ربما فيه مواقف معينة لاحظتيها خلتك تقولي كده ومش دي المشكلة لأن الآخرين أكيد نظرتهم لي غير نظرتي لنفسي :g:
الا تجد انة من الأجدى معرفة سبب مقاومة الآخرين لها لعلك تعيد التفكير فيها مرة اخرى وتكتشف ما قد يغيب عن ذهنك ؟
بالطبع من الأجدى أن نعيد النظر في كل أفكارنا ومن الأفضل أن ننظر للفكرة من بدايتها قبل عرضها على الآخرين وهو ما أفعله غالباً لذا أكون متمسك بها بعد دراسة جيدة لها وأستمع لآراء الآخرين إن أبدو المعارضة ولكني أحاول التعديل ف الفكرة أو تطويرها بدلاً من إنهائها تماماً وخاصة إن لم يكن الكل معارضين .. يعني لو فيه مجموعة معارضة الفكرة ومجموعة مؤيدة لها يبقى هناك احتمال الصواب والخطأ وفي هذه الحالة فدراستها من أجل التعديل وليس الإلغاء أولى ..وكمان بيكون فيه أفكار الآخرين لما بيعارضوها بيعارضوها لمصلحتهم وليس مصلحة الجميع إذن هنا وجب عدم الاستماع لآرائهم كما هو الحال في تحطيم الهمم أو تكسير المجاديف على رأي المثل.
يعني لو ظهر زي ما بتقولي ما يغب عن ذهني ووجدت ان عندهم حق لا أستطيع المعارضة وندور على حل وقتها .. لكن لو معارضة بكلام ف الفاضي يبقى أعرض أنا عنهم.

3-من بين الأماكن ....مكان
نسعد ونقيم الافراح عند احتلالة
وعند خوائة نبكى الوحدة
هل تجد الاحتلال افضل على اى حال (سواء كان الاحتلال ملائم او غيرة)ام العكس؟
الأماكن كلها مشتاقلك :smile:
السؤال مش واضح أوي من وجهة نظري .. جايز اكون انا مش فاهمه.
لو فيه توضيح أوك.

واكيد ان شاء الله لى عودة

عودي عودي .. واطمني لوجودي :smile:

أسير الإحساس
07-05-2010, 10:58 PM
اولا السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

ثانيا ازيك ياسير الاحساس
الله يسلمك يا سالي .. الحمد لله بخير

ثالثا اخبار عملك ازاى ان شاء الله تكون موفق
موفق ولله الحمد وفي نعمة أتمنى أن تدوم بالخير.

رابعا علل يعنى افصل يعنى هل اسير سعيد فى غربتوا واكيد لا
سعيد في تجربة الغربة نفسها لأني ناجح في غربتي وبحقق الهدف منها بانتظام والحمد لله وخصوصاً اني تمكنت خلالها من حاجات كانت حلم جميل ف حياتي وتحقق وأهمها العمرة والحج .. لكني بالطبع لم أكن سعيداً لفراق وطني وأهلي وأتمنى ألا أفارقهم لحظة واحدة.

خامسا اخر مره زرت فيها مصر كانت امتى وليه وازاى والساعه كام تحديدا :11OTH:
آخر مرة كنت ف مصر كانت على ما أتذكر يوم 09/07/2008 ودا يوم سفري وهو سبب وجودي ف مصر لأن من يوم ما سافرت ما نزلتش أجازة للحين .. وكانت الساعة 7.34 مساءً تقريباً هههه..

سادسا انت شايف ان اسئلتى رخمه شويه ولا كتير ولماذا يعنى علل برضه
رخمة بس مش أوي هههه بس حبيت أسئلتك لأنها مرتبطة بالغربة والوطن وكذا ...كويس التعليل كده ولا ما عرفتش اعلل؟؟ :eh_s(2):

سابعا السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
رايحة فين ؟ اقعدي اتعشي معانا :smile:
انا طبعا سئلت اسئله صعبه جدا معلش اهو ابقى حاول تغشهم بقى وخلاص
وممكن تستعين بصديق:telephone:
هستعين بصديق وغالباً هيكون نور اخوكي ..والمساعدة اللي هيقدمهالي انه يوصيك تسيبيني ف حالي بالتوبيك ده هههههههه

انا بس كنت بهزر شويه علشان تستعد لهجوم اسئله الله يكون فى عونك عليها
اصل بحس انها تدبيسه :birgits_giggle:

يا خبر ابيض .. كنتي بتهزري ؟ لو اخدت بالي م الأول ما كنتش جاوبت ووفرت وقت.:smile:
ولا يهمك انا أدها ان شاء الله .. نورتي ونحب نشوفك هنا تاني ..مع العضو القادم بعدي :smile:

أسير الإحساس
07-05-2010, 11:21 PM
أسير الإحساس هنا
لالالالالالالا .. بتهيألك بس .. روحي شوفي طبيخك انتي ولما يجي أسيرهنقولك..

من أمتة ولية محدش قاللى
يعني يا اختي جيتي متأخرة ؟ احنا لسه بنسمي اهو :smile:

نورت يااسير
ينور قلبك ..
....
من أكتر شخص تعزة اوووى وتعتبرة توأم روحك؟؟
بنت اختي ..عندها 23سنة .. فرق بين الخال والبنت 4 سنين حلوين :smile:

لو أستطعت ان تعيد الزمن الى الوراء ماذا تريد ان تغير فى حياتك؟
هنغير طبعاً أي معصية ونخليها طاعة وكمان الدراسة نغير مسارها .. وحاجات إضافية شخصية ..:a (31):

كم عضو تعرفه شخصياً فى المنتدى؟
حوالي خماشر واحد :marsa117:..
كل اللي اتعرفت عليهم كان بعد تسجيلي بالمنتدى بفترة طويلة كمان زي عاطف ومورو وعلي ونور السما وعبدالله وفارس وطه ابوالبراء وفهد يعني هما دول تقريبا اللي بكلمهم ايميل أوتليفونات لكن ما اتقبلناش خالص لسه.وكان فيه واحد صديقي سجل معايا هنا فترة وبعدين ذهب ولم يعد.

اية اللى ممكن يجذبك فى شخصية اللى أدامك؟؟
عقله .. يعني تفكيره وأسلوبه ف التعامل إضافة إلى أخلاقه .. وغالباً لي نظرة ف الشخص لا يستطيع تفسيرها إلا صاحب النظرة (اللي هو أسير الاحساس :a (62):)..

أنت من الناس اللى بتفكر بالقلب ولا بالعقل ولا بالأثنين معاً؟؟ولماذا؟
بالعقل أساسي طبعاً وبحب اتعمق ف التفكير مش مجرد تفكير سطحي لكن موضوع القلب له تأثير جامد علي خصوصاً ف الأمور المتعلقة بالآخرين يعني إذا كانت لصالحهم ممكن القلب يتدخل كنوع من التعاطف والتسامح..
يعني ممكن اجي على نفسي في سبيل غيري طالما يستحق.

اية العادة اللى بتعملها دائماً ونفسك تبطلها ومش عارف؟؟

وضع الإيموشن ف المشاركات :marsa117: انا بحطها عشان تساعد ف فهم كلامي بوضوح أكتر ورسم تعبيرات الوجه كمان :this:.. ولكني أفضل ان ابطلها أو اقلل منها وبالطبع بدأت استخدم ايموشانات معينة وبسيطة ( :smile: ) ومنها ايموشانات بكرهها منهم دول :this:
(:on_the_quiet::1::beee::a (277):) حاسس انهم قللات الأدب :a (113): عشان بيطلعو لسانهم :a (213):

مارأيك فى المنتدى بكل صراحة؟؟
رأيي ككل ان المنتدى ليه مميزات وعيوب وفيه حااجات حلوة وحاجات وحشة
وشايف انه أرض خصبة وبيئة صالحة لنمو الكثير من الروائع ولكن يتطلب المدوامة على استثمار هذا المكان ف الصالح..
لكن نقدر نقول ماشي الحال فيه .. وأحسن من غيره.

مين من الأعضاء التى لاتتخيل المنتدى بدونه؟؟

كل الأعضاء إلا انتي وأسماء هههههههه :haha:
لا بجد آيات ومورو وسموحة لأن منتدى بدون إدارة ما ينفعش بجانب انهم أعضاء قبل أي شيء.. وطبعا فيه أعضاء بحب وجودهم باستمرار وممكن اذكر اسمائهم بس أكيد هنسى حد..عموما نقول طه ابو البراء ونور السما وعلي وعطوف وفهد وأميرة وكلها تواضع وهمسة السكون وشيروتا وكل الأعضاء المقربين لي إضافة إلى اني بكره جدا ان عضو يسيب المنتدى أو أشعر انه هيسيب المنتدى حتى لو ماليش علاقة جامدة به وبحس اني مش متخيل المنتدى بدونه أياً كان العضو ده.
والأهم من كده انتي طبعاً عشان صاحبةالسؤال (نفاق يعني :biggrin2:)

تقول لمين كلمة شكر؟وكذلك كلمة عتاب؟
كلمة شكر لابراهيم صاحبي لأنه عزمني ع الغدا
وكلمة عتاب لأنه ما عزمنيش ع العشا :marsa117:
الاتنين اقولهم لآيات كلمة الشكر على استماعها للكثر من الأفكار والعمل الجاد من أجل ارتقاء المنتدى قدر المستطاع .. وكلمة عتاب على موقفها الأخير انها عايزة تترك إدارة المنتدى.

دائماً مانجد اسير هادئ ولكن متى ينفعل اسير؟
ممكن انفعل الحين لوتحبي :a (113):
انا فعلاً غالباً هادئ وبدعو للهدوء دائماً وفي كل الأحوال أثناء التعامل مع الآخرين.. لكن كتير بنفعل بيني وبين نفسي وبكون عايز اكسر الدنيا :a (30): .. لكن متل ما بيقولوا : اكتفي شر الحليم إذا غضب :a (113):.. لما بنفعل يبقى انسى الدنيا واللي فيها ووقتها ما عنديش عزيز ولا غالي.. وربنا يستر.:a (54):

اية رأيك فى المرأة؟وهل ترجح عمل المرأة ام لا ولماذا؟
المرأة أحترمها جداً وأقدرها جداً إذا التزمت بشروط الأنوثة المعنوية الطيبة ومواصفات المرأة الإسلامية بحق التي يسعد بها كل ذي عقل ودين..
ولا أرجح عملها إلا فيما يخصها يعني هناك بعض التخصصات أوافق على عملها بها ولكن بدون اختلاط.
والسبب في رفضي لعمل المرأة هو ما نراه اليوم من بطالة للرجال (المسئولين عن المرأة) في حين ان مناصب كتيرة تشغلها النساء (المسئولين عنهم الرجال) إضافة إلى أمور أخرى كثيرة منها فساد المرأة فالملاحظ ان أغلب النساء اللي بيشتغلوا أخلاقهم بتبوظ وبينحرفوا وممكن يرجع ده لسبب اختلاطهم بمختلف الفئات منها الصالح وأكثرها الفاسد وتعرضهم للكثير من الفتن والمغريات خلال التعامل مع الآخرين بمختلف أنواعهم أيضاً..

وعقل المرأة مارأيك به هههه؟؟.. وما الذى يجذبك في المرأة؟؟

عقل المرأة ؟!! :eh_s(2):.. مستغرب ان الكلمتين ييجو مع بعض ف جملة واحدة :biggrin2:
أعترف بأن المرأة تملك عقل جيد ومناسب لها فيما يخصها .. لكن .. لا أعترف بعقل المرأة كعامل أساسي للمساواة بالرجل وطبعاً عقل المرأة أقل من عقل الرجل بكتير وعارفين الحكمة في ذلك ..
باختصار عقل المرأة عندي محدووووووود القدرااات مهما تألق..لكن انا مش بحتقر المرأة أو بحتقر عقلها بالعكس احترم المرأة جداااااااااا وبحب النساء جدا جدا :smile: بس بمواصفات وشروط ..أهمها أخلاقها ودينها وأهم أخلاقها الحيااااااااااااااء المرأة بدون حياء كزهرة بلا عطر .. أسلوبها وملامحها طبعاً وخفة الدم وحلاوة الروح والعلم وخلافه.. إلى جانب المواصفات الفنية الأخرى :marsa117:

اية قرأنية دائماً ترددها على لسانك ماهى؟

(وما توفيقي إلا بالله) .. حتى دايما احب اكتبها

حكمة تؤمن بيها؟
من جد وجــد

بس كفاية وهجيلك تانى
تعالي بس عشان نطمن عليك مش أكتر :a (30):
سلام دلوقت

سلامين .. نورتي يا كنوز :smile:

أسير الإحساس
07-05-2010, 11:39 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

ازيك يا اسير .. يارب تكون بخير ... طبعا بعتذر مرة اخرى بسبب تاخيرى ولكن والله بسبب النت ...

ياريته كان يفضل فاصل عندك ف البيت والشغل مدة الاستضافة :smile:

على فكرة .. أحسن من على سهوه .. احم احم ..

المهم كنت عايز اقول اني كنت رافض المشاركة أوالاستضافة يعني فالموضوع لأسباب ولكني وافقت لأسباب برضه .. ماعلينا ..:smile:

ووالله العظيم انت منور هنا ومضلم هناك
ومتسالنيش هناك فين علشان معرفش ههههههههههههههههه
مش هسألك عشان عارف انك مش عارفة :smile:

اولا .. عرفنا بنفسك .(عضو معاكم ف المنتدى باسم أسير الإحساس). اسمك (السيد الإمام).... سنك ( 27سنة.)... مؤهلك (بكالوريوس حاسب آلي).......نوعية عملك (حالياً سكرتير في شركة مستلزمات طباعة(آلات طباعة وخلافه)بالسعودية)...... محافظتك بمصر(الدقهلية اللي هي المنصورة)... مكان اقامتك الان- (السعودية الرياض).

المفروض كان يبقى فيه سؤال إضافي وهو : قول والله العظيم اقول الحق ... ههههه.. والله العظيم بريء يا بييييييه

هل انت عاشق للسفر ام مجبر اخاك لا بطل ؟ والى متى يظل اسير مجبر اخاك ؟
انا احب السفر ولكن بحرية لكن سفر الغربة اللي انا فيه الحين مجبر .. بس مش أوي يعني انا اخترته لنفسي في سبيل تحقيق أهداف وبخطط انه يكون لفترة محددة وبكده اكون غير مجبر يعني ممكن افضل مجبر إلى أن أحقق اهدافي من السفر (الغربة)

يعجبنى ولا يعجبنى :

المجاملات فى المنتدى

تعجبني لو كانت معقولة وبتكون معقولة إذا كانت نوع من التشجيع أو كده .. أما إذا زادت عن اللازم – وما أكثرها – يبقى لا تعجبني تماماً وبالطبع فيه مجاملات كتير بلاحظها ف المنتدى أو شايف انها مجاملات من وجهة نظري بتخنق منها بجد .. حتى لو كانت لي انا لأني بحس انه استخفاف بعقول الناس يعني لما افضل اجامل زيادة عن اللزوم يا إما انا بستغفل اللي بجامله وبيكون نفاق كمان يا إما انا ما بعرفش حاجة إذا كان لا يستحق كل هذا..

(تحبي اقولك أمثلة واذكر أسماء ف المنتدى ؟؟؟)

قيادة المرأة للسيارة

لا يعجبني تماماً لما تسببة من مشاكل لها وللآخرين ..
وكمان حفظاً لكرامة المرأة لأني بحس انها بتقلل من مكانتها وكرامتها.

الفيس بوك

مش بوك يعني كتاب ؟ انا بحب القراءة لكن ما اعرفش الكتاب ده .. تأليف مين ده ؟!! ههههههه

ما ليش علاقة كبيرة بيه .. حاولت قبل كده التعرف عليه من قرب والتفاعل معاه لكن ما ارتحتلوش وحسيت انه ضياع وقت ف الفاضي ..

اسامة بن لادن

يعجبني إصراره

الاخوان المسلمين

أولاً لا أعترف بالجماعات والمسميات والكلام ده إلا بكلمة مسلم ..

لكن كجماعة من الناس يعجبني فيهم إصرارهم أيضاً على الوصول لأهدافهم وترابطهم بين بعضهم ..

لكن ما يعجبنيش انهم يدعوا لنفسهم كتير .. يعني ملاحظ انهم يحبوا نشر اسمهم وكأننا ف انتخابات من يستحق لقب مسلم ؟ ودائماً يرددوا الاخوان المسمين من هم وماذا فعلوا ومش عارف ايه ..إلخ .. طيب والدين؟ احنا يهمنا الدين الصح ..

والحلال بيَّن والحرام بيِّن .. هذه وجهة نظري وبالطبع احترم كل فرد فيهم لأنه مسلم زي غيره من المسلمين .. وملحوظة: يا ريت محدش يدخل معايا ف نقاشات حول الموضوع ده :a (54):- خصوصاً واحد عارف نفسه احسن اطحنه ههههه.:smile:

جمال مبارك

يعجبني اسمه هههه ولا يعجبني حضوره حاسس انه مش شخصية مؤثرة.:eh_s(2):

المسلسلات التركية

مش متابع لكن من اللي بسمعه عنها مش عاجباني خالص

النقاب

بحترمه جدااااا وبعتبره تااااج على رؤوس النساء .. وان شاء الله ناوي البس زوجتي ف المستقبل نقاب ولكن افضل انها تكون غير منتقبة ف البداية عشان البسهولها انا :smile:.. وطبعا لا يعجبني استخدامه في أغراض سيئة.

لك مواضيع عديدة فى المنتدى تحمل بداخلها كل المودة والحب للاعضاء مثل
"اعضاء كانوا مشرفين .. تذكير وتقدير "
"كل سنة وانت طيب يا بسام عودة " ..... وهكذا

ومواضيع عديدة تحت هذا النمط ، هل ترى نفسك حمامة سلام هنا فى المنتدى؟

بدون أرى أو لا أرى ما أكتبه هو ما يكون بداخلي .. أي شعوري الحالي أنقله في وقته بدون نفاق وهذا أسلوبي خارج المنتدى مع كل الناس ..

ولا أحب أن أرى نفسي هكذا حتى لا أستكثر ما أفعله فهو قليل إن نظرنا له بطريقة صحيحة بجانب الواجب والمفروض.. وأفضل أن أعمل في صمت بدون أن ينتبه أحد لما أفعله ف الحاجات دي أو يطلقون المسميات علي ويتركون الهدف من الفعل نفسه.

واذا كنت ذلك . على من تطلق اسم حمامة السلام فى المنتدى مثلك؟

فيه ناس كتير ممكن اطلق عليها - لو كان لابد من هذا - منهم شيروتا

كيف يصبح العضو جيد فى النقاش والحوار؟

عندما يهتم بلب الموضوع ويتعمق فيه ويفهمه جيداً قبل النقاش والمشاركة .. ويثير نقاط أخرى متعلقة بالموضوع ومفيدة..
وهذا يتوقف على رجاحة العقل والشخصية

ما هى اوقات دخول اسير الاحساس فى المنتدى؟ ولماذا هذة الاوقات تحديدا؟

من 8 ص إلى 1 الظهر ثم من 4 م إلى 7.30 م غالباً طول أيام الأسبوع إلا الجمعة ممكن ما ادخلش خالص الجمعة والخميس بيكون من 8ص الى 1.30 الظهر وطبعا فيه استثنائيات وطوارئ لأن دي مواعيد شغلي وما فيش عندي نت ف السكن لكن بروح كافيه نت لما يتطلب الأمر ذلك ممكن الجمعة أحياناً بالليل.

هل نجح اسير الاحساس فى التوفيق بين نور السما ومحمود سنجر ؟

انا كنت عارف موقف كل واحد فيهم - من موضوعي - من قبل ما يحصل وعارف رد فعلهم .. لكن حبيت اوصلهم بعض النقاط اللي تحث على إصلاح الأمور وكمان لأني لا أحب السلبية واحب آخد موقف إيجابي خصوصاً في حالة عدم محاولة الآخرين.. ومش معنى التوفيق بينهم أن تعود المياه لمجاريها وكما كانوا لأن فيه حاجات ما ينفعش الواحد يصر عليها حتى لو صح أحياناً .. وبمجرد ان الموضوع وصلهم التلاتة وافقت على حذفه ..

موضوع لك فى قسم النجاح والتطوير تحت عنوان ( همستين وبس )؟

ضع لنا محتوى اخر تحت هذا العنوان مع العلم ان مكان العنوان هذة المرة فى قسم اسرة شباب مصر؟

همستين وبس ..

همسة لكل عضو جديد يفكر في ترك المنتدى بعد فترة قليلة : مخطئ أنت في هذا فأنت عظيم الشأن بين الأعضاء الآخرين .. فقط عليك الصبر قليلاً والثقة بالنفس كثيراً .. فأنت من يستطيع التأثير في هذا المكان بتفاعلك وإثبات ذاتك وبما أنك عضو في هذا المكان ولك حقوق عليه فالمكان أيضاً له حقوق عليك ومن حقه أن تسعى جاهداً في تطويره حيث تعود الفائدة والنفع عليك وعلى الآخرين.

وهمسة لكل عضو قديم : ترك أحد الأعضاء المقربين منك للمنتدى ليس سبباً لتركك أنت الآخر له أو التأثر وانخفاض مستواك كعضو فعال وإنما واجبك أن تعمل على المساعدة في استمرارك أنت و كل الأعضاء بالمنتدى - سواء عضو قديم أو جديد - وكأنك مسئول عن الآخرين لا مسئول منهم .. وأيضاً بما أنك عضو في هذا المكان ولك حقوق عليه فالمكان أيضاً له حقوق عليك ومن حقه أن تسعى جاهداً في تطويره حيث تعود الفائدة والنفع عليك وعلى الآخرين.

تحياتى

هل لديك أسئلة أخرى يا سيادة حضرة الموز مو زيل ؟؟:a (30):

متشكرين يا حاجة .. كويس ان اسئلتك بسيطة وخفيفة .. وطبعاًخلصت يكده خالص :smile:

أسير الإحساس
07-05-2010, 11:40 PM
متابع للرائع المتميز اسير الاحساس

اختيار موفق لرائع مبدع
تقدير لك سيد
ولكِ اسماء
ولكِ سموحة

انت اللي رائع يارائع :smile:
منووووووووووور

أسير الإحساس
07-05-2010, 11:54 PM
يا مراحب الحاج سيد ونفسه فى دائرة الضوء

يا هلا يا هلا بالشيخ على .. حيا الله الغالي ..

ازيك وعامل ايه وايه اخبارك ويارب تكون بخير وبعد

بخير والحمد لله وموجودين اهو تحت الأنقاض ..

قصدي تحت الأضواء :smile:

1 - سؤال شخصى جدا ... ناوى تتجوز امتى؟

ان كان علي عاوز اتجوز الحين لكن مأجل الموضوع شوية بفكر اكمل 3 سنين ف الغربة كمان ويبقى المجموع كله 5 سنين

وبعد ال3 سنين من الآن انزل اتجوز بقى هههههه بس انا محتار أوي يا أخي ف اختيار العروسة حاسس انه أصعب شيء موضوع الاختيار ده ..

ما علينا بلا وجع دماغ قلتهم احسن يا جدع :smile:

2 - تفتكر انا وانت هنقابل بعض فى يوم ما ؟

اتمنى.. والنية على كده ان شاء الله أول ما انزل اجازة اقابلك انت وغيرك من كل اللي اعرفهم..

او تيجي انت هنا تعمل عمرة أو تحج ونتقابل ..

3 - ازاى اصبحت عضو فى رابطة الكتاب الاسيويين ؟

بعد ما قمت بتأليف وإعداد كام كتاب سألت عن طريقة الاشتراك ف الاتحاد قالولي تجيب عينات من كتبك اتنين أو تلاتة ع ألأقل وبعدين نعرضهم على لجنة الاتحاد وهي تقرر الموافقة ..

وحصل وعطيتهم الكتب وبعدها وافقوا ودفعت الاشتراك السنوي وعملت الكارنية ودي صورة عندي للكارنيه القديم وش وظهر بس بلاش صورتي اصل كنت مكشر فيها وقتها ههههههه

[/URL]

http://www.7fz.net/uploads/images/7fz-24c67f89df.jpg (http://www.7fz.net/uploads/images/7fz-ea5e79bfe7.jpg)

وكان نفسي اشترك ف اتحاد الكتاب العرب لكن قالولي لازم يكون لك شيء من تأليفك ف الأدب وكده وما لحقتش اتهنى بمزايا الاتحاد ده أو ده لأني سافرت بعد الاشتراك مباشرةً ..

4 - ايه شعورك وانطباعك ساعة ما سماحة عملت تغطية ممتاز عن معرض الكتاب ؟

كنت مبسوط جدا والله لأني بحب المكان ده بجد إضافة إلى فرحتي بتجاوبكم معايا ومساعدتي ف الاطلاع على التغطية وجهزوا نفسكو للمعرض القادم قرب اهو هههه

5 - ايه اجمل حاجة فى الغربة وايه اسوء حاجة من وجهة نظرك ؟

اجمل حاجة انك بتتعلم حاجات كتير جداااااا منها الاعتماد على النفس والاطلاع على جنسيات وأماكن أخرى والتعامل مع مختلف الشخصيات .. بتتعلم وبستفاد فعلاً..

أسوء حاجة بالطبع البعد عن الأهل والوطن..

شوية انانية ؟

7 - بحبك يا مصر تقول عنه ايه ؟

مش هقول حاجة .. واحد بيحب مصر.. انا مالي ؟ :biggrin2:

بحبك يا مصر عضو بحبه جدا وبقدره واحترمته من أول ما سجل بالمنتدى هنا لما عرفت اهتماماته ونوعية المواضيع اللي بيركز عليها وده لاحظته لما انت شاركت ف موضوعي (عجز القلم ) لما كنت انت جديد ومن ردك حسيت باهتمامك بالمواضيع البناءة .. وعجبني ردك على فكرة ..:smile:

8 - على اللى هو انا تحب تقول عنه ايه متوقعه ؟

متوقع انه شخص جدع وصاحب صاحبه وهيكون صديق دائم لي.. [U]واحتمال يساعدني ف اختيار العروسة اصل بفكر اختارها م القاهرة

بتاع مصلحتي يعني :biggrin2:

9 - من هو سفير مصر فى السعودية وسفير السعودية فى مصر ؟

تصدق نسيت اسمه .. ههههه .. بس فاكر شكله طبعا ده صاحبي وحبيبي يا عم بعد الموقف اللي حصل معاه ههههه .. سيادة السفير محمود عوف

وسفير السعودية ف مصر هو هشام محي الدين ناظر(حسب نتائج البحث ف جوجل :marsa117:) .

10- كلمة للمنصورة ؟

وحشتيني

11 - ايه هة اكتر حاجة محيارك فى الدنيا دى ؟

عدم التزام الناس الملتزمة وانا منهم.. فهمت حاجة؟؟ :a (213):

12 - سيد ونفسه فكرة جت منين ؟

جت من رغبتي ف نقل ما يدور بنفسي وتعليقي على حاجات كتير تخصني وتخص غيري وفكرت كتيرفي طريقة عرض الموضوع و تطور إلى أن أصبح في صيغة حوار مع النفس والقرار جه فعلاً أثناء الحوار مع نفسي عن المنتدى وحاجات كتير..والحمد لله الفكرة اعتقد انها نجحت لكن محتاجة متابعة وانا مش فاضي :smile:

13 - شعورى تجاهك ما هو وصفك له ؟

هو شعوري ولا شعورك يا عم ؟ كل واحد أدرى بشعوره.. ههههه

بس متأكد انه خير والحمد لله وهيفضل خير وهيدوم بإذن الله

دعائى لك بكل خير وصحه اخى العزيز

مودتى

،،

وأطيب أمنياتي ودعائي لك أيضاً بكل خير

نورت يا حاج علي والله .. هتوحشنا ..

ما تنساش تشوفلي عروسة من كايرو

أسير الإحساس
07-05-2010, 11:58 PM
الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 4 ( الأعضاء 1 والزوار 3)

‏أسير الإحساس (http://www.egyguys.com/vb/member.php?u=2636)

ايه يا جدعان بتتفرجو على إيه ؟
انا ضيف ف موضوع .. مش متهم ف جريمة :smile:

أسير الإحساس
07-05-2010, 11:59 PM
ماهو يا حاج سيد لو فاكر التاخير دة هيقلل الاسئلة تبقى واااااااهم:1:

لن نكل ولن .............(ما علينا)

ننتظر اجاباتك

وانا كمان لن ولم ولا وكلا :a (54):

أسير الإحساس
08-05-2010, 12:07 AM
:birgits_giggle::birgits_giggle::birgits_giggle::birgits_giggle::birgits_giggle::birgits_giggle::birgits_giggle::birgits_giggle::birgits_giggle:

:birgits_giggle::birgits_giggle::birgits_giggle::birgits_giggle::birgits_giggle::birgits_giggle::birgits_giggle::birgits_giggle::birgits_giggle:

انت وقعت ياحبى
وقعت يا غُلبي ولا حدش سمى عليَّ

هلا بالغلا
هلا بك الله حيووو .. اشلونك ؟

انا هسالك شوية اسالة خفيفة كده على الماشى

اسير باشا
سحبو البشوية من زماااااان

ممكن اسمك وسنك وعنوانك ومحل ميلادك (:a (51):)
هتبعتلي حوالة ولا إيه ؟:smile:
عموما - سيد - 27 سنة - العنوان بالكامل :الكردي -منية النصر - دقهلية ..ومحل الميلاد نفسه اوعى حد يبلغ عني

ما تعريفك ل

الهدوء
بيئة مناسبة للعمل بكفاءة

الطيبة
شيء جميل وضروري ولكن مع الحرص للحد المطلوب

الرزانة
من أهم مقومات الشخصية السوية

التكيف والتكييف
اسأل سموحة

فقر يا عطوف على حظك لازم امشي الحين ..
كفاية عليك دول ونكمل بعدين

$$ The Master $$
08-05-2010, 12:11 AM
حتى الزوار بيحبوك يا سيد :biggrin2::biggrin2:

أسماء
08-05-2010, 02:10 AM
عادات الاعضاء من خلال سومة واللمبة المحروقة ... من انجح المواضيع فى المنتدى كنت
بتقوم فية بوصف اسلوب كل عضو وطريقة فى التعبير باسلوب لذيذ جداا
لية يا اسير مكملتش التوبيك دا ؟ هل اسير شايف انة لا يوجد اعضاء اخرون يستحقوق
وصف تعبيراتهم واسالبيهم :a (214):؟

بكلمات موجزة اوصف لنا اسلوب كلا من
سموحة
ايس
نور
اسماء
محمود سنجر
no comment
فهد
فارس العشق

الاعضاء الجدد منهم من تميز واثبت جدارتة فى فترة وجيزة ... اذكر ثلاث اسماء منهم؟

بكل صراحة ما هى اهم عيوب اسير الاحساس؟

القسم المفضل ؟ الاكلة المفضلة .؟ العضو المفضل ؟

سلبية واضحة جدا فى المنتدى وتريد ازلتها الان ؟

موضوع كتبة اسير الاحساس ولة ذكرى جميلة لدية ؟

هل تتعامل مع كل اقسام المنتدى بنفس درجة التفاعل؟

" جملة بقلم اسير الاحساس "
هناك اعضاء متميزين واعضاء جدد يملكون أقلاما تستحق التقدير ورغم ذلك
يجهلهم الجميع
اولا : ما هو مصير هؤلاء الاعضاء؟
ثانيا : هل للادارة دور فى حل هذة المشكلة ؟
ثالثا : هل اسير الاحساس يسعى دائما لمتابعة كتابات الاعضاء الجدد ام هو كلام والسلام ؟

بتقول انك كنت هترفض تخش الاستضافة لاسباب ووافقت لاسباب اخرى
نحب نعرف الاسباب سواء اسباب القبول او الرفض .

اية اخبار بقا اللهجة المصرية معاك بعد اقامتك فى السعودية
سنتين ؟ واية رائك فى اللهجة السعودية؟

سيد اوعى تكون زهقت منى :biggrin2:
لسة الاسبوع مخلصش
اتجدعن انت بس كدا وجاوب اول باول
وعلى فكرة بقا مستحيل اقدر احط
اسئلة فى اى استضافة وانا فى الشغل
بالكتير اوى احط ردود خفيفة كدا
علشان بس تركيزى فى الشغل ميقلش
والنت فى البيت اتحسن اووووى
على حظك بقا
تحياتى وسلاماتى

سموحة
08-05-2010, 11:30 AM
وعند خوائة نبكى الوحدة

المكان المقصود بة القلب

أسير الإحساس
08-05-2010, 12:25 PM
ايه اهم المواضيع اللى بتلفت انتباهك

المواضيع المكتوبة بقلم صاحبها هي اللي بتلفت نظري بشدة أياً كان نوعها سواء شعر أو خواطر أو دينية أو مواضيع عامة

بالإضافة إلى مواضيع تطوير الذات وعلم النفس ومواضيع الأسرة (المناسبات)

ايه تقييمك للانسان الكويس من خلالنظرتك وخبرتك القصيرة قصدى الطويلة

الانسان الكويس هو اللي ينفع نفسه وغيره ويعمل لدنياه وآخرته بالحق.

ازاى بتحكم على المراة :birgits_giggle: محرج بس لازم تجاوب

بحكم عليها بالإعدام ههههه

بحكم عليها من ناحية الأخلاق والدين طبعاً والعلم والأسلوب ف التعامل وأكتر حاجه احبها ف المرأة الحياء..بالإضافة إلى قدراتها كامرأة يعني زوجة ناجحة وست بيت شاطرة زي ما بنقول وشايفة شغلها كويس وبتهتم بأسرتها ولو تقصد الاختيار بالنسبالي يبقى الجمال له دور أساسي ف الموضووووووووع :smile:

سيد العاطفى بيمثلك ايه :birgits_giggle::birgits_giggle: وسيدالكاتب
سيد العاطفي بيمثل الجانب الرومانسي

وسيد الكاتب بيمثل الجانب العلمي ..

ممكن تكلمنا عنهم

الاتنين ولاد حلال .. سيد العاطفي حساس وطيب

وسيد الكاتب بيسعى للأفضل دائماً وهدفه الفائدة له وللآخرين.

حبيبى كفاية دول

حبيبي يا خال .. نورت والنعمة .. حاول توحشنا شوية بقى.

مع انك واحشني بس عايزك توحشني أكتر:biggrin2:

خادم الإسلام
08-05-2010, 01:00 PM
==================

متي شعرت بالندم لاخر مرة ولما ؟
================
من هو العيب الي تفشل دائما ان تعالجة في نفسك رغم محاولاتك ؟
================
متي اخر مرة بالتوقيت ذكرت فيها الله ؟
=============
من هي الانسانة التي تستحق الاحترام في وجهة نظرك ؟
" بعد اهلك واقاربك "
=================
كيف تصف هذه الصفات بايجاز
- الكذب-
- البخل-
-الانانية-
-التفوق-
-التميز-
-التدين-
===================
من في الزمن الماضي غير اشرف الخلق سيدنا رسول الله تتمني ان تقابل ؟
===================
ما الفرصة التي تتمني ان تقابلك في مستقبلك ؟
==================
من اكثر الاعضاء اثارة للغموض في وجهة نظرك ؟
====================
ما هي الفائدة من المنتدي ؟ في وجهة نظرك ؟؟
================
ماذا تعرف عن العضو "علي خطي الحبيب"؟
===============
اذا جاءتك رسالة بدون توقيع بها كلمة" احبك" من تتمني ان يكون صاحبها؟
====================
كم المبلغ الذي تحتوية حافظة نقودك الان ؟
=================
لي عودة

بحبك يا مصر
08-05-2010, 05:40 PM
احبك الذى احببتنى فيه اخى الكريم

اما عن

وبعد ال3 سنين من الآن انزل اتجوز بقى هههههه بس انا محتار أوي يا أخي ف اختيار العروسة حاسس انه أصعب شيء موضوع الاختيار ده ..

كنت بقول كدا ... بس عن جد وبعد خبرة

بسيطة جدا .. هى بنت كويسة وبيت كويس وارتياح وقبول

وتفهم ... وبس جدا

اما اشوفلك عروسة شىء يسعدنى جدا

بس الاقربون اولى بالمعروف ولو ما فى اتجاه محدد.

اهلك وبعدين جيرانك وبعدين زميلاتك وهكذا

ربنا يوفقك للخير وترجع ونشوفك بالسلامة ان شاء الله

،،،

Winner
08-05-2010, 05:44 PM
هههههههههههههههههه
سمعت الكلام ده قبل كده يا السيد السيد إبراهيم إبراهيم الإمام
ومجبش نتيجة
هههههههههههههههههه
على عايز يدبس الدنيا كلها زيه
بعينك :11OTH:

أسير الإحساس
09-05-2010, 10:56 AM
عادات الاعضاء من خلال سومة واللمبة المحروقة ... من انجح المواضيع فى المنتدى كنت

بتقوم فية بوصف اسلوب كل عضو وطريقة فى التعبير باسلوب لذيذ جداا
لية يا اسير مكملتش التوبيك دا ؟ هل اسير شايف انة لا يوجد اعضاء اخرون يستحقوق
وصف تعبيراتهم واسالبيهم :a (214):؟
لا طبعاً فيه ناس كتير تستحق وبالفعل فكرت ف تكملة الموضوع وكل ما اجهز شوية ف دماغي ما تجيش الفرصة ان اكمل الموضوع لكن لسه ف بالي .. بس اكيد الجزء الأول كان له طابع خاص ومميز .. والباقي احتمال نغير فيه شوية .. يعني هنركب لمبة جديدة ومش هيبقى من خلال أسماء

بكلمات موجزة اوصف لنا اسلوب كلا من
سموحة
ايس
نور
اسماء
محمود سنجر
no comment
فهد
فارس العشق
كل أساليب الأشخاص المذكورة مقبولة ولكن تختلف درجة قبولها من عضو لآخر ..

الاعضاء الجدد منهم من تميز واثبت جدارتة فى فترة وجيزة ... اذكر ثلاث اسماء منهم؟
مصراوي فورايفر - كنوز- سالي (ومن الجداد عنهم روزاليند)

بكل صراحة ما هى اهم عيوب اسير الاحساس؟
كتييير ما تعديش .. ولكن العند غالباً واللامبالاة أحيانا وقت الطلب والتردد بعض الأوقات وتضيع فرص كتير والتقصير ف حق ربنا وحق الناس وحق نفسي .. وطبعا غيري بيشوف عيوبي بوضوح اكتر مني.

القسم المفضل ؟
إبداعات الأعضاء - وأسرة شباب مصر - والرابطة
الاكلة المفضلة .؟
السمك (مقلي ومشوي)
العضو المفضل ؟
كل اللي بحبه فهو مفضل لدي والحمد لله حبايبي كتير

سلبية واضحة جدا فى المنتدى وتريد ازلتها الان ؟
ترك المنتدى من بعض الأعضاء والغياب الكتير وتراجع المستويات

موضوع كتبة اسير الاحساس ولة ذكرى جميلة لدية ؟
رائــحة المـطـــــر

هل تتعامل مع كل اقسام المنتدى بنفس درجة التفاعل؟
لا طبعاً فيه أقسام يكاد يكون تفاعلي معاها معدوم
(وكويس اني لسه بدخل المنتدى أساساً لحد الوقتي)

" جملة بقلم اسير الاحساس "
هناك اعضاء متميزين واعضاء جدد يملكون أقلاما تستحق التقدير ورغم ذلك
يجهلهم الجميع
امممم كانت فين دي ؟!! تصدقي ناسيها ؟!

اولا : ما هو مصير هؤلاء الاعضاء؟
بإمكانهم يثبتوا نفسهم تحت أي ظروف

ثانيا : هل للادارة دور فى حل هذة المشكلة ؟
أكيد .. عن طريق الاهتمام بتكريم الأعضاء اللي يستحقوا ولكن بإتقان أكثر ف الاختيار عن طريق تشكيل فريق مناسب للاختيار وتبادل الآراء.

ثالثا : هل اسير الاحساس يسعى دائما لمتابعة كتابات الاعضاء الجدد ام هو كلام والسلام ؟
الموضوع اللي بيلفت انتباهي وبلاقيه كويس وبحس ان العضو يستحق المتابعة بتابع .. وأحياناً بختار أي عضو جديد بالبركة وادخل اشوف مواضيعه والموضوع اللي بلاقي ردوده صفر بضيف رد كنوع من التشجيع وتحريك الموضوع للفائدة .. لكن مش متابع الكل طبعاً لأن دخولي يعتبر قليل جدا بالنسبة للباقي.

بتقول انك كنت هترفض تخش الاستضافة لاسباب ووافقت لاسباب اخرى
نحب نعرف الاسباب سواء اسباب القبول او الرفض .
عادي ما تشغليش بالك كلها أسباب بسيطة

اية اخبار بقا اللهجة المصرية معاك بعد اقامتك فى السعودية سنتين ؟
تمام الحمد لله زي ما هي وهتفضل مع ان اللهجة السعودية أحياناً بتفرض نفسها ف بعض الأوقات لكن المصرية تكسب..

واية رائك فى اللهجة السعودية؟
أحبــــــــــــــها

سيد اوعى تكون زهقت منى :biggrin2:
لسة الاسبوع مخلصش
اتجدعن انت بس كدا وجاوب اول باول
وعلى فكرة بقا مستحيل اقدر احط
اسئلة فى اى استضافة وانا فى الشغل
بالكتير اوى احط ردود خفيفة كدا
علشان بس تركيزى فى الشغل ميقلش
والنت فى البيت اتحسن اووووى
على حظك بقا

تحياتى وسلاماتى

لا ما ازهقش منكم لو فضلتو تسألو سنة كاملة لكن انا اللي مقصر ف الإجابات
ياريت تعذروني وتبقوا تصبروا علي شوية عشان عندي ضغووووط كتير..
بالتوفيق للجميع.. يلا جيبي الباقي لو فيه يعني ههههه
يلا إجابات طازة اهو عشان الجو رايق شوية ف الشغل

أسير الإحساس
09-05-2010, 11:04 AM

وعند خوائة نبكى الوحدة

المكان المقصود بة القلب

امممم .. القلب .. انا قلت كده برضه بس حبيت اتأكد..
لو كان الاحتلال أو عدمه بالإمكان (إرادي) .. فبالطبع ليس أفضل في كل الحالات وإنما حسب المناسب.
وإن لم يكن بالإمكان (لا إرادي) فهو أفضل في كل الحالات
لأننا سنرضى ونخضع حتى عند الخواء و البكاء ..
فهمتي حاجة ؟ :smile:

أسماء
09-05-2010, 11:14 AM
لا ما ازهقش منكم لو فضلتو تسألو سنة كاملة لكن انا اللي مقصر ف الإجابات
ياريت تعذروني وتبقوا تصبروا علي شوية عشان عندي ضغووووط كتير..
بالتوفيق للجميع.. يلا جيبي الباقي لو فيه يعني ههههه
يلا إجابات طازة اهو عشان الجو رايق شوية ف الشغل [/CENTER]

ماشى يا اسير
اجابتك رائعة .. وحاسة فيها بالمصداقية ..
باقى الاسئلة لما اروح البيت .. علشان بس
فى البيت السلامة وفى الشغل الندامة
ولا انت بقا علشان فاضى :biggrin2:
بس انا مصممة اعرف بقا اسباب رفضك واسباب قبولك الدخول للاستضافة
منور يا اسير منورررررررررررررررررررررررررر
هههههههههههههههههه

أسير الإحساس
09-05-2010, 11:24 AM

==================

متي شعرت بالندم لاخر مرة ولما ؟
امبارح .. لأني كنت براجع نفسي كده ف بعض حاجات وحسيت اني مقصر جامد وضيعت فرص كتير كانت ممكن تفيدني وتفيد غيري.
================
من هو العيب الي تفشل دائما ان تعالجة في نفسك رغم محاولاتك ؟
الالتزام بما خطط له .. يعني غالباً اخطط تخطيط جيد لكل حاجة بس الأغلب اني بضيع كل ده ولا ألتزم به

================
متي اخر مرة بالتوقيت ذكرت فيها الله ؟
وقت قراءة السؤال وكتابة الإجابة .. وكان قبلها بساعة تقريباً
=============
من هي الانسانة التي تستحق الاحترام في وجهة نظرك ؟
" بعد اهلك واقاربك "
الزوجة
=================
كيف تصف هذه الصفات بايجاز
- الكذب-
أكبر دليل على الضعف
- البخل-
سلاح فاسد يقتل صاحبه قبل أن يقتل الآخرين
-الانانية-
اختيار إرادي لسجن إنفرادي
-التفوق-
من أجود ثمار الجد والاجتهاد
-التميز-
الاختلاف عن الكل ولكن بالحق
-التدين-
تاج.. يزين ويسعد من يُتوج به
===================
من في الزمن الماضي غير اشرف الخلق سيدنا رسول الله تتمني ان تقابل ؟
ابو بكر - عمر - عثمان - علي - صلاح الدين الأيوبي ..وناس تانية أكيد
===================
ما الفرصة التي تتمني ان تقابلك في مستقبلك ؟
اني أكون من أكبر الناشرين (للعلم)
==================
من اكثر الاعضاء اثارة للغموض في وجهة نظرك ؟
من وجهة نظري ما فيش عضو غامض الحروف بتبين كتيييييييير
====================
ما هي الفائدة من المنتدي ؟ في وجهة نظرك ؟؟
انك بتتعلم وبتعلم من خلال التفاعل مع مختلف الشخصيات والاطلاع والتشجيع على القراءة والكتابة إضافة إلى اكتساب صداقات ربما تكون من أفضل ما اكتسبت ف الحياة.
================
ماذا تعرف عن العضو "علي خطي الحبيب"؟
اعرف انه عضو كويس مواضيعه ممتازة منذ بداية اشتراكه لكن كنت احس انه انطوائي شوية وغير متفاعل مع المنتدى بالقدر الكافي ولكنه بدأ يتغير بنسبة كبيرة خصوصاً مع ظهور الموضوة الجديدة بالمنتدى وهي (تغير الاسم بالمنتدى)

===============
اذا جاءتك رسالة بدون توقيع بها كلمة" احبك" من تتمني ان يكون صاحبها؟
اللي قولت لها نفس الكلمة
====================
كم المبلغ الذي تحتوية حافظة نقودك الان ؟
206 ريال سعودي و 1 ريال عماني ولكنه إهداء
والباقي ف الصراف ههههه
=================

لي عودة

نرحب بعودتك وسعدنا بلقائك .. أطيب أمنياتي .

أسير الإحساس
09-05-2010, 11:32 AM
احبك الذى احببتنى فيه اخى الكريم

اما عن

كنت بقول كدا ... بس عن جد وبعد خبرة

بسيطة جدا .. هى بنت كويسة وبيت كويس وارتياح وقبول

وتفهم ... وبس جدا

اما اشوفلك عروسة شىء يسعدنى جدا

بس الاقربون اولى بالمعروف ولو ما فى اتجاه محدد.

اهلك وبعدين جيرانك وبعدين زميلاتك وهكذا

ربنا يوفقك للخير وترجع ونشوفك بالسلامة ان شاء الله

،،،

ربنا يوفقنا زي ما وفقك .. ويوفقك كمان وكمان ..
لكن بالنسبة للأقربون .. ابعد عن الأقربون وغني لهم ههههه
المشاكل أغلبها من جوازات الأقربون ..
وبعدين عاوزين نفتح آفاق جديدة :smile:

أسير الإحساس
09-05-2010, 11:54 AM
هههههههههههههههههه

سمعت الكلام ده قبل كده يا السيد السيد إبراهيم إبراهيم الإمام
ومجبش نتيجة
هههههههههههههههههه
على عايز يدبس الدنيا كلها زيه
بعينك :11OTH:

عجبك الاسم ولا ايه ؟ ههه السيد2 ابرهيم 2 الامام1 :biggrin2:
تصدق انا حاسس برضه ان علي عايز يدبسني خصوصاً لما قال الأقربون
احنا ونصيبنا بقى :smile:.. منور

أسير الإحساس
09-05-2010, 12:50 PM
ماشى يا اسير

اجابتك رائعة .. وحاسة فيها بالمصداقية ..
باقى الاسئلة لما اروح البيت .. علشان بس
فى البيت السلامة وفى الشغل الندامة
ولا انت بقا علشان فاضى :biggrin2:
بس انا مصممة اعرف بقا اسباب رفضك واسباب قبولك الدخول للاستضافة
منور يا اسير منورررررررررررررررررررررررررر

هههههههههههههههههه

والله بالنسبة لأسباب الرفض ..
- اني عارف الانشغال بالموضوع ده هيطول واضطر ادخل واجاوب واتابع في حين وجود حاجات تانية هامة سواء داخل المنتدى أو خارجه ..
- كمان انا مش بشارك ف مواضيع الاستضافة غالباً سواء بتوجيه الأسئلة أو الرد عشان برتبط جامد بالحاجات دي ومحتاجة متابعة ما ينفعش اسأل عضو واسيب غيره عشان ما حدش يحس بتفرقة..
- كمان لما بنتعرف على بعض من قرب كده بنرتبط أكتر ببعض أو ع الأقل بالنسبالي يعني بارتبط بالناس وبعد كده بيكون الفراق هو الباقي وبتأثر انا بكده ..
- إضافة إلى اني قررت لو أصبحت ضيف ف الموضوع فطبيعي هتكلم بصراحة وهنثير نقاط ممكن تزعل حد .. وانا ما احبش ازعل حد.

اما أسباب الموافقة ..
- فلأني أولاً استحييت أن أرفض بصراحة لما طلبتوا مني.. وخوفاً من أن تظنو اني متكبر عليكو حاشا لله يعني لأن كلنا اخوات وما فيش حد احسن من حد بالمعنى العام..
- ثانياً لأن اكيد الاستضافة دي هيكون فيها فوائد كتير لي ولغيري من خلال الحوارات بيننا وإثارة النقاش حول عدة نقاط ..
اممممممم يعني هي دي تقريباً أهم الأسباب .. كلها خير ما تقلقيش هههه.

هل لديك أسئلة أخرى ؟ :a (30):

أسير الإحساس
09-05-2010, 12:59 PM
أسماااااااااااااء :rap:

قبل الاستضافة ما تخلص بيوم ع الأقل عرفيني ضروري

عشان عايز اسأل نفسي شوية أسئلة واجاوب عليهم

سيد مع نفسه هيشتغل هنا يعني :smile:

دمــوع الشمــوع
09-05-2010, 01:00 PM
دخلت هنا حب استطلاع مش اكتر,, ولما عرفت انكـ مش عايش في مصر

حبيت اسألكـ....

جاوب بصراحه وبدون تدخل رقابه ... هل راقت لكـ الحياه في الغربه ؟؟ بمعنى تعودت عليها؟؟

تحب الاستقرار بعد الزواج فيها ولا في مصر؟؟ مع ذكر السبب؟؟

لو لكـ فتره طويله عايش خارج مصر!! لما تنزل اجازه بتشعر ان مكانكـ لسه محجوز؟؟

هل هناكـ فروق ؟؟؟

جزاكم الله كل خير,,, فعلا موضوع يستحق كل الشكر والتقدير لمن قام عليه ,,

لانه بمثابة التقاء للأراء

أسير الإحساس
09-05-2010, 06:27 PM
دخلت هنا حب استطلاع مش اكتر,, ولما عرفت انكـ مش عايش في مصر

حبيت اسألكـ....
دا من حسن حظي ان حبيبة الرحمن بنفسها تسألني

جاوب بصراحه وبدون تدخل رقابه ...
هههه حاضر بصراحة وبدون رقابة .. وبدون لف ودوران كمان

هل راقت لكـ الحياه في الغربه ؟؟ بمعنى تعودت عليها؟؟
والله ماشي الحال حالياً بعد مرور حوالي سنتين بالغربة ممكن نقول اتعودت ع الغربة وأصبحت مرتاح كمغترب ولكن بالطبع مش مرتاح عشان بعيد عن أهلي وبلدي ..
وتحت أي ظروف دايماً اتمني ان الغربة ما تطولش وتكون مجرد مرحلة وتعدي
وخايف من اني اقضي باقي حياتي غربة رايح جاي

تحب الاستقرار بعد الزواج فيها ولا في مصر؟؟ مع ذكر السبب؟؟
احب الاستقرار ف مصر طبعاً .. حتى لا أرحب بإقامة زوجتي معايا بالغربة لأن مهما كان الواحد بيحس ان الغربة عمل فقط ومش هيكون فيها طعم لأي حاجة تانية طالما بعيد عن الوطن والمكان اللي تربينا فيه وحبيناه.. وكمان بخطط انها تكون فترة فقط عشان كده بفكر اكمل الـ 5 سنين ف الغربة (لو عرفت يعني :smile:) وننزل مصر وتبقى مرة واحدة وخلاص واستقر ف بلدي

لو لكـ فتره طويله عايش خارج مصر!! لما تنزل اجازه بتشعر ان مكانكـ لسه محجوز؟؟
الصراحة لسة ما جربتش الأجازة ونزول مصر بعد سنتين من الغربة .. لكن من تجارب الآخرين واللي سمعته ان الواحد لما بينزل أجازة بيكون زي الغريب وبيرجع تاني للغربة هروباً من الواقع اللي بيقابله ف الاجازة.. بس أكيد أول أجازة هيكون لها طابع خاص:g:

هل هناكـ فروق ؟؟؟
اكيد هناك فروق بين المكانين .. مكان الغربة والوطن ..
الوطن هو المكان اللي بنعيش فيه الحياة كاملة بمعنى الكلمة مهما كان فيه من ظروف غير مرغوب بها .. أما الغربة هي مكان لآداء مهمة وهتنتهي ف يوم من الأيام مهما طالت
ومافيش فيها أي طعم للمتع مهما تعددت..
وفروق تانية كتير جداً

جزاكم الله كل خير,,, فعلا موضوع يستحق كل الشكر والتقدير لمن قام عليه ,,

لانه بمثابة التقاء للأراء

نورتي المكان والله ونتمنى نشوفك هنا سواء مرور أو استضافة
اكيد هتيجي مكاني ف يوم م الأيام .. ريا وسكينة ما بيسيبوش حد ف حاله :smile:
واهي تبقى فرصة نتعرف عليك أكتر ..
سلملنا بقى على الأمورة الصغيرة بنتك .. قوليلها خالوا أسير الاحساس بيسلم عليك :smile:
بالتوفيق لكم جميعاً.

Winner
09-05-2010, 06:37 PM
قريت الأسئلة والردود ..
فتك أوى يا نصه ههههههههه :beee:(تعمدت الانِموشن ده لانك مش بتحبه هههههههه)
وحشتنى

دمــوع الشمــوع
10-05-2010, 07:29 AM
وكمان بخطط انها تكون فترة فقط عشان كده بفكر اكمل الـ 5 سنين ف الغربة (لو عرفت يعني :smile:

الكل بيقول كده في الاول والغربه بتسحبه في دوامه,, مش معاكـ ا ن الحياه الاسريه

في الغربه بلا طعم بالعكس الارتباط بيكون اقوى,,,فلامجال لتدخل الاخرين ,, وبالتالي

اي خلاف يذوب فورا ....

هل اديت فريضة الحج؟؟ او عملت عمره؟؟

مش بتفكر تلتحق بحلقه لتحفيظ القرأن الكريم؟؟

ارجو الا اكون اثقلت عليكم,,,, شكرالكم

أسير الإحساس
10-05-2010, 09:34 AM
قريت الأسئلة والردود ..

فتك أوى يا نصه ههههههههه :beee:(تعمدت الانِموشن ده لانك مش بتحبه هههههههه)
وحشتنى

يعني عجبتك الفتاكة ف الإجابة ؟ .. انا قصدت ابسطهاااااااااااالك يا نصة :marsa117:
وبعدين ايموشن رخم وهفضل اكرهه على طول .. معقول كل ده لسان يعني ؟ :a (113):
مش عارف عاجبكم فيه ايه خصوصاً سموحة :a (54):..
بطل الايموشانات التعبانة دي .. وبطل كمان كلمة وحشتني :smile:
كنت سامع ان عندك صفقة أسئلة هتولع ف الصفحة .. باظت الصفقة ولا ايه ؟!

أسير الإحساس
10-05-2010, 09:48 AM
وكمان بخطط انها تكون فترة فقط عشان كده بفكر اكمل الـ 5 سنين ف الغربة (لو عرفت يعني :smile:

الكل بيقول كده في الاول والغربه بتسحبه في دوامه,, مش معاكـ ا ن الحياه الاسريه

في الغربه بلا طعم بالعكس الارتباط بيكون اقوى,,,فلامجال لتدخل الاخرين ,, وبالتالي

اي خلاف يذوب فورا ....

امممم.. يمكن نظرتك لموضوع من جانب معين هنا بخصوص العلاقة بين الزوجين فقط .. وانا نظرتي أكيد مختلفة .. لأن انا لما استقر بعد الجواز مش هاخد كل أسرتي معايا .. ولا أسرتي هتبقى الزوجة فقط وننسى الناس الباقية ؟! :g: .. مهما نكون مرتاحين كزوجين ف الغربة أكيد محتاجين أهل نحس بيهم ويحسوا بينا ومش كل اللي بيدخلو بين الأزواج بيشعللوها بينهم :smile:..إضافة إلى أني لسة ما جربتش عشان كده يمكن يكون حكمي خطأ .. وبكره نشوف احنا ونصيبنا :smile:

هل اديت فريضة الحج؟؟ او عملت عمره؟؟

ولله الحمد عملت حوالي 5 عمرات منهم 2 لوالدي الله يرحمه .. وحجيت مرة واحدة لي العام الماضي والمرة القادمة ان شاء الله لوالدي ..

مش بتفكر تلتحق بحلقه لتحفيظ القرأن الكريم؟؟
يااااااااااااااه حلم جمييييل نفسي يتحقق واحفظ القرآن.. بصراحة حاولت كتير جداً من حوالي مدة طويلة وانا بحاول احفظ القرآن وببدأ بالفعل لكن مع نفسي نظراً لصعوبة الالتحاق بحلقات تحفيظ وكده مع ظروف الغربة ولكن بحاول من مدة احفظ وحفظت حوالي 2 جزء من سورة البقرة حلوين صح ؟ :smile: وبكمل اهو دعواتك بقى ان ربنا يوفقني واقدر اختم القرآن كله.

ارجو الا اكون اثقلت عليكم,,,, شكرالكم

لا بالعكس ولا تقلتي ولا حاجة .. انا سعيد بأسئلتك جداً لأنها ممتازة
ربنا يكرمك يا رب

• hAms || ~
10-05-2010, 09:59 AM
احم احم
هو مين تحت الاضواء
اسير الاحساس طيب اطفى اللمبه الى هناك دى لحسن وجعت عينى
ههههههه
ننزل بالاسئله التمام بقى بس اجهز العده بس
انا شيفه انا محدش معبرك ولا جبلك عصير ولحتى كوبيه شاى على الصبح كده
قولت اجيييب انا فطار لابو السيد يفطر كده علشان تجاوب وانت فايق
http://www.google.com.eg/url?source=imgres&ct=tbn&q=http://www.kathryns.com.au/images/breakfast.jpg&ei=iq7nS9GtHMWh_Ab3ypDKBQ&sa=X&oi=image_landing_page_redirect&ct=legacy&usg=AFQjCNFKJ57VB96SXMj1jSI1CuXjStwkNg
جيه تانى بالاسئله بقى

• hAms || ~
10-05-2010, 10:09 AM
كن شاطرة وانت في المدرسة ولا لأ ؟؟

أكتر لون بتحبه ؟؟

أفضل مرحلة في حياتك ؟؟
اخر مة بكيت من قلبك؟
موقف محرج حصل بحياتك؟
موقف بقى تانى بس مضحك بقى المرادى؟
هل حسيت في يوم من الايام بالضعف؟ولماذا؟
من الشخص الي تتمني ياخذ فرحك علشان ماتشوفه حزين؟
اهدافك هي؟؟؟
بتشجع الاهلى ولا الزمالك ولا الجواب الاهلى امتنع ن الاجابه ههههه؟
ظاهره منتشرة بين النـاس تزعجك وتتمنـي أن تتـلاشـئ؟؟
ضع اسم عضو للصفات التاليه
عضو يعجبك طرحه للمواضيع

عضو عصبي

عضو ترتاح له

عضو يعجبك ردوده

عضو تحس انه متابع لمواضيعك

عضو عاجبك طريقته نقاشه

عضو غريب

عضو تحسي انه غامض

عضو فرفوش

عضو حزين

عضو لا تعجبك ردوه

عضو يرفع الضغط

عضو فقدته وتتمني رجعته للمنتدي

عضو يعجبك توقيعه
فاصل ونواصل

• hAms || ~
10-05-2010, 10:14 AM
اشاء ماذا تعنى لك
السماء.. الشمس .. القمر .. البحر
بعد عشرين سنة متخيل شكلك وحياتك هيكونوا ازاي ؟
صفة حلوة فيك نفسك تهديها لحد ؟
عيب نفسك تتخلص منه ؟

اعطي لحياتك عنوان ؟
شو عيووووب المنتدى؟
روحت الملهى بتاعت مروة هتخد مين معاك غيرى طبعا ههه؟
جيه تانى

• hAms || ~
10-05-2010, 10:23 AM
اكتر مكان نفسك تزوره؟
اكتر مكان بتحبه فى مصر؟ فى السعوديه بقى؟
بتعرف تتبخ واكتر اكله متقنها ايه ههههه؟
مجموعك بالثانويه العامه؟
كنت ادبى ولا علمى؟
غشيت يالامتحان قبل هيك؟
عندك كام صديق من الطفوله؟ ولسه لغايت الحين معاك؟
مين من الاعضاء نفسك تتعرف عليه شخصيا؟
ايه الموضوع اللى نفسك تعمله ومش لاقي وقت ؟
لو الكرم اخدك ونويت تعمل عزومة للمنتدى هتعزمنا فين ؟جاوب بصراحة وبدون بخل ههههههه انا عايزة يكون مطعم فيف استار
جيه تانى

• hAms || ~
10-05-2010, 10:29 AM
لما تكون مخنوق بتروح لمين او فين؟
قدامك 3 كوبيات فيهم عصير قصب وخروب وسوبيا هتختار انهى فيهم ,وليه؟
والتنين اعزم اثنين من المنتدى عليهم ؟
معاك شويه ورد هديهم للاعضاء ولا اولك هات البوكيه وانا اوزع برحتى هههههههه؟
ندخل بقى فى الدمار الشامل هههههه
لو معاك قنبله هترميها على مين؟
ايه اكتر حاجه ممكن تجرحك؟
مين من الاعضاء نفسك تكسر دماغه وليه؟
من هو مثلك الاعلى؟
فى ناس سقطت من نظرك قبل هيك؟

احتمال مو ارجع تانى يلا جاوب بقى
كل الاسئله اجبارى
ههههههههههه

أسير الإحساس
10-05-2010, 11:22 AM
احم احم

هو مين تحت الاضواء
اسير الاحساس طيب اطفى اللمبه الى هناك دى لحسن وجعت عينى
ههههههه
ننزل بالاسئله التمام بقى بس اجهز العده بس
انا شيفه انا محدش معبرك ولا جبلك عصير ولحتى كوبيه شاى على الصبح كده
قولت اجيييب انا فطار لابو السيد يفطر كده علشان تجاوب وانت فايق
http://www.google.com.eg/url?source=imgres&ct=tbn&q=http://www.kathryns.com.au/images/breakfast.jpg&ei=iq7nS9GtHMWh_Ab3ypDKBQ&sa=X&oi=image_landing_page_redirect&ct=legacy&usg=AFQjCNFKJ57VB96SXMj1jSI1CuXjStwkNg
جيه تانى بالاسئله بقى

فعلاااااااا ماحدش عبرني بكوباية ميه حتى .. نشفو ريقي ..
بس ده الطبيعي يعني عند ريا وسكينة :this:
كلك ذوووووووووق والله يا باتعة ههههه .. مع اني شايف انك هتطفحيلي اللي هاكله ده
من طابور الأسئلة اللي ورا الفطاااااااااااار .. احتمال افطر واجري ومرجعش تاني :smile:

أسير الإحساس
11-05-2010, 11:32 AM
كن شاطرة وانت في المدرسة ولا لأ ؟؟
كنت شاطر جداً ف الابتدائي حتى كان مدرس العلوم مسميني عالم الفضاء والذرة
وف الإعدادي كنت متميز برضه لكن مش أشطر واحد يعني
انما ف الثانوي انحرفت بما فيه الكفاية ههههه وما كانش لي هدف وجبت 7 ملاحق ف أولى ثانوي بس نجحت فيهم لكن ف ثانية وثالثة عديت بالعافية والحمد لله وبعد كده بدأت افووووق

أكتر لون بتحبه ؟؟
البرتقالي

أفضل مرحلة في حياتك ؟؟
الحالية

اخر مة بكيت من قلبك؟
مش مهم

موقف محرج حصل بحياتك؟
كتير هههه بس منهم اني كنت ف مرة واقف ف محطة مترو وكنت لسه جديد ع المترو هههه وكانت المحطة رايقة نوعا ما يعني مش زحمة وكان واقف فيها بنت حلوة أوي عمالة تبصلي وانا عامل نفسي مش واخد بالي قلت أكيد معجبه طبعاُ وشوية وسألتني : الساعة كام ؟ رديت 9.30 ضحكت وقالتلي تاني الساعة كاااااااااام ؟ قلت ايه البنت اللزقة دي ؟ اتقل ياض وجاوب تاني قلتلها 9 ونووووووووووووص .. ف المرة التالتة زادت ضحكتها شوية وقالتلي هنا سيدااااااااااااااااااااااااااااااااااات .. اتاريها كانت بتقولي هنا مكان السيدات ف محطة المترو وانا فاكرها بتقوللي الساعة كام .. وانا كنت عامل ناصح وسايب الناس واقفة ف مكان ورايح واقف ف المكان الفاضي اتاريه بتاع السيدااااااااات .. طبعاً أخدت بعضي وانسحبت كده على مكان تاني بطريقة لطيفة خطوة خطوة وكأني بتمشى ع الكورنيش..
كنت عايز اقولها برضه 9 ونص هههههههه..
بس انا معذور ما كنتش سامعها كويس لأنها كانت بعيد عني بشوية يعني وكمان كنت راجع م الشغل تعبان ومش شايف أدامي هههههههه بس فوقت بعد الموقف مباشرة.

موقف بقى تانى بس مضحك بقى المرادى؟
والله مواقف كتير مضحكة لكن اللي فاكره منها بما ان الموقف السابق كان ف المترو فتذكرت موقف تاني ليه علاقة بالمترو برضو كنا داخلين نركب المترو انا وواحد صاحبي واحنا داخلين المحطة كان ف إيدنا سجاير - تقريباً كنها بنشربها لكن ده أيام زمان فترة مراهقة وعدت بقى .. والحين الحمد لله ما فيش – قلنا نخلص السيجارة على بال ما نقطع تذاكر ولسه رايحين على شباك السجاير قصدي التذاكر هههه ولقينا واحد بيقول بطاقاتكم طلعنا بطاقتنا قلنا تحري عادي قال اتفضلو معايا مشينا معاه واحنا بننفخ الدخان ف وشه عادي جدا ههههه ما فيش ف دماغنا انها بخصوص التدخين ولما لقينا إسم شرطة المترو رمينا السيجارة ف الطفاية قال لالالا شيلوها معاكم قلناله ما يصحش ندخل بيها القسم قال لا لازم تدخلو بيها فهمنا انها بخصوص التدخين .. طبعا دخلنا واتفتشنا بما فيه الكفاية ودفعنا كل واحد 10 جنيه غرامة..
ف نفس اليوم خلصنا كام مشوار واضطرينا نركب اتوبيس عشان نروح مشوار تاني ..
وكان الاتوبيس واقف ف المحطة .. صاحبي اللي معايا قال تعالى نشرب سيجاره ف الكرسي الأخير على بال لما الأتوبيس يطلع قلتله بلاش احسن ندفع غرامة هنا كمان قاللي معقول يعني ف يوم واحد؟ دانا هنتقم منهم بقى واشرب براحتي قلتله اشرب مع نفسك انت .. ولع السيجارة ولسه بيبدأ وواحد طالع بيقوله بطاقتك يا أستاذ بصينا لبعض وهات يا ضحك هههههههه قلتله ما تنساش تطلع 10 جنيه مع البطاقة قاللي من غير ماتقول هطلع من نفسي هههههه بيعطي الفلوس للراجل قاله 11 جنيه يا أستااااااااذ قالو ليه يا عم 11 ليييييييييييييه ؟؟ قالو غرامة .. قلتله يا عمنا احنا لسه دافعنها ف المترو 10 جنيه بس انتو أغلى م المترو يعني ؟؟؟ قال انتو هتفاصلو ف الغرامة ؟؟ المهم دفعها صاحبي وطول اليوم ضحك عليه كان بعدها بيخاف يشربها ف ميدان عام حتى ههههههههههه.

هل حسيت في يوم من الايام بالضعف؟ولماذا؟
آه حسيت لكن أغلب المواقف كانت بتبقى بخصوص مشاكل عائلية وانا ما كنتش وقتها قادر اعمل حاجة عشان احلها فكنت بحس بالضعف مع اني ما كانش ف إيدي حاجة اعملها أو فيه حل قدامي.

من الشخص الي تتمني ياخذ فرحك علشان ماتشوفه حزين؟
أمي .. ثم أمي .. ثم أمي ..

اهدافك هي؟؟؟
من ضمن أهدافي اني أتوسع في مجال العلم أكتر وبفكر اكون ناشر وصاحب مكتبة كبيرة للكتب واتمنى يكون الاستقرار في مصر طبعاً وتكوبن أسرة كويسة وكده يعني باقي طموحات الشباب ولكن الطموحات اللي تستحق مش أي طموحات.

بتشجع الاهلى ولا الزمالك ولا الجواب الاهلى امتنع ن الاجابه ههههه؟
إذن أمتنع عن الإجابة ... ههههه .. مع اني ماليش ف الكورة أوي لكن أهلاوي

ظاهره منتشرة بين النـاس تزعجك وتتمنـي أن تتـلاشـئ؟؟
التقليد الأعمى

ضع اسم عضو للصفات التاليه
عضو يعجبك طرحه للمواضيع
طه الو البراء وأخرين

عضو عصبي
نور السما وقليلون

عضو ترتاح له
عطوف وآخرين

عضو يعجبك ردوده
آيس وآخرين

عضو تحس انه متابع لمواضيعك
فلان وفلانة .. وآخرين .. هههه

عضو عاجبك طريقته نقاشه
بحبك يا مصر .. وقليلون

عضو غريب
ما غريب الا الشيطان

عضو تحسي انه غامض
ما فيش.. واحتمال أسير الإحساس هههه

عضو فرفوش
معاه قلبو و أميرة وكلي تواضع .. وآخرين

عضو حزين
ميجو.. وصمتي حزن وما فيش أخرين

عضو لا تعجبك ردوه
لا يوجد .. ولا آخرين

عضو يرفع الضغط
هااااابي .. بيرث دااااي هههه

عضو فقدته وتتمني رجعته للمنتدي
شيروتا - ميدو - فراولة - محمود سنجر - تولين – جودي – همسة الشجون – جيرل هود
سنووايت – وايت أنجل - اممممممم أكيد فيه ناس تانية كمان لكن مش مركز..

عضو يعجبك توقيعه
اللي بدون توقيع

فاصل ونواصل
ماشي يا روتانا

اشاء ماذا تعنى لك
السماء.. الحرية
الشمس .. الأمل
القمر .. الرومانسية
البحر .. اللا قيود

بعد عشرين سنة متخيل شكلك وحياتك هيكونوا ازاي ؟
اكيد هيتغيروا الاتنين واعتقد للأفضل إن شاء الله خصوصاً الحياة
أما الشكل مش عارف بقى ههههه هبقى عجوز أكيد

صفة حلوة فيك نفسك تهديها لحد ؟
ما اضمنش استمرار أي صفة .. ممكن تعطل بعد الإهداء هههه
لكن نقووووووول حب الآخرين

عيب نفسك تتخلص منه ؟
العند

اعطي لحياتك عنوان ؟
اممممممم ممكن نقول "الطريق إلى هناك"
وليس الطريق إلى إيلات هههه لأن المقصود بهناك "الآخرة" ربنا يرزقنا الجنة

شو عيووووب المنتدى؟
غير مستقر

روحت الملهى بتاعت مروة هتخد مين معاك غيرى طبعا ههه؟
كل المنتدى إلا انتي هههههه .. لأنك طبعا هتسبقينا

جيه تانى
هي دي المشكلة

اكتر مكان نفسك تزوره؟
مصـــــــــــــــر

اكتر مكان بتحبه فى مصر؟
النيل - الكورنيش – أمام مبنى الإذاعة والتلفزيون
اصل بحب المكان ده وفيه ذكريات كتير

فى السعوديه بقى؟
الحرم بمكة

بتعرف تتبخ واكتر اكله متقنها ايه ههههه؟
بقلي واسلق بيض بالعافية ده أخري وممكن اطبخ سلطة

مجموعك بالثانويه العامه؟
ما بلاش نتكلم ف الماضي .. الماضي دا كان كلو جراح
وما دمت الحين انا كدا راضي .. هندور ليه على مجموع راح
ههههههههه
لييييييييييه الفضااااااااايح ؟؟؟؟؟؟؟؟
ما قلنا كنت فاشل بس بمزاجي يعني 68 وحاجة من عشرة بس ناسيها %
دا طبعاً كمان بعد الغش والخداع

كنت ادبى ولا علمى؟
أدبي ونحمد ربنا اصل انا مؤدب

غشيت يالامتحان قبل هيك؟
كتيييييييييير خبرة هههه

عندك كام صديق من الطفوله؟ ولسه لغايت الحين معاك؟
قطعت كل صداقات الطفولة لأنها أكيد ما كانتش حقيقية وكانت لعب عيال هههه
اممممم 2 والظروف فرقتنا كمان .. ان كان دراسة أو سفر

مين من الاعضاء نفسك تتعرف عليه شخصيا؟
كل الولاد .. ومش كل البنات لكن بعضهم هههههه

ايه الموضوع اللى نفسك تعمله ومش لاقي وقت ؟
كتير منها موضوع سيد مع نفسه فيه حاجات كتير ف دماغي ليه بس مش فاضي
وموضوع ف قسم تطوير الذات وموضوع لقسم الأسرة ..

لو الكرم اخدك ونويت تعمل عزومة للمنتدى هتعزمنا فين ؟جاوب بصراحة وبدون بخل ههههههه انا عايزة يكون مطعم فيف استار
مش هلاقي احسن من بيتنا .. والدتي هتعملكم الواجب وزياااااادة والله احنا بنحب الضيوف جداً
وطبعاً هنعزم المنتدى كله ولاد وبنات وتبقى فرصة عشان امي تختارلي عروسة منكم هههه

جيه تانى
قصدك تالت

لما تكون مخنوق بتروح لمين او فين؟
بفضل لوحدي ومع نفسي

قدامك 3 كوبيات فيهم عصير قصب وخروب وسوبيا هتختار انهى فيهم ,وليه؟
والتنين اعزم اثنين من المنتدى عليهم ؟
هختار عصير قصب لأني بحبه أكتر .. والسوبيا لك انتي عشان مش بحبها
والخروب لأسماء كنوع من الإحراج عشان ما قدمتليش حاجة

معاك شويه ورد هديهم للاعضاء ولا اولك هات البوكيه وانا اوزع برحتى هههههههه؟
احنا نرميه ف الهوا واللي يلحقه ......... يبقى مش هيتجوز هههههه

ندخل بقى فى الدمار الشامل هههههه

لو معاك قنبله هترميها على مين؟
مش هرميها على حد .. هبطل مفعولها أو ارميها ف مكان فاضي

ايه اكتر حاجه ممكن تجرحك؟
ان ما حدش يقدر شعوري ناحيته ويفهمه غلط

مين من الاعضاء نفسك تكسر دماغه وليه؟
انتي .. عشان قطعتي نفسي م الأسئلة والإجابات وناسية ان القوانين بتقول 6 فقط

من هو مثلك الاعلى؟
الرسول طبعاً مع اني مش بلتزم بكل حاجة لكن بنحاول
وبعد كده ما فيش حد محدد ولكن باخد صفات مناسبة من شخصيات مختلفة

فى ناس سقطت من نظرك قبل هيك؟
أيوه فيه ناس صقطت وناس جابت ملاحق

احتمال مو ارجع تانى يلا جاوب بقى
أحسن حاجة انك مووووو ترجعي تاني يا باتعة

كل الاسئله اجبارى
ههههههههههه

تصدقي جاوبت عليها كلها على أساس انها اختياري ؟ هههه
نورتي لدرجة الظلام الدامس في عز الضوء الساطع

أسير الإحساس
11-05-2010, 11:39 AM
احنا مش هنخلص بقى م الموضوع ده ولا ايه ؟ :a (30):

بقالي 9 ايام لما اتخللت هنا :a (113):.. انتو حبستوني ونستوني ؟!:eh_s(2):

• hAms || ~
11-05-2010, 12:11 PM
هو لكل عضو ست اسئله بس
وقال انا جى وشيله الاسئله علشان اسئل تانى
يا خسارهياه يا اسماء لو تمدى الاستضافه يومين تانى

أسماء
12-05-2010, 02:18 AM
اية يا اسير مستعجل على اية !!!
على العموم النهاردة اخر يوم ..
- ما هو رد فعلك حين تجد موضوع لا يستهويك بالمرة ؟
- مرة قلت يا سيد ان الردود على مواضيعك قليلة الى حد ما . ياترى انت شايف السبب اية ؟
- بصدق وامانه من يحرض فيك رغبة التفاعل ,,,الموضوع ام صاحب الموضوع ام كليهما؟؟
- كتبت موضوعا .. بذلت جهدا .. انفقت وقتا ..
ايقنت ان الموضوع اصبح جاهزا للطرح والعرض ...
قدمته .... توقعت زوار .. توقعت تفاعل .. موضوع هام ...
ولا بد ان القراء سيثرونه بالردود والتفاعلات ..
انتظرت يوماً ويومين وثلاثة .. والنتيجة عشرة زوار او عشرون ..
والردود لاااااااا أحد
ما هو شعورك ؟
- حين يقوم احد الأعضاء بالرد على موضوعك ..
ما هو شعورك حين تجد انه سلك بموضوعك طريقا لا يمت للموضوع
بصلة مما دفع البعض للتفاعل مع رده دون اهتمام بطرحك أنت صاحب
الموضوع الأصلي ؟؟
- لما بتلاقى رد مستفز جدااا فى احد مواضيعك من عضو ما ولكن عن تعمد منة . رد فعلك ؟
- هل التثبيت للمواضيع المتميزة ... يشجعك للتواصل والعطاء ؟؟؟
وهل تشعر أنك تستطيع الوصول إليه؟؟
- سيد ... انت قلت مرة ان ممكن اى عضو يقدم شكوى فى قسم الشكاوى
ولا يمكن الاطلاع عليها من باقى الاعضاء رغم انها ممكن تهمة او يستفاد منها او
احتمال كبير يكون بيفكر فى نفس الشكوى
- هل من وجهة نظرك ان قسم الشكاوى يكون متاح للجميع ؟ هل هذا مع او ضد مصلحة الادارة
ممكن حد يكون حاطط شكوى فى حد وبالتالى هتظهر الشكوى للجميع
وبالتالى احتمال كبير جداا ان يحمل الاعضاء فى قلوبهم الحقد والبغض لبعض
- ما هى اهم نقط تقصير المشرفين فى اقسام المنتدى؟
- رائك فى سموحة واسماء ؟
- اية رائك فى الاستضافة وفى الاسئلة بكل صراحة ؟
- لو حابب تسال نفسك اى اسئلة وتجاوب عليها
اتفضل يا سيد ( كانك فى سيد مع نفسة بالظبط )

نورتنا والله يا اسير
كنت زى العسل والله
وبصراحة كان نفسى تفضل شويا كمان
قد اربع خمس ست ايام كمان
تحياتى وسلاماتى

Moro
12-05-2010, 03:58 AM
سيد يا سيد حبيبي يا بو السيد
والله ما اعرف انك هنا
انا معدي بالصدفه
.

مش ممهد اني اسال يا بني والله بس خد دوول
مش كتير متقلقش
.

شباب مصر بالنسبه لابو السيد من البدايه للنهايه
يعني احكيلنا جيت ازاي ,, وحبيته ليه وامتي ,, اكثر مواقفك التي لا تنسي
نفسك تشوفه ازاي ,, .؟

.
مورو بلدياااتك شايف اازاي
وهل نفسك العلاقه بينك وبينه تبقي اقوي ولا سيبك منه يا عم ده اونطه وبدون كذب امانه ؟
.
فينك غايب و لا بتسال عن اخوك ليه
.

مش ناوي تنزل وتتقتل بدل التار اللي عليك ده
.
عايزين تنخطبلك ايه رايك

:devil_2:

أسير الإحساس
12-05-2010, 06:55 PM
هو لكل عضو ست اسئله بس

وقال انا جى وشيله الاسئله علشان اسئل تانى

يا خسارهياه يا اسماء لو تمدى الاستضافه يومين تانى

أيوه يا طنط 6 مش 60 سؤال :lock:

أسير الإحساس
12-05-2010, 06:56 PM
سيد يا سيد حبيبي يا بو السيد
والله ما اعرف انك هنا
انا معدي بالصدفه
وبتحلف ليه يا عم هو انا عاتبتك انك ما سألتش ؟؟هههه
ياريتك ما اخدت بالك .. دعونا نعمل في صمت
بس كفاية مرورك عشان تنور الموضوع ونتونس بيك

مش ممهد اني اسال يا بني والله بس خد دوول
مش كتير متقلقش
يا عم ما عندك مشكلة .. انت يعني هتضرب عليا نار ؟! هات ولا يهمك..

شباب مصر بالنسبه لابو السيد من البدايه للنهايه
صحبة حلوة وانا بحب احافظ على اصحابي وده من ضمن أسباب عدم استمراري أو اشتراكي بمنتديات أخرى يعني الواحد يعرف مجموعة كويسة ويحافظ عليها افضل من اني اعرف ناس كتيير وتكون الصلة ضعيفة ومشتتة وتضيع ف الآخر (مع العلم ان المنتديات مش صحبة فقط)

يعني احكيلنا جيت ازاي ,, وحبيته ليه وامتي ,, اكثر مواقفك التي لا تنسي
نفسك تشوفه ازاي ,, .؟
والله جيت بالصدفة كده عن طريق البحث على منتديات مصرية واشتركت فيه وحبيته طبعاً عشان هو منتدى مصري وللشباب وليه روح حلوة كده.. منتدى يتحب يعني
وكل المواقف الحلوة بالطبع لا تنسى وما أكثرها ..
أما عن المنتدى نفسي اشوفه أحسن منتدى بالطبع ونفسي يتطور أكتر ويكون مفيد جداً لكل الأعضاء يعني مش مجرد تعامل الكتروني فقط لكن نفسي يرتبط بالواقع أكتر ونمد إيدينا لبعض (مش عشان نشحت هههه) ولكن عشان نساعد بعض ف كل حاجة وكأننا ف بيت واحد وكل اللي ناقصه حاجة يلاقي بديل لها أو حاجة تعوضه عنها ف المنتدى.

.
مورو بلدياااتك شايف اازاي
وهل نفسك العلاقه بينك وبينه تبقي اقوي ولا سيبك منه يا عم ده اونطه وبدون كذب امانه ؟
مورو مين ؟؟ اللي خايلنا كل شوية بلقبه شوية نائب وشوية سيادة النائب .. إلخ؟
والله يا ابو حميد انا بحب معرفة الناس جدا ومع اني مش بصاحب حد بسهولة ف الأول إلا ان ده بسبب رغبتي ف استمرار العلاقة عشان كده ما احبش توطيد العلاقة بسرعة من البداية كده لازم واحدة واحدة .. لكن انت خلاص أخدت التصريح وتم التسجيل انت وناس تانية كتير ويمكن انت مش حاسس أوي بالعلاقة بيننا بسبب سفري وبعدي عن مصر لكن لما انزل هتشوف الصداقة بجد وانت من الناس اللي بعزها جداً (مع اني بتخنق منك ف بعض الأمور هههه)

فينك غايب و لا بتسال عن اخوك ليه
اخويا ؟ اخويا ف الأردن ولسه مكلمه قريب ههههه
هنسأل يا اخويا طبعا هو فيه حد ينسى اخوه؟ !! الصبر حلو

مش ناوي تنزل وتتقتل بدل التار اللي عليك ده
لما الفخايدة ينسو التار اللي لهم .. د انا قاتل لهم 5 فرخات و3 بطات
و 4 ديوك رومي يا جدع ههههه

عايزين تنخطبلك ايه رايك

:devil_2:

ما فيش وقت للخطوبة .. جواز على طوووول عشان تبقى تدبيسة ف الجون
لو عندك عروسة انا جاهز بس اوعى تدبسني ههههه

أسير الإحساس
12-05-2010, 06:58 PM
إن شاء رب العباد

لى عوده

عود مع نفسك بقى يا عبود آخر مشاركة لي هتنزل الحين
وهينزل معاها الستار.. قفلنا خلاص :lock:

اميرة وكلي تواضع
12-05-2010, 07:01 PM
اي الله ويـآإك

ما يحتاج اقول متابعه اكيد :biggrin2:

أسير الإحساس
12-05-2010, 07:03 PM
اية يا اسير مستعجل على اية !!!
أصل سايب الشاي ع السكر كركركركر
عشان غيري ياخد فرصته ف الاستضافة وكرم الضيافة

على العموم النهاردة اخر يوم ..
كده زهقتوا مني بسرعة ؟ ع البركة .. إفرااااااااج

- ما هو رد فعلك حين تجد موضوع لا يستهويك بالمرة ؟
اسيبه بدون رد او ارد رد مرح شوية بس ف نفس الوقت يكون
هادف ويعبر عن عدم القبول ونصيحة كده ف السريع.

- مرة قلت يا سيد ان الردود على مواضيعك قليلة الى حد ما . ياترى انت شايف السبب اية ؟

ما حصلش ههه .. اكيد كان كلامي له هدف معين وقتها.. عموماً نجاح الموضوع مش بعدد الردود وبعتبر الردود على مواضيعي كافية – ومع ذلك لو فيه قلة ممكن يكون السبب انها هادفة ومش كل المنتدى بيهتم بالحاجة الهادفة.

- بصدق وامانه من يحرض فيك رغبة التفاعل ,,,الموضوع ام صاحب الموضوع ام كليهما؟؟
كليهما .. الموضوع بنسبة أكبر هو ما يدفعني للتفاعل ..
وصاحب الموضوع مع اختيار الموضوع المناسب له أيضاً مش أي موضوع.

- كتبت موضوعا .. بذلت جهدا .. انفقت وقتا ..
ايقنت ان الموضوع اصبح جاهزا للطرح والعرض ...
قدمته .... توقعت زوار .. توقعت تفاعل .. موضوع هام ...
ولا بد ان القراء سيثرونه بالردود والتفاعلات ..
انتظرت يوماً ويومين وثلاثة .. والنتيجة عشرة زوار او عشرون ..
والردود لاااااااا أحد
ما هو شعورك ؟
- حين يقوم احد الأعضاء بالرد على موضوعك ..

لما بكتب موضوع بقيمه الأول كقارئ وبعطيه نسبة كفاءة بيني وبين نفسي فلو كان عدد الردود كبير أو قليل أو معدوم مش بتفرق كتير ف تقيمي للموضوع.. واحتمال كبير يكون السبب عدم الانتباه للموضوع أو عدم تمكني من تفعيله ف الوقت المناسب وبالتالي بتضايق بس مش أوي ..و اكيد بيسعدني الرد على الموضوع خصوصاً لو رد جيد أو عضو منتظر..

ما هو شعورك حين تجد انه سلك بموضوعك طريقا لا يمت للموضوع
بصلة مما دفع البعض للتفاعل مع رده دون اهتمام بطرحك أنت صاحب
الموضوع الأصلي ؟؟
هحاول الفت نظرهم بذكاء ولطف كده وارجعهم تاني للموضوع
ومهما انفعل هحاول اخفي انفعالي واتعامل بهدوء .. احرجهم يعني ..

- لما بتلاقى رد مستفز جدااا فى احد مواضيعك من عضو ما ولكن عن تعمد منة . رد فعلك ؟

هستفزه أكتر ولكن باحترام وشياكة واخليه يبطل يعمل كده تاني

- هل التثبيت للمواضيع المتميزة ... يشجعك للتواصل والعطاء ؟؟؟
وهل تشعر أنك تستطيع الوصول إليه؟؟
لما كنت جديد كان تثبيت المواضيع ده بيفرق معايا شوية وكان دافع للتواصل زي ما بتقولي وكنت احب الموضوع يتثبت إذا كان يستحق عشان الفائدة والدافع للاستمرار ولكن بعد كده حسيت ان فيه مواضيع لما بتتثبت بتموت وان التثبيت مش شرط أساسي للاستمرار ..

- سيد ... انت قلت مرة ان ممكن اى عضو يقدم شكوى فى قسم الشكاوى
ولا يمكن الاطلاع عليها من باقى الاعضاء رغم انها ممكن تهمة او يستفاد منها او
احتمال كبير يكون بيفكر فى نفس الشكوى
- هل من وجهة نظرك ان قسم الشكاوى يكون متاح للجميع ؟ هل هذا مع او ضد مصلحة الادارة
قصدك الاقتراحات وهو ما كنت اقصده قبل قسم للأعضاء فقط كان الضغط على قسم الاقتراحات والشكاوي فكنت بتكلم عن الاقتراحات أما الشكاوي بالطبع لابد أن تكون سرية ولا ليس من مصلحة الإدارة الشكاوي العامة كده ع الملأ..

ممكن حد يكون حاطط شكوى فى حد وبالتالى هتظهر الشكوى للجميع
وبالتالى احتمال كبير جداا ان يحمل الاعضاء فى قلوبهم الحقد والبغض لبعض
- انا اتكلمت قبل كده ف سيد مع نفسه عن قسم للأعضاء فقط وقلت ياترى القسم ده معمول عشان نغلط ف بعض ونتطاول على بعض قدام الإدارة فقط طالما ما حدش شايفنا من الأعضاء ؟ وياترى الإدارة بتتصرف ازاي بتسمح بكده ولا بتوقف كل واحد عند حده ؟؟ وده كان بخصوص شوية حاجات كده ما حدش هيفهمها لأني انا اللي مش هوضحها ..

- ما هى اهم نقط تقصير المشرفين فى اقسام المنتدى؟
تصدقي انا كنت فاكر ان المشرف بيقدر انه ينقل أو يحذف أو يتصرف ف أي قسم بالمنتدى طالما مشرف ولكن بيلتزم بقسم معين طالما فيه مشرفين ع الأقسام الباقية إلا انه طلع من تخصص المراقب العام فما فوق.. ومشرف القسم له صلاحية قسمه فقط وهنا يظهر تقصير المشرفين وهو الاهتمام بقسمهم بنسبة أكبر تكاد تلهيم عن باقي المنتدى وبيزيد نشاطهم صحيح بالقسم المخصوص لكن بيقل ف الباقي

- رائك فى سموحة واسماء ؟
ريا وسكينة طبعاً .. هههه
لا بجد طيبين وبنات حلال وبيعجبني فيكم حاجات كتير مع التحفظ على بعض العيوب..
وبدعليكم ربنا يصلح حالكم ويبعد عنكم ولاد الحرام ويرزقكم بابن الحلال (كل واحدة يجيلها ابن حلال لوحدها يعني مش مشترك هههه) .. يلا دعوتين حلوين اهو..
عايز اقولكم كمان (خلو بالكم من نفسكم وبلاش تآمنو لحد بسهولة)

- اية رائك فى الاستضافة وفى الاسئلة بكل صراحة ؟

معقولة .. لكن بمستوى أقل مما كنت أتوقع .. ومع ذلك سعدت بها وبكم
لكن زعلان منك بنسبة 25% وزعلان من سموحة بنسبة 75%
وطبعاً هتسألي ليه هقولك عشان حاسس انك مش ف المود الطبيعي وبتتجاهلي حاجات ف التوبيك هنا وكأنك ملتزمة بشروط فيها حياة أو موت.. وبتناقشي فقط وتستفسري لما حاجة تخصك انتي..
أما سموحة بره المووووود خاااالص حتى لما سألتها عن توضيح السؤال بتاع الأماكن دخلت جاوبت بكلمتين من غير نفس كده وذهبت ولم تعد.. حسستني اني تقيل ورخم ف الموضوع ده.. ماااااااشي يا سميحة ماشي.

- لو حابب تسال نفسك اى اسئلة وتجاوب عليها
اتفضل يا سيد ( كانك فى سيد مع نفسة بالظبط )

كنت ناوي .. لكن نفسي اتسدت مرة واحدة كده مش عارف ليه..
نخليها بقى ف سيد مع نفسه لما اروق ونفسي تتفتح تاني

نورتنا والله يا اسير
كنت زى العسل والله
ينور قلبك وخليهوملك .. انتي الأعسل ..ههه

وبصراحة كان نفسى تفضل شويا كمان
قد اربع خمس ست ايام كمان
تحياتى وسلاماتى

لا كفاية كده مهما طالت المدة لابد من النهاية
ويا بخت من زار وخفف .. وانا احب اكون خفيف..

استودعكم الله .. ومع السلامو عليكو

أسماء
12-05-2010, 11:55 PM
اسير الاحساس
اولا عاوزة اقولك اقسم بالله وانا بقسم بربى اهو ان معظم اجابتك كانت
بتخش دماغى دا اولا .. ثانيا راى اى عضو هنا فى المنتدى دا راية الخاص
ومش من حق اى حد يناقشوا فية .....
انا من حقى اسال اى سؤال يجى فى بالى .. وانت من حقك تجاوب اى اجابة
انت عاوزها .. وصدقنى يا اسير انا بحس بالاجابة الصح والى خارجة من القلب
وبحس بالاجابات الى فيها نوع من انواع الدبلوماسية ...
وياما يا اسير حصل مشاكل ليا بسبب التوبيك دا .. ومش عاوزة ازعل حد منى
فقلت اخف شويا ههههههههههههههههههه
وعلى فكرة يا اسير هتلاحظ ان كل اسالتى فى حاجات جادة جداااا
يعنى اسالتى هنا بهدف واضح وصريح ...واكيد انت واخد بالك
بس والله انا استمتعت جدااا بيك فى الاستضافة
وكفايا عليا انى تجولت فى ملفك الشخصى ومواضيعك موضوع موضوع
اسير كلمة اخيرة ليك
نورتنى ............ نورتنى بجد
بالنسبة للاسباب قلة اسئلة سموحة طبعا كلنا عارفين ان سماح مشغولة
جدااا ... وربنا معاها
اتمنى تكون استمتعت يا اسير معانا ولو بنسبة 60 فى المية
زى ما انا شخصيا كنت مبسوطة جداا بيك هنا

تحياتى وسلاماتى الغالية ليك

juliiet
20-05-2010, 02:45 PM
اول مرة اشوف الموضوع دة هنا
بس بجد جامد :biggrin2:
سلامى لاسما وسموحه

أسماء
26-05-2010, 11:43 PM
فى انتظار الضيف القادم فى عضو تحت الاضواء مع اسماء وسماح

hadyaymn
29-05-2010, 08:17 AM
و انا كمان

الى متى
30-05-2010, 03:54 AM
استضافه رائعه و تفاعل متميز

اختيار موفق سوما + سموحه

سعدت بمتابعه الردود

أسماء
02-06-2010, 08:39 PM
ضيفنا هذة المرة فى عضو تحت الاضواء
عرفناه بخفة الدم
والكثير من المرح بسبب روحه الجميلة
عضو قديم وفعال ونشيط
محبوب من الكثير
وتواجده في أي موضوع يضفي على الموضوع رونقاً مميزاً
لكن..
في الأوان الأخيرة خف نشاطه
ولا ندري ماهو السبب
وربما تتيح لنا هذه الاستضافة الجميلة معرفة السبب
وأيضا معرفة جوانب خفية في شخص أخونا
عبد الله خليفة
فمرحباً بك ضيفنا الكريم معانا
ونشكر لك لطفك بقبول هذه الاستضافة
مع اطيب تحياتى اسماء واختى فى الله سماح:a (35):

$$ The Master $$
02-06-2010, 08:44 PM
اهلا اهلا

وقعتينى ف الفخ يا اسماء :biggrin2::biggrin2::biggrin2:

بس مش مشكله

ولا يهمك

مشكووور ع التقديم الجميل ده

و ان شاء الله موجود معاكم اهو

و منتظر اسئلتكم

أسماء
02-06-2010, 09:00 PM
منورنا والله يا عبد الله
وطبعا ملكشى الحق فى رفض الاجابة على اى سؤال:biggrin2:
هههههههههههههه والعكس صحيح طبعا

اسمك ......... سنك ............. بلدك ......... مؤهلك الدراسى
س\ اعط نفسك بالنسبه المئويه ...
ذكاءك
حزنك
سعادتك
علاقتك باصدقائك
علاقتك بجيرانك
الصحه
التفاءل
الحب
الوحده
العصبيه
احكى لنا موقف مضحك حصل معاك؟
ما هى طموح عبد الله خليفة ؟
عضو او عضوة تجدة دائما متالق بنظرك ؟
جميعنا نملك اسلحة شخصية .فما هو السلاح الذى يتميز بة
عبد الله خليفة فى شخصيتة ؟
اية سبب تاخر عبد الله خليفة لحصولة على لقب عضو متميز ؟
هل لك اكثر من وجة ؟
سؤال متحبش حد يسالوة ليك ؟
هل انت ( واقعي - عاطفي - منطقي - محب - خجول - شرس )إختار واحد فقط ؟
ما هو رائك فى هؤلاء الاعضاء وبكل صررررررررررررررراحة هنا لا يوجد مجال للمجاملات اطلاقا
ايات حمدى ، نور السما ، اسير الاحساس ، هابى سنفور ، اسماء ، كنوز
على خطى الحبيب ، حبيبة الرحمن
هل تقتنع بالتفائل والتشائم ؟
لى عودة

أسماء
02-06-2010, 09:19 PM
عبد الله لو عندك ملف مكتوب علية خاص جدااا . هيكون جواة اية ؟
ما الشىء الذى يؤرق عبدالله خليفة بداخلة ؟
عبد الله اهلاوى ، زمالكوى ؟ هل انت متعصب كروى ؟
عبدالله ... كيف تجاهد نفسك ؟
كيف يعبر عبد الله خليفة عن غضبة ؟
عبدالله ... بعد الشر عنك يعنى ... لو انت على فراش الموت ما هى الوصية الى هتوصى بيها ؟
اكتر حاجة بتسعدك يا عبد الله ؟
اوصف نفسك فى ثلاث كلمات ؟

لى عودة

$$ The Master $$
02-06-2010, 09:24 PM
منورنا والله يا عبد الله
وطبعا ملكشى الحق فى رفض الاجابة على اى سؤال:biggrin2:
هههههههههههههه والعكس صحيح طبعا

اسمك .........

عبدالله سمير خليفه

سنك .............

22 سنه

بلدك .........

جمهورية مصر العربيه - البحيره - دمنهور

مؤهلك الدراسى

بكالريوس تجاره قسم محاسبه جامعة الاسكندريه

س\ اعط نفسك بالنسبه المئويه ...

ذكاءك

متوسط 95%

حزنك

2%

سعادتك

98%

علاقتك باصدقائك

100%

علاقتك بجيرانك

100%

الصحه

90 %

التفاءل

100%

الحب

90 %

الوحده

0 %

العصبيه

0%

احكى لنا موقف مضحك حصل معاك؟

فى سنه اولى كليه دخلت مدرج سنه تانيه و قعدت جنب بنت خالى

و سالتها الساعه كام و ماخدتش بالى انها بنت خالى :biggrin2::biggrin2:

ما هى طموح عبد الله خليفة ؟

طموحى ان ربنا يوفقنى ف عملى و مستقبلى

عضو او عضوة تجدة دائما متالق بنظرك ؟

اسير الاحساس بحبك يا مصر كنوز اسماء

و كثيرون ..

جميعنا نملك اسلحة شخصية .فما هو السلاح الذى يتميز بة
عبد الله خليفة فى شخصيتة ؟

الهدوء الزائد عن اللزوم

اية سبب تاخر عبد الله خليفة لحصولة على لقب عضو متميز ؟

هذا قرار خاص بالاداره

و أكيد لها نظره ف الموضوع ده

كما انى لا انظر الى هذه الاشياء

فيكفى وجودى بينكم

هل لك اكثر من وجة ؟

لا و الحمدلله

سؤال متحبش حد يسالوة ليك ؟

انت بتحب ولا لأ

هل انت ( واقعي - عاطفي - منطقي - محب - خجول - شرس )إختار واحد فقط ؟

واقعى

ما هو رائك فى هؤلاء الاعضاء وبكل صررررررررررررررراحة هنا لا يوجد مجال للمجاملات اطلاقا

ايات حمدى ،

اداريه ممتازه صائبه فى قراراتها

لكن احيانا تسهو عليها بعض القرارات

لكن كل بنى ادم خطاء

و اخت فاضله و احترمها و اقدرها كثيرا

نور السما ،

عضو رائع صاحب قلم ممتاز

وجهة نظره صائبه غالبا

عصبى فى بعض الاوقات

محترم جدا و اقدره كثيرا

و احب اقوله فقدتك بشده

اسير الاحساس ،

صاحب قلم سلس و بسيط

يوصل المعلومه للى قدامه بطريقه سهله و بسيطه و خفيفه

مرح ذوق راقى فى التعامل

اكثر من أخ

ربنا يوفقه ف حياته

هابى سنفور ،

خفيفة الظل و نشيطه

ذووق

اسماء ،

اميرة قسم الفضفضه الصريحه

عنديه اوى بس طيبه

تعرف تختار مواضيعها

اكثر من اخت والله

و ربنا يعلم

ربنا يوفقها ف حياتها و مستقبلها

كنوز

اخت فاضله محترمه و هادئه

رزينه و ذوق فى تعاملها

ربنا يرجعها لينا بالسلامه

على خطى الحبيب ،

عضو محترم و هادئ

رومانسى متعصب احيانا

ذو فكر جميل

ربنا يعينه و يوفقه ف عمله

حبيبة الرحمن

عضوه هادئه و رزينه

تزن الامور جيدا قبل التصرف

تعرف طريقها الى الله عز وجل

ربنا يرجعها لينا بالسلامه

هل تقتنع بالتفائل والتشائم ؟

والله يا اسماء

انا مش بعتقد بالتشاؤم ده نهائى

دائما بفترض الخير

و اذا حدث غير ذلك

فقدر الله و ما شاء فعل

و قال الله عز وجل

( قل لن يصيبنا الا ما كتب الله لنا )

لى عودة

انتى داخله حاميه اوى يا اسماء

شكلك ناويهالى :biggrin2::biggrin2:

بس ارجعى عادى

تنورى ف اى وقت

$$ The Master $$
02-06-2010, 09:35 PM
عبد الله لو عندك ملف مكتوب علية خاص جدااا . هيكون جواة اية ؟

ذكريات مؤلمه

ما الشىء الذى يؤرق عبدالله خليفة بداخلة ؟

حال العرب و الامه الاسلاميه

عبد الله اهلاوى ، زمالكوى ؟ هل انت متعصب كروى ؟

اهلاوى لكن ليس متعصب

عبدالله ... كيف تجاهد نفسك ؟

بذكر الله و قراءة القران

كيف يعبر عبد الله خليفة عن غضبة ؟

قليلا ما اغضب

و لكن عندما اغضب

فابعد عن المكان فورا

لكى اتجنب حدوث اى مشاكل

عبدالله ... بعد الشر عنك يعنى ... لو انت على فراش الموت ما هى الوصية الى هتوصى بيها ؟

اوصى بان ربنا يقدر اسرتى على حفظ القران الكريم كاملا

و ان ياخذوا حذرهم من غدر الحياه

اكتر حاجة بتسعدك يا عبد الله ؟

انى ارى اصدقائى و اقاربى سعداء

اوصف نفسك فى ثلاث كلمات ؟

مرح هادئ طيب :biggrin2:

المفروض ان انتوا اللى توصفوا مش انا

لى عودة

العوده مطولتش يا اسماء

نا خايف اعمل اعتماد للمشاركه دى الاقيكى عودتى

:biggrin2::biggrin2:

تنورى ف اى وقت

منتظرك و منتظر جميع الاعضاء

cindrella
02-06-2010, 09:40 PM
فكرة تتجن
تسلم ايدك اسماء

وكمان الاختيار جاء في الوقت المناسب

عبد الله خليفة

مين مثلك الاعلي في الحياة ؟

تقول لمين اناعايز اشوفك كل يوم لاني مش هقدر ابعد عنك ؟

شخص لاترفض له طلبا من الاعضاء ؟

اعتذار تريد ان تقدمه لمن؟

اذا اردت ان تبكي الان , فعلى من تبكي؟

_ ((مستحيل انساك)) لمن تقولها ؟

(( اللي راح راح وماتفيد كلمة ياريت )) إذا أردت ان توجه هذه العباره لنفسك, فماذا
تقصد بها ؟

هل انت راضي عن نفسك ؟

ما هو اقتراحك الذي تتمنى ان يحدث في هذا المنتدى ولم يحدث الى الان ؟

ماالذي يلفت انتباهك بسرعه في الشخص لكي تعجب به ؟

حكمة تؤمن بها جدا؟؟

عاده تفعلها دائما تتمنى ان تتركها ؟

ما هو أهم انجاز في حياتك ؟

ما هو اسعد يوم في حياتك ؟

ماهو هدفك فى الحياه؟

مالحلم الذي كنت تحلم به منذ الصغر ؟

ما هي عيوبك ؟

مالشيء الجيد فيك ولا يعرفه كثير من الناس ؟

ما الذي يغضبك ؟

ايه رايك في المقوله الي بتقول
( نظرة.. فابتسامة ...فموعد... فالقاء) ؟؟

وقت فراغك بتعمل ايه؟

بس كدة :this:

$$ The Master $$
02-06-2010, 10:06 PM
فكرة تتجن
تسلم ايدك اسماء

وكمان الاختيار جاء في الوقت المناسب

عبد الله خليفة

مين مثلك الاعلي في الحياة ؟

بعد الرسول صلى الله عليه وسلم

والدى

تقول لمين انا عايز اشوفك كل يوم لاني مش هقدر ابعد عنك ؟

صاحبى المسافر

شخص لاترفض له طلبا من الاعضاء ؟

اى عضو يطلب اى طلب

باستطاعتى فعله حعمله بدون كلام

اعتذار تريد ان تقدمه لمن؟

انفسى

اذا اردت ان تبكي الان , فعلى من تبكي؟

على نفسى و على حال الامه الاسلاميه

_ ((مستحيل انساك)) لمن تقولها ؟

والدتى الله يرحمها

(( اللي راح راح وماتفيد كلمة ياريت )) إذا أردت ان توجه هذه العباره لنفسك, فماذا
تقصد بها ؟

على اشخاص كانوا فى يوما ما اصدقائى

و كنت احبهم و اخلص لهم

لكنهم لا يستحقوا كلمة صديق

هل انت راضي عن نفسك ؟

بنسبة 80 %

ما هو اقتراحك الذي تتمنى ان يحدث في هذا المنتدى ولم يحدث الى الان ؟

وسيلة اتصال بين الاعضاء

ماالذي يلفت انتباهك بسرعه في الشخص لكي تعجب به ؟

اسلوبه فى التعامل

حكمة تؤمن بها جدا؟؟

كما تدين تدان و لو بعد حين

عاده تفعلها دائما تتمنى ان تتركها ؟

الحمدلله تركتها خلاص

و هى التدخين

الحمدلله ربنا قدرنى و بطلته

ما هو أهم انجاز في حياتك ؟

انى اخدت البكالريوس

بتقدير عام جيد جدا

ما هو اسعد يوم في حياتك ؟

يوم التخرج

ماهو هدفك فى الحياه؟

انى احفظ كتاب الله كاملا

مالحلم الذي كنت تحلم به منذ الصغر ؟

انى ادخل كلية الهندسه

ما هي عيوبك ؟

متسرع

مالشيء الجيد فيك ولا يعرفه كثير من الناس ؟

الطيبه:a (11):

ما الذي يغضبك ؟

صعب اوى انى اغضب

ايه رايك في المقوله الي بتقول
( نظرة.. فابتسامة ...فموعد... فالقاء) ؟؟

واقعيه احيانا

وقت فراغك بتعمل ايه؟

قراءة القران و الاستماع اليه

و الجلوس على الانترنت

بس كدة :this:

شكرا سندريلا لاسالتك

و منتظر عودتك

أسماء
02-06-2010, 10:21 PM
هل يمكنك معرفة معدن الانسان الطيب من خلال محادثاتك معه ؟
هل تقطع علاقتك مع من يشاكسك ويسبب لك المصائب حتى لو كان من أقرب الناس ؟
كيف تنظر للحياة بشكل عام؟
متى تشعر بانك قريب من نفسك؟
خمسة اعضاء لن تنساهم ابداً وتحب قراءة مواضيعهم او تسعد لوجودهم في مواضيعك؟
هل تعتقد أن العلاقات الأنسانيه بوقتنا الحاضر تجردت من الأنسانيه وأصبحت علاقات مصالح ؟
لمن تعطي هذه المسميات :-
القلم الذهبي000 شهاده تقدير 000 ورده حمراء 000 ورده بيضاء
هل هناك عضو يشكل ازمة للمنتدى عند غيابة ولو من منظور شخصى ؟
شخص تتمنى سماع صوتة وقت الضيق؟
تكلم عن نفسك فى 3 سطور؟
لماذا يشعر الاخرون دائما بانك انسان مجامل بدرجة كبيرة يا عبد الله ؟
جاوب على السؤال الى انت مبتحبش تتسالوة :biggrin2:؟

ولى عودة

سموحة
02-06-2010, 10:37 PM
يا هلا بعبود ع الحدود
خلصت فترة العقوبة ولا لسة يا مجند :1:

لى عودة
طبعاً يعنى :victory:

$$ The Master $$
02-06-2010, 10:52 PM
هل يمكنك معرفة معدن الانسان الطيب من خلال محادثاتك معه ؟

اكيد لان اسلوبه و طريقته فى الكلام و تفكيره بيوضح كده

هل تقطع علاقتك مع من يشاكسك ويسبب لك المصائب حتى لو كان من أقرب الناس ؟

اكيد طبعا لانى لا احب المشاكل اطلاقا

كيف تنظر للحياة بشكل عام؟

الحياه مدرسه نتعلم منها الكثير و الكثير

نقابل اناس من جميع الاصناف

نقابل الجيد و السئ

نتعرف على اصدقاء

نقضى بها عمرنا

متى تشعر بانك قريب من نفسك؟

حين اجلس ع الشاطئ

خمسة اعضاء لن تنساهم ابداً وتحب قراءة مواضيعهم او تسعد لوجودهم في مواضيعك؟

اسير الاحساس

وينر

بحبك يا مصر

سموحه

اسماء

هل تعتقد أن العلاقات الأنسانيه بوقتنا الحاضر تجردت من الأنسانيه وأصبحت علاقات مصالح ؟

أكيد قليلا من يعامل الانسان لشخصه

فالمعظم يجرى وراء مصلحته الخاصه

لمن تعطي هذه المسميات :-

القلم الذهبي000

اسير الاحساس وينر بحبك يا مصر

شهاده تقدير 000

اسماء كنوز

ورده حمراء 000

لكل الاعضاء

ورده بيضاء

مورو

هل هناك عضو يشكل ازمة للمنتدى عند غيابة ولو من منظور شخصى ؟

كل عضو هنا له بصمه مميزه و طبع معين تعودنا عليه

فعند غيابه تزول هذه البصمه فيوضح تاثيرها

شخص تتمنى سماع صوتة وقت الضيق؟

صديقى

تكلم عن نفسك فى 3 سطور؟

لا احب ان اتحدث عن نفسى

لماذا يشعر الاخرون دائما بانك انسان مجامل بدرجة كبيرة يا عبد الله ؟

هذا شعور الاخرين

جاوب على السؤال الى انت مبتحبش تتسالوة :biggrin2:؟

انسى يا عمرو :biggrin2::biggrin2:

ولى عودة

نورتينى بأسالتك يا اسماء

منتظرك تانى و تالت و رابع

$$ The Master $$
02-06-2010, 10:55 PM
يا هلا بعبود ع الحدود
خلصت فترة العقوبة ولا لسة يا مجند :1:

لى عودة
طبعاً يعنى :victory:

لا لسه مخلصتش

بس موجود معاكم باستمرار ان شاء الله

تنور طبعا يا سماح ف اى وقت

هو حد يقدر يعترض طريق الاداره برده :biggrin2::biggrin2:

cindrella
02-06-2010, 11:05 PM
من الذى تحكم بية قلبك ام عقلك؟

ايهما تحب ان تعيش اكتر الحقيقة ام الخيال؟ ولماذا

من احب شخص ليك فى المنتدى؟

ماهو القسم اللى بتحب التواجد فية دائما؟

بلد نفسك تزرها ؟ لية ؟

ما مدى تقبلك للنصيحة من الاخرين ؟

مفتقد مين من المنتدى ؟؟

ماهو الموقف الذي تضبط فيه نفسك متلبسا بالتناقض ؟

بين اللعب والجد اين تتمركز شخصيتك؟

هل حكمت عليك الظروف فى يوم من الايام ان تطبخ ؟

ولو حكمت طبخت اية؟ ولمين؟ وايه اللى صار للاكلة؟ وايه رأى الناس فى الاكلة؟

اكتر صفة تحبها بالصديق؟

هل تفرق بين صحبات النت والصحبات الحقيقية؟

وايه رائيك بالكلمات دى :
الام
الاب
الاخ
الاخت
الصديق
الكذب
الخيانة
الكراهية
الرجل
المراة
الحياة
البحر
الحب
الاخلاص

ماهى السعادة بواجهة نظرك؟

هاجى تانى على فكرة
هههههههههه

$$ The Master $$
02-06-2010, 11:19 PM
من الذى تحكم بية قلبك ام عقلك؟

العقل طبعا

ايهما تحب ان تعيش اكتر الحقيقة ام الخيال؟ ولماذا

الحقيقه

الخيال ممكن الا يتحقق

و تعشم نفسك بيه ع الفاضى

من احب شخص ليك فى المنتدى؟

كتيرررر

بس اكتررهم عوض و فارس و عاطف و سيد

ماهو القسم اللى بتحب التواجد فية دائما؟

القسم الدينى و الفضفضه الصريحه

بلد نفسك تزرها ؟ لية ؟

الامارات

بحبها :a (11)::a (11):

ما مدى تقبلك للنصيحة من الاخرين ؟

اكيد طبعا بتقبلها و بفكر فيها بتركيز و لو لقيتها فى صالحى

بنفذها طبعا

مفتقد مين من المنتدى ؟؟

كتيررررررررررررررررررررررررر

بس معذورين عشان ظروف الامتحانات

ربنا يوفقهم

هاجى تانى على فكرة
هههههههههه

نظرا لضيق الوقت

سأقوم بالاجابه على باقى الاسئله غدا

ان شاء الرحمن

hadyaymn
02-06-2010, 11:31 PM
انت اتاخدت هنا

و الله والله

انا كنت مستنيك من زمان يا عبود

اصبر بقي

And y Will See

Atef Mahmoud
02-06-2010, 11:43 PM
عبد حبيب قلبى

منور الاضواء

انا شايف انك محتاج لمبتين كمان عشان ينورولك

بص ياد ياعبد

مش هطول عليك

انا عاوزك تحكيلنا عن قصة شفتها او سمعت عنها واتحققت ليك شخصيا

ايه اللى ممكن يؤثر فى عبدالله ويخرجه عن شعوره ( غير وانت بتحلق شعرك )

ايه اللى ممكن يفرحك

ايه امنياتك وطموحاتك المستقبلية

ايه رايك فى جواز الاقارب

هل تؤمن بالحب من النظرة الاولى

ايه رايك فى الصداقة عبر النت

وليا عودة

فارس العشق
03-06-2010, 01:54 AM
منور يأبو كاتكوته
متـــــــابع

الى متى
03-06-2010, 02:00 AM
عبد الله

من معالم المنتدى له نهجه و اسلوبه و طبعه

طيب و محترم و متواصل
و مش بتاع مشاكل

منور يا عبده

أسماء
03-06-2010, 10:32 AM
عبد الله خليفة
انت هنا فى عضو تحت الاضواء ... يعنى انا شايفة ان الاسئلة الى انا فعلا عاوزة اسمع
اجابتها منك بحس انك بتهرب منها .. ودا مش نافع
انت لك الحق فى رفض الاجابة على اى سؤال ... ولكن انك تتهرب ملكشى الحق فى دا
اى سؤال مش عاوز تجاوب علية هتكتب تحتوة " ارفض الاجابة "
لى عودة

أسماء
03-06-2010, 10:45 AM
حكمة تؤمن بيها؟
هل ترى نفسك عضو جيد فى النقاش والحوار ؟
عبد الله انت اديت لنفسك نسبة ذكاء 95 % مش شايف ان النسبة دى
عالية شويا ؟
لية يا عبد الله معظم مواضيعك مواضيع منقولة ؟بالرغم من انك بتقول ان نسبة
ذكائك 95% الا انى مبشوفش مواضيع من ابداعك الفكرى نهائى ؟

لك الحق فى رفض الاجابة على اى سؤال
لى عودة

$$ The Master $$
04-06-2010, 12:53 AM
عبد الله خليفة
انت هنا فى عضو تحت الاضواء ... يعنى انا شايفة ان الاسئلة الى انا فعلا عاوزة اسمع
اجابتها منك بحس انك بتهرب منها .. ودا مش نافع
انت لك الحق فى رفض الاجابة على اى سؤال ... ولكن انك تتهرب ملكشى الحق فى دا
اى سؤال مش عاوز تجاوب علية هتكتب تحتوة " ارفض الاجابة "
لى عودة

حدديلى انهى اسئله و انا حجاوب عليها :biggrin2::biggrin2:

$$ The Master $$
04-06-2010, 01:20 AM
ماهو الموقف الذي تضبط فيه نفسك متلبسا بالتناقض ؟

احيانا حينما اقابل احد لا احب شخصه

و اكون مجبر بالتحدث معه

فأتحدث معه و انا غير راض عن ذلك

بين اللعب والجد اين تتمركز شخصيتك؟

فى المنتصف

هل حكمت عليك الظروف فى يوم من الايام ان تطبخ ؟

كتير خصوصا بعد وفاة والدتى الله يرحمها

ولو حكمت طبخت اية؟ ولمين؟ وايه اللى صار للاكلة؟ وايه رأى الناس فى الاكلة؟

اول مره حرقت الاكل كله و اخدت كلام زى الفل

و تانى مره بقى كانت تمام و هكذا

اكتر صفة تحبها بالصديق؟

الوفــــــــــــــــــــــــــــاء

هل تفرق بين صحبات النت والصحبات الحقيقية؟

اكيد الاصدقاء الحقيقيه يكون لهم معامله خاصه عن اصدقاء النت

لكن هناك إناس معينين لا افرق بينهم و بين الحقيقين

وايه رائيك بالكلمات دى :

الام

نعمه من الله لا يشعر بها الا من يفقدها

الاب

بئر من الحنان و العطاء

الاخ

كاتم اسرارك

الاخت

العطـــف

الصديق

تجده وقت الضيق

الكذب

صفه مكروهه

الخيانة

صفه بشعه

الكراهية

اجباريه من تصرفات الاشخاص الذين تكرههم

الرجل

شقاء تعب سعى لسعادة اسرته

المراة

كنز من كنوز الدنيا

الحياة

مكرر

البحر

أشكى اليه همومى حين شعورى بالوحده

الحب

مشاعر جميله و اخلاص متبادل بين الطرفين

الاخلاص

صفه حين وجودها فتزيد الحياه جمالا

ماهى السعادة بواجهة نظرك؟

السعاده فى رضا والديك عنك

و ان تجد صديق وفى لك

و ان تكمل حياتك مع من تحب

هاجى تانى على فكرة
هههههههههه

مشكوووره سندريلا لأسئلتك

منتظر عودتك

$$ The Master $$
04-06-2010, 01:21 AM
انت اتاخدت هنا

و الله والله

انا كنت مستنيك من زمان يا عبود

اصبر بقي

And y Will See

منتظرك يا هادى

منور:smile:

hadyaymn
04-06-2010, 01:35 AM
رجعتلك اهو يا عم عبود

بص بقي يا باشا

ايه اكتر موقف عبود زعل فيه ن واحد صحبه؟؟

ايه اكتر صفة بتكرهها في صاحبك؟؟

ايه اكتر حاجة فرحتك في حياتك؟؟

وايه اكتر حاجة زعلتك؟؟

مين من اعضاء المنتدي الي تعرفهم بشخصهم؟؟ و مين اقربهم ليك؟؟

ايه مواصفات فتات احلامك؟؟:birgits_giggle:

ايه رأيك في الوضع الراهن بين فلسطين و اسرائيل؟؟

انا قبل كده كنت سألت ايات عن اي قسم تنفع مشرف ليه

ردت عليا ب انه قسم الشباب

هل انت فعلا تنفع للقسم ده؟؟

لومتنفعلوش تنفع لإيه؟؟

و مين الي ممكن معاك او لوحده ينفع للقسم ده؟؟

-------

مين انشط المشرفين حاليا في اقسامهم؟؟

يتبـــ‘ع

$$ The Master $$
04-06-2010, 02:04 AM
عبد حبيب قلبى

هلا يا هلا

منور الاضواء

ده نورك يا مستر

انا شايف انك محتاج لمبتين كمان عشان ينورولك

لمبتين بس :biggrin2:

بص ياد ياعبد

بصيت

مش هطول عليك

لا طول براحتك

انا عاوزك تحكيلنا عن قصة شفتها او سمعت عنها واتحققت ليك شخصيا

ان الدنيا مبتديش حد حاجه بالساهل

ايه اللى ممكن يؤثر فى عبدالله ويخرجه عن شعوره ( غير وانت بتحلق شعرك )

خيانة اقرب الاصدقاء ليا

ايه اللى ممكن يفرحك

سعادة اللى حواليا

ايه امنياتك وطموحاتك المستقبلية

حفظ القران الكريم

و اداء فريضة الحج

و الاقى وظيفه كويسه

ايه رايك فى جواز الاقارب

انا لا افضله خصوصا انه بتنتج منه مشاكل خلقيه

فى الابناء

هل تؤمن بالحب من النظرة الاولى

لا اعتقد انه مش بيستمر

ايه رايك فى الصداقة عبر النت

انت اكتر واحد دارى بيها

و لا نسيت شارع جامع الدول العربيه :biggrin2::biggrin2:

بجد الصداقه عبر الانترنت

بتتعرف فيها على اشخاص كويسين و محترمين

و ف يوم من الايام ممكن يبقى صديقك الصدوق

وليا عودة

منور يا طفطف والله

منتظر عودتك

$$ The Master $$
04-06-2010, 02:15 AM
منور يأبو كاتكوته
متـــــــابع

لا مش عاوز متابعه

عاوز طحن :biggrin2::biggrin2:

JùSt CrâsH
04-06-2010, 02:26 AM

يا جماعة انتو الى وقعتوا نفسكم وجاين مع مين كبير المنتدى
abdalla khalifa (http://www.egyguys.com/vb/member.php?u=4419)
بجد من اجمل واحب الناس
وكمان اول واحد يرحب بيا فى المنتدى الغالى
مشكور ليك

$$ The Master $$
04-06-2010, 02:31 AM
عبد الله

من معالم المنتدى له نهجه و اسلوبه و طبعه

طيب و محترم و متواصل
و مش بتاع مشاكل

منور يا عبده

حبيب قلبى منور والله

و منتظر اسالتك

و لو انا من المعالم اومال انت تبقى ايه

cindrella
04-06-2010, 01:10 PM
عبد الله ازيك
مطحون ياعيني
احسن برضو

ههههههه

يلا

لو خيروك بين حبيبتك وبين اعز صديق فمن تختار ؟

ماهو تقييمك لهذا المنتدى بصراحه ؟

توبيك كنت تتمنا يكون بتاعك ؛ايه هو ؟؟

وايه اكتر حاجه بتحبها في المنتدى ؟؟

واكتر حاجه برده بتدايقك هنا ؟؟

لو حد فضل يبعتلك رسايل يقولك انه معجب بيك والحد ده بتقولك انها بنت ولما اتصلت عليها واتتضحلك انها بنت
فعلا هاتتقبل الموضوع ولا البنت هاتنزل من نظرك؟؟؟

لو لقيت شويه شباب بيعكسوا بنت هاتقف وتتكلم ولا هاتمشى بصراحة؟؟

لو لقدر الله حصلك مشكلة هاتلجأ لمين بعد ربنا؟؟

من هو العضو اللي تحب تغيضه وترفع ضغطه...؟

من هو العضو الاكثر تميز في مشاركاته في نظرك؟

ايه الحاجة اللى بتتمنى تكون فى مصر؟

انت اجتماعى ولا انطوائى؟

موقف جرئ حصل منك قبل كده ؟

إيه رأيك فى الصداقة وخصوصاً صداقة الولد والبنت ؟؟

بما انك مش عصبي اية اللي ممكن يعصبك؟؟؟؟؟؟؟؟

ايه رأيك في الشباب و البنات اللي بتدخل شات .. ؟

$$ The Master $$
04-06-2010, 02:05 PM

عوض معاه قلبى
دموع الفراق

اغير كل لحظه حزينه الى لحظات سعيده

مورو و عاطف و فهد

احترامه و اسلوبه فى التعامل مع الناس

حكمة تؤمن بيها؟

الدنيا مش بتدى كل حاجه و مش بتاخد كل حاجه

و كما تدين تدان و لو بعد حين

اجيد التناقش فى الامور التى اعرفها

بينما الامور التى لا اعلم بها شئ

فلا اناقش فيها

عالية شويا ؟

يعنى هى لو عاليه انا حكتبها ؟؟

و ايه علاقة نسبة الذكاء بالابداع الفكرى

اعتقد انها ملهاش علاقه نهائى

بالنسبه لحكاية المواضيع دى

ممكن تقولى كسل و قلة تركيز

لك الحق فى رفض الاجابة على اى سؤال
لى عودة

منتظر عودتك مره سادسه :biggrin2:

$$ The Master $$
04-06-2010, 02:19 PM
رجعتلك اهو يا عم عبود

بص بقي يا باشا

ايه اكتر موقف عبود زعل فيه ن واحد صحبه؟؟

اللى احترمته و قدرته و محترمنيش

ايه اكتر صفة بتكرهها في صاحبك؟؟

الخيانه

ايه اكتر حاجة فرحتك في حياتك؟؟

انى اخدت البكالريوس بتقدير جيد جدا

وايه اكتر حاجة زعلتك؟؟

انى مدخلتش الكليه اللى كنت بحلم بيها

مين من اعضاء المنتدي الي تعرفهم بشخصهم؟؟ و مين اقربهم ليك؟؟

مورو و امير بكلمتى و باتستوتا

ايه مواصفات فتات احلامك؟؟:birgits_giggle:

انها تكون من اسره كويسه و تكون عارفه ربنا

و تتقى الله فيا

و تسيبها من الحركات بتاعت البنات اليومين دول :biggrin2:

ايه رأيك في الوضع الراهن بين فلسطين و اسرائيل؟؟

وضع محزن للغايه

عدم اتفاق فى الاراء بين العرب

و عدوان اسرائيلى بلا دفاع

ولكن لنا الله قادر على كل شئ

انا قبل كده كنت سألت ايات عن اي قسم تنفع مشرف ليه

ردت عليا ب انه قسم الشباب

هل انت فعلا تنفع للقسم ده؟؟

اه بحبه

لومتنفعلوش تنفع لإيه؟؟

خمسه سياحه

و مين الي ممكن معاك او لوحده ينفع للقسم ده؟؟

سيلفر اسبكترا

-------

مين انشط المشرفين حاليا في اقسامهم؟؟

باتيستوتا

ميجو

سندس

اسير الاحساس

معاه قلبى

يتبـــ‘ع

منتظر عودتك

منور يا هادى

$$ The Master $$
04-06-2010, 02:21 PM

يا جماعة انتو الى وقعتوا نفسكم وجاين مع مين كبير المنتدى
abdalla khalifa (http://www.egyguys.com/vb/member.php?u=4419)
بجد من اجمل واحب الناس
وكمان اول واحد يرحب بيا فى المنتدى الغالى
مشكور ليك

ربنا يخليك يا ساد بيرد

منور المنتدى والله

لو عاوز تسال اتفضل :biggrin2:

$$ The Master $$
04-06-2010, 02:37 PM
عبد الله ازيك

الحمدلله بخير

مطحون ياعيني
احسن برضو

ولا يهمك

ههههههه

يلا

لو خيروك بين حبيبتك وبين اعز صديق فمن تختار ؟

اعز صديق طبعا

ماهو تقييمك لهذا المنتدى بصراحه ؟

99%

توبيك كنت تتمنا يكون بتاعك ؛ايه هو ؟؟

وداع الرسول صلى الله عليه وسلم لأمته و الكثير (http://www.egyguys.com/vb/showthread.php?t=42757)

وايه اكتر حاجه بتحبها في المنتدى ؟؟

الروح الحلوه

واكتر حاجه برده بتدايقك هنا ؟؟

الخلافات البسيطه اللى بتتحول لمشاكل كبيره

لو حد فضل يبعتلك رسايل يقولك انه معجب بيك والحد ده بتقولك انها بنت ولما اتصلت عليها واتتضحلك انها بنت
فعلا هاتتقبل الموضوع ولا البنت هاتنزل من نظرك؟؟؟

حتنزل من نظرى طبعا

لان مفيش بنت كويسه حتعمل كده

لو لقيت شويه شباب بيعكسوا بنت هاتقف وتتكلم ولا هاتمشى بصراحة؟؟

انا لما بشوف موقف زى ده بصراحه بتدخل وبحاول افهم الشباب

ان اللى بيعملوه ده غلط

لو لقدر الله حصلك مشكلة هاتلجأ لمين بعد ربنا؟؟

والدى و صديقى

من هو العضو اللي تحب تغيضه وترفع ضغطه...؟

انتى طبعا :biggrin2:

من هو العضو الاكثر تميز في مشاركاته في نظرك؟

بحبك يا مصر

ايه الحاجة اللى بتتمنى تكون فى مصر؟

الهدوووووووووء

انت اجتماعى ولا انطوائى؟

اجتماعى لابعد الحدود

موقف جرئ حصل منك قبل كده ؟

انى اتخانقت مع ناس ف الكليه

و الدكتور بيشرح المحاضره

إيه رأيك فى الصداقة وخصوصاً صداقة الولد والبنت ؟؟

الصداقه علاقه جميله اوى خصوصا لما يكون فيه وفاء بين الطرفين

و صداقة الولد و البنت كويسه طالما فى حدود الالتزام و الادب

بما انك مش عصبي اية اللي ممكن يعصبك؟؟؟؟؟؟؟؟

اى موقف مش كويس من واحد صاحبى

ايه رأيك في الشباب و البنات اللي بتدخل شات .. ؟

على حسب الغرض من دخول الشات

فيه ناس بتدخل الشات لغرض تكوين صداقات جديده

و ده مش عيب

بينما اللى بيدخل الشات بغرض التهريج و المعاكسه

ده بقى اللى مينفعش

مشكوووووووره للاسئله يا سندريلا

منتظر عودتك

والا اقولك متجيش :biggrin2:

$$ The Master $$
04-06-2010, 02:39 PM
الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 4 ( الأعضاء 2 والزوار 2) ‏abdalla khalifa (http://www.egyguys.com/vb/member.php?u=4419), ‏hadyaymn (http://www.egyguys.com/vb/member.php?u=4406)+

يا ترى بتعمل ايه :g::g:

hadyaymn
04-06-2010, 02:43 PM
عجبتني اجاباتك

احييك عليها يا عبد

انت قلت اكتر حاجة زعلتك انك مدخلتش الكليه الي مش عايزها.

ايه هيا؟؟

مدخلتهاش بسبب المجموع ولا سبب تاني؟؟

عبود تقدر تقلي و بكل صراحة عن مستوي ذكاء
5 من اعضاء المنتدي و هسيبلك حريه الاختيار.؟؟

لو كنت مديرا للمنتدي لمده يوم او اتنين

من سيصبح مشرفا؟؟

من ستعفيه من هذا التكليف؟؟

ماذا ستفعل في اول قراراتك؟؟

ايه الي هيحصل في حياه عبود بعد ما خلص جامعته؟؟

عندك اخوااات؟؟؟

عرفنا بكل واحد فيهم..

و كلعاده البقية تأتي

Atef Mahmoud
04-06-2010, 02:47 PM
واد ياعبدالله

جاوب على اسالتى تانى

انت جاوبت باختصار ودبلوماسية

جاوب تانى احسنلك

hadyaymn
04-06-2010, 02:49 PM
واد ياعبدالله

جاوب على اسالتى تانى

جاوب تانى احسنلك

هتعمل ايه يعني:beee::beee::1::1:

$$ The Master $$
04-06-2010, 02:55 PM
واد ياعبدالله

جاوب على اسالتى تانى

جاوب تانى احسنلك

مش بحب اتكلم كتير والله يا عاطف

و كمان خير الكلام ما قل و دل :biggrin2:

ثم ان انت متقدرش تعمل حاجه

Atef Mahmoud
04-06-2010, 03:25 PM
هتعمل ايه يعني:beee::beee::1::1:

هعمل ايه يعنى

هعد اعملكم شوية ايموشانات

:big_boss:

:a (54)::a (54):

:banned::banned:

:smoke:

بس يعم الموضوع بسيط

Atef Mahmoud
04-06-2010, 03:28 PM
مش بحب اتكلم كتير والله يا عاطف

و كمان خير الكلام ما قل و دل :biggrin2:

ثم ان انت متقدرش تعمل حاجه

يا سلااااااااااااااااااام

عاتفى اوى انت ياد

ياسلااااااااااااااااام

تصدق صدقت انك صادق مش عبد

خير الكلام ماقل ودل

وان مدلش

عموما

خدلك شوية ايموشانات انت كمان

:a (30)::a (30)::a (30)::a (30)::a (30)::a (30)::a (30)::a (30)::a (30):

:rap::rap::rap::rap::rap::rap::rap::rap:

cindrella
04-06-2010, 03:40 PM
على فكرة كنت ناوية ابطل اسئلة بس مادام انت عايز اني ابطل

مش هبطل اصلي ارخم

خد عندك بقى

لو بتحب بنت هتعبر لها عن حبك ازاى؟؟؟؟؟؟؟؟

أين تجدي نفسك في البيت ... ؟

متى تكون أناني ... ؟

كيف تنظر لمستقبلك ... ؟

في عصر العولمة الحالي (( ما رأيك في حب الإنترنت )) ... ؟

يقال أن الحب يمحو جميع العيوب والأخطاء في المحبوب (( ما تعليقك )) ... ؟

هل أنت فوضولي ... ؟

مارأيك بالمنتدايات العربيه علي النت وهل تؤدي الدور المطلوب منها او مضيعه للوقت و المال في معظمها؟

احب جملة الى قلبك؟

اية رايك في الناس اللي بتقول عليك ابو الرخامة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ايه رايك في العناد وانت عنيد ولالا ؟؟

اكتر موقف محرج اتعرضت له في النت ؟؟

مالذي قد يهزمك ويحطمك؟

كلمة تود سماعها كل يوم؟؟

كفاية كدة :big_boss:

$$ The Master $$
04-06-2010, 05:50 PM
[QUOTE=cindrella;603998]
على فكرة كنت ناوية ابطل اسئلة بس مادام انت عايز اني ابطل

مش هبطل اصلي ارخم

خد عندك بقى

لو بتحب بنت هتعبر لها عن حبك ازاى؟؟؟؟؟؟؟؟

حقولها انا بحبك

أين تجدي نفسك في البيت ... ؟

فى اوضتى اللى هيا تانى اوضه ع الشمال :on_the_quiet::on_the_quiet:

انا من ساعت ما دخلت الجيش و انا مبقاش ليا علاقه

غير بالامور المنزليه

متى تكون أناني ... ؟

مش بحب الانانيه

الا عندما الاقى البنت اللى بحبها

فى الحاله دى حكون انانى جدا

كيف تنظر لمستقبلك ... ؟

انظر له نظرة امل

فأملى كبير بربنا انه يكون مستقبل مشرق و جميل

و به خير ان شاء الله

في عصر العولمة الحالي (( ما رأيك في حب الإنترنت )) ... ؟

حب فاشل لا يستمر ولا ييقدر له البقاء

لانه غير مبنى عل اساس سليم

يقال أن الحب يمحو جميع العيوب والأخطاء في المحبوب (( ما تعليقك )) ... ؟

اكيد طالما ان الطرفين عرفوا العيوب و الاخطاء دى

قبل الزواج اكيد حيحاولوا يعالجوها سويا

و تختفى مع مرور الايام

هل أنت فوضولي ... ؟

لا

مارأيك بالمنتدايات العربيه علي النت وهل تؤدي الدور المطلوب منها او مضيعه للوقت و المال في معظمها؟

هناك منتديات مخصصه لاغراض تافهه
و تكون مضيعه للوقت والمال

وهكذا هناك ايضا منتديات ناجحه جدا
فى توصيل المطلوب منها

و هذا يرجع الى الاعضاء اللى مشتركون
و القائمون بادارة هذه المنتديات

احب جملة الى قلبك؟

لا اله الا الله محمد رسول الله

من توكل على الله فهو حسبه

اية رايك في الناس اللي بتقول عليك ابو الرخامة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عادى ولا بيهمنى :1::1::1:

ايه رايك في العناد وانت عنيد ولالا ؟؟

عنيد لو متاكد من الحاجه دى

اكتر موقف محرج اتعرضت له في النت ؟؟

لا الحمدلله محصليش الموقف ده ع النت

مالذي قد يهزمك ويحطمك؟

فراق الاحبه

كلمة تود سماعها كل يوم؟؟

ربنا يوفقك و يبعد عنك ولاد الحرام

كفاية كدة :big_boss:

[/QUOTE

نورتينى يا سندريلا باسالتك

$$ The Master $$
04-06-2010, 06:03 PM
عجبتني اجاباتك

احييك عليها يا عبد

انت قلت اكتر حاجة زعلتك انك مدخلتش الكليه الي مش عايزها.

ايه هيا؟؟

كليية الهندسه

مدخلتهاش بسبب المجموع ولا سبب تاني؟؟

المجموع

عبود تقدر تقلي و بكل صراحة عن مستوي ذكاء
5 من اعضاء المنتدي و هسيبلك حريه الاختيار.؟؟

اعتذر عن الاجابه

لو كنت مديرا للمنتدي لمده يوم او اتنين

من سيصبح مشرفا؟؟

كل من ارى فيه القدره على متابعة قسمه

من ستعفيه من هذا التكليف؟؟

كل من لم يهتم بالقسم

ماذا ستفعل في اول قراراتك؟؟

سأقوم بحذف اى عضويه ليس لها فائده

و حظر اى عضو دائما يعمل مشاكل

ايه الي هيحصل في حياه عبود بعد ما خلص جامعته؟؟

قصدك بقى بعد ما اخلص الجيش :biggrin2::biggrin2:

حدور على اى وظيفه محترمه و اتجوز

عندك اخوااات؟؟؟

اه

عرفنا بكل واحد فيهم..

محمد 27 سنه شغال فى شركة سياحه بالقاهره

فاطمه 16 سنه 2 ثانوى

و كلعاده البقية تأتي

منتظر عودتك

فارس العشق
04-06-2010, 09:26 PM
لا مش عاوز متابعه

عاوز طحن :biggrin2::biggrin2:

لا لا لا كفايه اللي معمول فيك
وان شاء ربي لي عوده
تـــــقديري

$$ The Master $$
04-06-2010, 09:42 PM
لا لا لا كفايه اللي معمول فيك
وان شاء ربي لي عوده
تـــــقديري

لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا

اسال انا خلاص خلصت كل اللى عليه :biggrin2::biggrin2:

أسماء
05-06-2010, 01:38 AM

فلا اناقش فيها

عالية شويا ؟

اعد قراءة الاسئلة جيداا قبل الرد
لى عودة

konoz
05-06-2010, 01:39 AM
ازيك عبدالله شكلك مرتاح على الكرسى
ههههههههههههههههه
فسؤالين بس علشان ترتاح اكتر
........
كنت فى عمارة وطلعت السطح لقيت الاعضاء كلهم باصين لتحت من تدفع منهم؟؟

غرق المنتدى ومعك قارب مايحمل
الا تلاتة من تأخذ معك؟؟

عضو يقطع قلبك من الضحك ودمه خفيف ...؟؟
كنت فى برنامج من سيربح المليون
وتريد ان تتصل بصديق..من من الاعضاء ستختار وتريد ان تتصل علية؟؟
لو رايح رحله تاخد مين معااك من الاعضاء؟؟

عندك مشكله.. من هو من الاعضاء ممكن يشارك همك؟؟

عضو نفسك تطلب منه طلب ؟؟وايه هو الطلب ؟؟
بتتمنى تشوف ميين من الاعضاء وتقعد معاهم؟؟؟

العضو اللى متتخيلشى المنتدى من غيرة؟؟

حرمت من كل انواع الاكل واتحكم عليك تاكل
اكلة وحدة بس طول عمرك تختار ايه

خيرت بين العودة للماضى او الذهاب للمستقبل تختار ايه
وكنت تحب تعيش بانه زمن

اعطيتك ورقه والوان ترسم ايه وليه

اتاحت لك الظروف بفرصه تقابل الرئيس الامريكى
"بارك اوباما" و "بنيامين نتن****"رئيس الوزراء الاسرائيلى
تقولهم ايييييييييية؟؟

اعطيتك مال لتحقيق حلمك ومنحتك كل تجهيزاته فما الحلم وكيف ستحققه؟؟؟

الى متى
05-06-2010, 01:49 AM
عبد الله هتوقف كل عضو بتاع مشاكل

:a (54)::a (54)::a (54)::a (54)::a (54):

:marsa117::marsa117::marsa117::vava::vava::vava::vava:

:devil_2::devil_2::devil_2::devil_2::devil_2:

بحبك يا مصر
05-06-2010, 01:51 AM
مرحب بك عبدالله فى دائرة الضوء

1 - اجازتك الميرى كتير ليه؟

2 - ايه رائيك فى تبادل الشباب والفتيات الصغار كلمات زى

يا سكر ويا عسل ويا جميل ووحشتينى ؟

3 - هل تعتقد ان منع الرسائل الخاصة حد من امور غير مرغوبة؟

4 - كلمة لأيات حمدى ؟

5 - ايه ناقص المنتدى من وجهة نظرك؟

6 - حسب ما اذكر هناك منتدى .".....". لماذا اشتركت فيه؟
يمكنك عدم الاجابة على هذا السؤال

ولك الشكر والتحية ..

تحت رايه السنه
05-06-2010, 10:29 PM
منور ياعبد

ولي عوده
ان شاء الرحمن

$$ The Master $$
06-06-2010, 01:34 PM
اعتذر عن التاخير عن الاجابات

لظروفى الصحيه

و سأقوم بالاجابه اليوم ان شاء الرحمن

$$ The Master $$
06-06-2010, 01:43 PM

فلا اناقش فيها

عالية شويا ؟

اعد قراءة الاسئلة جيداا قبل الرد
لى عودة

قرأتها جيدا

و منتظر عودتك للتوضيح او الاسئله

لكنى لم ارى ان بها شئ

من وجهة نظرى :a (62):

$$ The Master $$
06-06-2010, 01:59 PM
ازيك عبدالله شكلك مرتاح على الكرسى
ههههههههههههههههه

مرتاح جدا جدا

لابعد الحدود يا كنوز

اديكى شايفه اهو :biggrin2::biggrin2:

فسؤالين بس علشان ترتاح اكتر

وماله يا كنوز براحتك
........
كنت فى عمارة وطلعت السطح لقيت الاعضاء كلهم باصين لتحت من تدفع منهم؟؟

ولا واحد

لانى بحبكم كلكم جدا

غرق المنتدى ومعك قارب مايحمل
الا تلاتة من تأخذ معك؟؟

كلكم
عشان انتوا اخواتى و اصحابى

عضو يقطع قلبك من الضحك ودمه خفيف ...؟؟

معاه قلبى :biggrin2::biggrin2:

كنت فى برنامج من سيربح المليون
وتريد ان تتصل بصديق..من من الاعضاء ستختار وتريد ان تتصل علية؟؟

اسير الاحساس

لو رايح رحله تاخد مين معااك من الاعضاء؟؟

المنتدى بالكامل

عندك مشكله.. من هو من الاعضاء ممكن يشارك همك؟؟

مورو اسير الاحساس الى متى
معاه قلبى دموع الفراق باتيستوتا

عضو نفسك تطلب منه طلب ؟؟وايه هو الطلب ؟؟

الغائبين ....ارجعولنا تانى

بتتمنى تشوف ميين من الاعضاء وتقعد معاهم؟؟؟

اسير الاحساس الى متى معاه قلبى
ميجو نور السما

العضو اللى متتخيلشى المنتدى من غيرة؟؟

ايات حمدى :biggrin2:

حرمت من كل انواع الاكل واتحكم عليك تاكل
اكلة وحدة بس طول عمرك تختار ايه

سمك

خيرت بين العودة للماضى او الذهاب للمستقبل تختار ايه
وكنت تحب تعيش بانه زمن

العوده للماضى الجميل
لانه فيه ذكريات حلوه كتيره
بالنسبه لى

اعطيتك ورقه والوان ترسم ايه وليه

شجر و زرع و بحر و سماء صافيه
و شمس ناصعه

اتاحت لك الظروف بفرصه تقابل الرئيس الامريكى
"بارك اوباما" و "بنيامين نتن****"رئيس الوزراء الاسرائيلى
تقولهم ايييييييييية؟؟

اوباما ليتك تنفذ ما تقول

نتنياهو العذاب اللى انت فيه ده
من اللى انت عملته فى الناس

اعطيتك مال لتحقيق حلمك ومنحتك كل تجهيزاته فما الحلم وكيف ستحققه؟؟؟

سأقوم ببناء مسجد ثم اقوم بعمل مشروع صغير
يكون مكسبه حلال و اعمل به

مشكوووووووره كنوز للاسئله

منوره

$$ The Master $$
06-06-2010, 02:03 PM
عبد الله هتوقف كل عضو بتاع مشاكل

:a (54)::a (54)::a (54)::a (54)::a (54):

:marsa117::marsa117::marsa117::vava::vava::vava::vava:

:devil_2::devil_2::devil_2::devil_2::devil_2:

ايوه بالظبط كده :biggrin2::biggrin2:

$$ The Master $$
06-06-2010, 02:14 PM
مرحب بك عبدالله فى دائرة الضوء

1 - اجازتك الميرى كتير ليه؟

مش اجازات يا على

انا بروح و باجى كل يوم :biggrin2::biggrin2:

2 - ايه رائيك فى تبادل الشباب والفتيات الصغار كلمات زى

يا سكر ويا عسل ويا جميل ووحشتينى ؟

احيانا يا على يُقال هذا الكلام
بدون قصد من القائل

و احيانا تُقال بدافع الاخوه و الصداقه

و لكن ارى انها لا تصح

3 - هل تعتقد ان منع الرسائل الخاصة حد من امور غير مرغوبة؟

اكيد يا على لان هناك اشخاص تستخدمها فى امور غير صحيحه
ولولا تاكد الاداره من ذلك مكانتش منعتها

4 - كلمة لأيات حمدى ؟

وفقكِ الله و اعانك على ما بكِ

اداؤة المنتديات مش شئ هين

تريد قوه و حزم و عدم احياز لاى من الاطراف

على سبيل الطرف الاخر

5 - ايه ناقص المنتدى من وجهة نظرك؟

رجوع الاعضاء الغائبين

اللى بنلاقيهم فاتحين النت

بس مش موجودين على المنتدى

6 - حسب ما اذكر هناك منتدى .".....". لماذا اشتركت فيه؟
يمكنك عدم الاجابة على هذا السؤال

انا مشترك بمنتديات كثيره لان هناك برامج بحتاجها

بحملها من عليه

المنتدى اللى انا مشارك فيه و مشارك نشط

هو منتدى الكليه اللى انا كنت فيها

لانى مشارك فيه قبل تسجيلى هنا

لكن بعد ما اشتركت هنا قلت مشاركاتى هناك

لانى حبيت المنتدى ده

ولك الشكر والتحية ..

مشكووور على لمرورك و اسالتك

نورتنى

$$ The Master $$
06-06-2010, 02:19 PM
منور ياعبد

ولي عوده
ان شاء الرحمن

ده نورك يا اخى

منتظرك

خادم الإسلام
06-06-2010, 02:21 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
==================

اهلا بيك اخي في الله عبد الله

انا يمكن اول مرة اشارك بالموضوع
وعجبني جدا طبعا الفكرة بالنسبالك هيكون جميل
الفضفضة لاخواتك عن كل ما بداخلك
ولينا نكسب التعرف بشخص محترم عن قرب ,,

اسمحلي ببعض الاسئلة لو امكن ,.,
===========
س :ما هي معايير النجاح من وجهة نظرك بالنسبة لاي شخص في الحياة ؟ وهل تعتبر نفسك ناجح بحياتك ؟

س:يقولون " هل تعتبر الدموع ضعف ام قوة بالنسبة للرجل" ؟

س: هل تتفق ام تختلف مع هذة العبارات مع التوضيح في الحالتين :-
- ليس كل ما يلمع ذهباً.
- الصديق الوفي عملة يصعب ان نجدها.
- لا يوجد صداقة بين شاب وفتاة.
- الحب ضعف .
- القسوة من طبائع الرجال.
- كثرة الضحك تذهب الهيبة.
- الانسان الجاد افضل من كثير المزاح.
- كل العيوب تقبل الا الاستهانة بالدين.
- الغناء يميت القلب.
======

لي عودة وارجو ان يتسع صدرك اخي في الله

أسماء
06-06-2010, 04:04 PM
فلا اناقش فيها
واية بقا يا عبد الله الامور الى بتعرف تتناقش فيها ؟
انت شايف انك انسان مثقف ؟

عالية شويا ؟

انت كاتب ان نسبة ذكائك 95 % انت متخيل واحد بالنسبة دى
ممكن يبقا اية ؟؟؟
بصراحة انا شايفة ان النسبة دى كتيرة على اى حد هنا فى المنتدى
ولا انت شايف اية؟

مين الى فهمك ان الذكاء ملوش علاقة بالابداع الفكرى ؟
عبد الله خليفة ليس عضو كسول ولكن من اصحاب
السعى لزيادة المشاركات وقليل الابداع
لدرجة تكاد تكون معدومة
اية رائك فى العبارة دى ؟؟

لما سالتك لية ترقيتك اتاخرت اوى يا عبد الله قلت لى دا امر يخص الادارة
رغم انة امر يخص صاحب الشأن قبل الادارة
انت شايف نفسك تستاهل عضوية التميز؟

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:dZzBNAF8ZGfQsM:http://2.bp.blogspot.com/_D_-QmZJHij8/RsIo3AelCSI/AAAAAAAAAGs/NO8bD7_LtcY/s1600/writing-2.png (http://www.google.com.eg/imgres?imgurl=http://2.bp.blogspot.com/_D_-QmZJHij8/RsIo3AelCSI/AAAAAAAAAGs/NO8bD7_LtcY/s1600/writing-2.png&imgrefurl=http://www.n-gmr.com/vb/showthread.php%3Ft%3D13732&usg=__4WMR2_9MTFUL6A2noDvmMBUeMCs=&h=1024&w=1280&sz=1629&hl=ar&start=234&um=1&itbs=1&tbnid=dZzBNAF8ZGfQsM:&tbnh=120&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3D%25D9%2582%25D9%2584%25D9%2585%2B%25D9%2588%25D9%2588%25D8%25B1%25D9%2582%25D8%25A9%26start%3D216%26um%3D1%26hl%3Dar%26sa%3DN%26ndsp%3D18%26tbs%3Disch:1)

عبد الله ركز فى الصورة 3 دقائق
واكتب 3 جمل بيعبروا عنها
من فكرك الشخصى

لك الحق فى رفض الاجابة عن اى سؤال بجملة
"ارفض الاجابة على هذا السؤال"

هاجر
07-06-2010, 09:35 PM
السلام عليكم انا اول مره اشارك فى الموضوع ده جميل جدا وفكره جميله

$$ The Master $$
08-06-2010, 04:58 PM
اعتذر عن التاخير الفتره الماضيه

لظروف مرضيه و عائليه

و سأقوم فى المساء بالاجابه ان شاء الرحمن

$$ The Master $$
08-06-2010, 08:42 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
==================

اهلا بيك اخي في الله عبد الله

انا يمكن اول مرة اشارك بالموضوع
وعجبني جدا طبعا الفكرة بالنسبالك هيكون جميل
الفضفضة لاخواتك عن كل ما بداخلك
ولينا نكسب التعرف بشخص محترم عن قرب ,,

اسمحلي ببعض الاسئلة لو امكن ,.,
===========
س :ما هي معايير النجاح من وجهة نظرك بالنسبة لاي شخص في الحياة ؟

معايير النجاح لاى شخص
تتوقف على مدى فهمه لطبيعة العمل الذى يقوم به
و هل ادى الاشياء المطلوبه منه على ما يرام ام لا
وهل والديه راضيين عنه ام لا
و هل يقوم بصلة رحمه ام لا
وهل يعطى لله وقتا كافيا ام لا
هذه فى اعتقادى معايير اساسيه للنجاح فى الحياه

وهل تعتبر نفسك ناجح بحياتك ؟

الى حد ما ناجح

ينقصنى القرب الى الله سبحانه و تعالى اكثر و اكثر

و هذا عن قريب ان شاء الله

س:يقولون " هل تعتبر الدموع ضعف ام قوة بالنسبة للرجل" ؟

الدموع عمرها ما كانت ضعف بل تدل على احساس الرجل بخطأه او ذنبه

فيبكى على ما فعل و و هذا لانها تاتى اثار الندم على افعال الماضى

س: هل تتفق ام تختلف مع هذة العبارات مع التوضيح في الحالتين :-
- ليس كل ما يلمع ذهباً.

اوافق لان هناك اناس كثيره تخفى ما فى الباطن

و تظهر بالخارج باوجه اخرى

- الصديق الوفي عملة يصعب ان نجدها.

اوافق طبعا

لانه قل ما تجد صديق وفى يحبك و يخلص لك و يخاف عليك

و يشاركك افراحك و همومك

الاغلب فى هذه الايام يجرى وراء مصلحه شخصيه من الصداقه

قلما تجد صديق بمعنى كلمة صديق

و من وجد هذا الصديق فلا يضيعه من يديه

لانه سوف لا يجده فى المستقبل

- لا يوجد صداقة بين شاب وفتاة.

لا اوافق

توجد الصداقه طالما فى حدود الالتزام و الاحترام و الادب

- الحب ضعف .

لا اوافق

فالحب مشاعر ساميه و اخلاص متبادل بين الطرفين

- القسوة من طبائع الرجال.

لا اوافق

فليس كل الرجال تجمعهم تلك الصفه

فهى تعتبر ضعف من الرجل و ليس قوه

لان القوه ليست بالقسوه على الاخرين

بل القوه هى فى قدرتك على اقناعهم بما يدور بذهنك

- كثرة الضحك تذهب الهيبة.

الضحك الكثير اذا استدعاه الموقف فلا يقلل الهيبه

بينما اذا كان ضحك كثير بلا سبب

فهذا يقلل من شان الانسان

- الانسان الجاد افضل من كثير المزاح.

اوافق

فهذا يدل على رجاحة عقله و هدوءه و اتزانه

- كل العيوب تقبل الا الاستهانة بالدين.

اوافق

لان من يهين دين الله فسيكون عذابه مريرا و شديدا من الله عز وجل

كما انه من يقبل ان يهين دينه

و ماذا بايدينا ان نفعل

لنا الله

- الغناء يميت القلب.

لا اوافق

لان هذا يتعلق بمدى تعلق الانسان بالاغانى

لان هناك اناس مهووسه بالاغانى

بينما هناك اناس اخرين لا يسمعون سولى اشياء معينه

وفى كلتا الحالتين الاغانى حرام

ربنا يقدرنا و نبعد عنها
======

لي عودة وارجو ان يتسع صدرك اخي في الله

مشكووور اخى حسام للاسئله

اسعدنى حضورك

و اعتذر عن التاخير فى الاجابه

$$ The Master $$
08-06-2010, 09:05 PM
فلا اناقش فيها
واية بقا يا عبد الله الامور الى بتعرف تتناقش فيها ؟
انت شايف انك انسان مثقف ؟

مش مثقف اوى

بس مش معنى كده انى معرفش حاجه

فيه حاجات اعرفها و حاجات معرفهاش

عالية شويا ؟

انت كاتب ان نسبة ذكائك 95 % انت متخيل واحد بالنسبة دى
ممكن يبقا اية ؟؟؟
بصراحة انا شايفة ان النسبة دى كتيرة على اى حد هنا فى المنتدى
ولا انت شايف اية؟

لا مش كبيره لان كل واحد ربنا بيبقى مديله موهبه ف حاجه معينه

بيكون نسبة ذكائه فيها عاليه جدا

انا عن نفسى قولت كده عشان

ف مجالى الرياضيات و الحسابات

نسبة الذكاء 95%

لان معظم تعاملاتى فى الحياه عن طريقهما

مين الى فهمك ان الذكاء ملوش علاقة بالابداع الفكرى ؟
عبد الله خليفة ليس عضو كسول ولكن من اصحاب
السعى لزيادة المشاركات وقليل الابداع
لدرجة تكاد تكون معدومة
اية رائك فى العبارة دى ؟؟

انا معاكى ف موضوع قلة الابداع

لكن موضوع زيادة المشاركات ده مش متفق معاكى

لانى عمرى ما بصيت لعدد مشاركات ولا الكلام ده كله

و كمان الابداع الفكرى يحتاج لذهن صافى

و هدوء و تركيز كى تخرج افضل ما عندك

و انا لدى ما يمنعنى من صفاء الذهن الان

لما سالتك لية ترقيتك اتاخرت اوى يا عبد الله قلت لى دا امر يخص الادارة
رغم انة امر يخص صاحب الشأن قبل الادارة
انت شايف نفسك تستاهل عضوية التميز؟

و هل يوجد ما يمنع هذا ؟؟

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:dZzBNAF8ZGfQsM:http://2.bp.blogspot.com/_D_-QmZJHij8/RsIo3AelCSI/AAAAAAAAAGs/NO8bD7_LtcY/s1600/writing-2.png (http://www.google.com.eg/imgres?imgurl=http://2.bp.blogspot.com/_D_-QmZJHij8/RsIo3AelCSI/AAAAAAAAAGs/NO8bD7_LtcY/s1600/writing-2.png&imgrefurl=http://www.n-gmr.com/vb/showthread.php%3Ft%3D13732&usg=__4WMR2_9MTFUL6A2noDvmMBUeMCs=&h=1024&w=1280&sz=1629&hl=ar&start=234&um=1&itbs=1&tbnid=dZzBNAF8ZGfQsM:&tbnh=120&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3D%25D9%2582%25D9%2584%25D9%2585%2B%25D9%2588%25D9%2588%25D8%25B1%25D9%2582%25D8%25A9%26start%3D216%26um%3D1%26hl%3Dar%26sa%3DN%26ndsp%3D18%26tbs%3Disch:1)

عبد الله ركز فى الصورة 3 دقائق
واكتب 3 جمل بيعبروا عنها
من فكرك الشخصى

صفحه بيضاء

نريد ملؤها بالخير و الحب

حبر جاف من كثر الدم و الحروب

حروف متقلبه

لوجود خلافات كثيره بين العرب و بعضهم

احبار سائله

تريد ان تملئ العالم بالود و الحب و الامان

لك الحق فى رفض الاجابة عن اى سؤال بجملة
"ارفض الاجابة على هذا السؤال"

اعتذر عن التاخير لظروفى الصحيه يا اسماء

منتظرك

cindrella
09-06-2010, 08:20 PM
حمد الله على سلامتك يا عبد الله
شوفت دي اخر الرخامة
متابعة وفرحانة اوي وانت مطحون كدة
:beee:

$$ The Master $$
09-06-2010, 08:38 PM
حمد الله على سلامتك يا عبد الله
شوفت دي اخر الرخامة
متابعة وفرحانة اوي وانت مطحون كدة
:beee:

مسيرك تقعى ف يوم هنا

و تنطحنى :biggrin2::biggrin2:

أسماء
10-06-2010, 11:49 AM
عبد الله .. اولا الف سلامة عليك
بجد والله كنت منورانا ، اجابتك على الاسئلة كانت رائعة
احنا كنا سعداء بيك جداا ، اتمنى انك تكون كنت انت كمان سعيد معانا
عبد الله انت انسان غالى علينا وبنقدرك وبنحترمك جدااا
نورتنا يا عبد الله بجد .. ومعلشى تعبناك معانا :a (62):
نــــــــــــورتنـــــــــــــــــا
سلامى الغالى لك

أسماء
10-06-2010, 11:51 AM
فى انتظار الضيف القادم فى
عضو تحت الاضواء مع اسماء وسموحة
تحياتى لكم :a (62):

الى متى
10-06-2010, 11:58 AM
مع السلامه يا عبدو

:suicide2:

كانت استضافه طيبه ك شخصيتك

:telephone:

فى انتظار القادم

دعائى اسماء سلامى سموحه

$$ The Master $$
10-06-2010, 02:28 PM
عبد الله .. اولا الف سلامة عليك
بجد والله كنت منورانا ، اجابتك على الاسئلة كانت رائعة
احنا كنا سعداء بيك جداا ، اتمنى انك تكون كنت انت كمان سعيد معانا
عبد الله انت انسان غالى علينا وبنقدرك وبنحترمك جدااا
نورتنا يا عبد الله بجد .. ومعلشى تعبناك معانا :a (62):
نــــــــــــورتنـــــــــــــــــا
سلامى الغالى لك

اولا احب اعبر عن سعادتى الكامله لهذه الاستضافه

و يارب اكون قد وفقت فى الاجابه

و شكر خاص للاعضاء الكرام الذين تفضلوا بالاسئله

و شكر خاص لاسماء

لكلامها و اسئلتها

$$ The Master $$
10-06-2010, 02:30 PM
مع السلامه يا عبدو

:suicide2:

كانت استضافه طيبه ك شخصيتك

:telephone:

فى انتظار القادم

دعائى اسماء سلامى سموحه

مشكوووور الى متى للحضور و المتابعه

hadyaymn
15-06-2010, 10:11 PM
كان عندي شوية اسئله

بس مش مشكله

هبقا اسئلهملك

نورت يا حج عبود

و في انتظار المسجون:birgits_giggle:
قصدي العضو القادم

$$ The Master $$
15-06-2010, 10:17 PM
ايه يا اسمااء

انتى كنتى عاوزه تدبسينى و خلاص

هههههههههههههههههههههههههههههههه

فين اللى بعدى

عاشقة مصر
17-06-2010, 12:30 AM
موضوع جميل كالعاده
و سعيده جدا يا جماعا لأستضافتكم
ومستنيا أسئلتكم ..,, :smile:

أسماء
17-06-2010, 01:54 AM
اعزائى اعضاء منتدى شباب مصر
ولازلنا نتواصل معكم ومع ضيوفنا هنا
وعدنا من جديد معكم ولقاء اخر
وبعيداا عن الظلام وفى اشع الانوار
نستضيف عضو اخر معانا فى عضو تحت الاضواء
ضيفتنا اليوم هى من اسرة شباب مصر
فهى عاشقة لمصر وعاشقة للمنتدى
برغم وجودها الهادى دائما الا اننى اجد دائما
وجودها مؤثر جداا فى المنتدى
فهى ضيفة رائعة ، عضو متميزة بكل المقايس
اثبتت نشاطها شيئا بشيئا ودخلت قلوبنا جميعا فى لمح البصر
ستجلس هنا تحت الاضواء الكاشفة
سنعرف هنا مالا يعرفة احد عن قرب
فى لقاء ممتع وشيق
معانا العضوة \ عاشقة مصر:a (35):
اهلا بيكى يا قمر واتمنى تكون استضافة خفيفة عليكى

أسماء
17-06-2010, 02:05 AM
عشوقة
بطاقتك الشخصية لو سمحت ... طلعيها بهدؤء :biggrin2:
ههههههههههههههه
اسمك ..... سنك..... دراستك ..... محافظتك ......
....
من أكتر شخص بتعزية اوووى وتعتبرية توأم روحك؟؟
لو أستطعتى ان تعيدى الزمن الى الوراء ماذا تريدى ان تغيرى فى حياتك؟
أنتى من الناس اللى بتفكر بالقلب ولا بالعقل ولا بالأثنين معاً؟؟ولماذا؟
اية العادة اللى بتعملها دائماً ونفسك تبطليها ومش عارفة؟؟
مين من الأعضاء التى لاتتخيلى المنتدى بدونه؟؟
تقول لمين كلمة شكر؟وكذلك كلمة عتاب؟
مالا نعرفة عن عاشقة مصر ؟
سبب اختيارك لهذا الاسم؟
القسم المفضل ... الاكلة المفضلة .... المطرب المفضل .....اللون المفضل ......
هل اتمنيتى قبل كدا تعيشى فى زمن تانى او مكان تانى يختلف عن مكانك ؟
ملاحظتك عن غياب معظم الاعضاء القدام ؟

عاشقة مصر
17-06-2010, 02:26 AM
حبيبة قلبي سمسمه بشكرك لمقدمتك الجميله الي بعتز بيها بجد
وكل أجوبتي هتوصلك بكره مع أي أسئله للأعضاء
ومتابعه للأخر :victory:

عاشقة مصر
17-06-2010, 03:10 PM
عشوقة
نعم يا سمسمه

بطاقتك الشخصية لو سمحت ... طلعيها بهدؤء :biggrin2:
ههههههههههههههه
ههههههههههههههههههـ..
اسمك ..... سنك..... دراستك ..... محافظتك ......
....
ماشي :a (209):
أسمي : سوسو :biggrin2:
سني: 16 سنه
دراستي : طـالبه
محافظتك :ممكن توضيع ياعني ايه
من أكتر شخص بتعزية اوووى وتعتبرية توأم روحك؟؟
أبـي
لو أستطعتى ان تعيدى الزمن الى الوراء ماذا تريدى ان تغيرى فى حياتك؟
أغير أي حاجه حد أدايق مني فيها
هم كتير والحمد لله 11 عضوه
أسلوبه في الكلام ، و درجة تدينه
أنتى من الناس اللى بتفكر بالقلب ولا بالعقل ولا بالأثنين معاً؟؟ولماذا؟
الأتنين معا ، لأن ما فيش شك جدا إذا العقل أدرك نويا القلب...
فبنية القلب العقل يُنـفذ...
اية العادة اللى بتعملها دائماً ونفسك تبطليها ومش عارفة؟؟
مممممممممم العصبية :11OTH:
المنتدى ده زي البيت ألي بيجتمع فيه كل الأحبه وتتألف فيه روح الموده و المحبه بين الأخوات والأصدقاء و إذا غاب فيه أي عضو وعضوه البيت يكون جدار من جداره كأنه زال وساب مكان وراه وهو ده ألي بجد بحسه في المنتدى بيحصل خلافات كتير لأسباب ممكن تكون مش مستهلا أو أسباب بيكون العضوين متحسسين من بعض لكن فورا الأعضاء بيصلحوهم في بعض أو يقدم أحد العضوين أعتزار لللآخر ودي حاجه جميله جدا بنا ، وبصراحه موقف الأداره ما بنا عادل جدا وموقفهم ديما مُشرف :good:
مين من الأعضاء التى لاتتخيلى المنتدى بدونه؟؟
والله كل عضو وعضوه بيمثلوا منطقه من البيت لو غاب البيت يتأثر فيه وهما كتير عندي و همس (بنوته مصريه) هي من الأعضاء ألي المنتدى بيفقدها بجد ..,,
تقول لمين كلمة شكر؟ لسموحه وليكي وليويو وتوته (بنوته بس كتكوته ) :a (11):
وكذلك كلمة عتاب؟ بنوته مصريه (غابت كتير)
مالا نعرفة عن عاشقة مصر ؟
شخصيه تلقأيه بنفسها تكره الخيانه والكذب تُـحب الأخلاص
والعمل لآ تنكسر من أي تجربه إنما تنهض وتكون الأفضل
لآ تخاف لأن والدي (رحمه الله) قال لي لآ تخافي من أحد أثبتي وجودكي بنفسكي وكان يأخذني ديما للمستشفيات والمقابر و أنا صغيره ويقول لي دائما تحمدي الله على أي نعمه نملكها ويفقدها غيرينا عاشقة مصر الذي لآ تعرفونه عنها هي من أتصلت في نفس المشفى لأخذ أبي لتنقذه من الموت فشُفيا بفضل الله وبفضلي ، لكن للأسف عادَ قلب أبي لآ ينبض ونفس المشفى الذي أخذ أبي للعناية المركزه وأنا وحدي كنت بجانبه وللأسف
مات ولآ أعرف ماذا أقول له ... تأثرت أيضا عندما أراني أبي المقبره و أنا صغيره وهي التي دُفن بها .. رحمه الله .. لكن مع ذلك لن أتكسر بل واجهت الحياه ونهضة مره أخرى
الشاهد ـــ> لآ أقع من مطب في طريقي أنمـا أتجاوزه بسهوله و أُكمـل طريقي ..,,
سبب اختيارك لهذا الاسم؟
ممممممممم شكلك بتحبي الفضول ههههههههههه
بصي أنا من أول حياتي مولوده في الغربه وطول عمري عايشة برى مصر وديما في الأجازات بزورها شهر أو شهر ونص ياعني هههههههههههـ..،وكل صُحابي هناك وبصراحه بفتقدهم لما أكون هناك و مأشوفهمش ثانيه :biggrin2:يا بنتي دا أحن طول النهار والليل مع بعض وسبحان الله ما بنملش ونذهق :a (30):غير كده أنا بحب مصر جدا وبحب نسها ، لأن نسها بيتحملو بصراحه
كتييير وبيصبره على الفساد ألي شايفينه ربنا يعنهم ، ولما بفتكر كده و أشوف مصر من البرامج المتواجده في التلفاز وبطولتها و الحروب الي وجهتها بإنتصار وموقفها إتجاه الشعوب الأخرى بتأثر جدا ودا بيذيد حبي ليها ..,,
القسم المفضل: الفضفضه والأسره :biggrin2:
الاكلة المفضلة: مكرونه :eh_s(2):
المطرب المفضل: مافيش ههههههه أنا بفضل منشد الشارقه
للون المفضل: ألي بكتب بيه :smile:
هل اتمنيتى قبل كدا تعيشى فى زمن تانى او مكان تانى يختلف عن مكانك ؟
أبدا .. أنا كان نفسي أقعد في مصر ووالدي معايا :a (214):
ملاحظتك عن غياب معظم الاعضاء القدام ؟

كـل عضو وعضوه ليه ظروفه الخاصه بيه لغيابه وأحنا بنعزرهم طبعا لأن ده بيكون مش بأديهم لكن بضايق جدا لما عضو أو عضوه جديد يسجل وما يدخلش تاني :a (213):

تــــــــم :victory:

$$ The Master $$
17-06-2010, 03:22 PM
مخحافظتك يا عاشقة مصر

هى المكان اللى انتى قاعده فيه

hadyaymn
17-06-2010, 05:27 PM
وسع وسع وسع

مين موجود

الانسة الزمالكاوية ((سوسو))

بيــــــــــــــس

ليه شوية اسئله هسألهم

و اشوف اجاااااابتهم

عاشقة مصر
17-06-2010, 05:30 PM
متشكره يا عبد الله :a (35):
محافظتك :في الأمارات وفي أنتقال بين مطار رأس الخيمة ، ودبي

عاشقة مصر
17-06-2010, 05:32 PM
وسع وسع وسع

مين موجود

الانسة الزمالكاوية ((سوسو))

بيــــــــــــــس

ليه شوية اسئله هسألهم

و اشوف اجاااااابتهم

هههههههههههههههه

أهلا بالذمالكوي بتاعنا:a (209):

ايه الترحيب ده كله

متشكره بجد

أتفضل أسئل :smile:

أسماء
18-06-2010, 05:13 PM
عاشقة مصر .. اهلا بيكى معانا ومنوانا والله

ممكن تعملى لينا مقارنة بسيطة للمنتدى من حوالى 3 شهور والان ؟
هل انتى انسانة حسية ؟ ام بصرية ؟ ام سمعية ؟
اثناء تجولى فى ملفك الشخصى .. احسست بانك انسانة رائعة ، هادئة ، بعيدة عن المشاكل
سؤالى الان
هل أنتِى شخصية تلبس قناع الزيف أم شخصية ترتدي حلة الحقيقة ؟ (http://vb.arabseyes.com/t111947.html)
كيف تكون عاشقة مصر هادئة الاعصاب؟
اكملى مكان النقط
علمتنى الحياة ........................................................
بالفعل انا اكرة ........................................................
ما رائك فى هؤلاء الاعضاء وبكل صراحة
كنوز ، فارس، نور السما ، الى متى ، اسير الاحساس ، عاطف ، هادى ، ميجو ، عوض
هل انتى واثقة من نفسك ؟ والى اى درجة ؟
كيف ينظر اليكى الاخرون ؟
هل لديكى اى اقتراح او خطوة جديدة لتطوير المتدى ؟
ما هو تقيمك للمستوى الفكرى للاعضاء الجدد ؟
ماالذي يلفت انتباهك بسرعه في الشخص لكي تعجبى بة؟
هل عاشقة مصر تنخدع بالمظاهر ؟
هل يعتبروكى الاخرين خفيفة الظل ؟
هل انتى عقلانية ام عاطفية ؟ اعطى نفسك نسبة لكل صفة
هل تومنى بالتفائل والتشائم ؟
كلمة لاسماء ؟
كلمة لسموحة ؟
كلمة لايات حمدى؟

$$ The Master $$
18-06-2010, 05:18 PM
براحه عليها شويه يا اسماء

سوسو مش حتستحمل زى حلاتى :biggrin2::biggrin2:

راجع تانى

عاشقة مصر
18-06-2010, 05:23 PM

اثناء تجولى فى ملفك الشخصى .. احسست بانك انسانة رائعة ، هادئة ، بعيدة عن المشاكل
سؤالى الان
هل أنتِى شخصية تلبس قناع الزيف أم شخصية ترتدي حلة الحقيقة ؟ (http://vb.arabseyes.com/t111947.html)
اكملى مكان النقط
علمتنى الحياة ........................................................
بالفعل انا اكرة ........................................................
كنوز ، فارس، نور السما ، الى متى ، اسير الاحساس ، عاطف ، هادى ، ميجو ، عوض
هل انتى واثقة من نفسك ؟ والى اى درجة ؟
كيف ينظر اليكى الاخرون ؟
هل انتى عقلانية ام عاطفية ؟ اعطى نفسك نسبة لكل صفة
كلمة لاسماء ؟
كلمة لسموحة ؟

كلمة لايات حمدى؟

تمام يا سمسمه بصي أنا كتبت الأسئله وحاليا طلعا
مشوار هجاوب عليهم و أنا في السياره :biggrin2:
لي عودة :victory:

عاشقة مصر
18-06-2010, 05:28 PM
براحه عليها شويه يا اسماء

سوسو مش حتستحمل زى حلاتى :biggrin2::biggrin2:

راجع تانى

ههههههههههههههههههههـ...

:this::this:

فكرتني بعادل امام لما قال دا أنا غلابان :birgits_giggle:

تسلم يا عبد الله ،

و أنا قدهـا :a (80):

$$ The Master $$
18-06-2010, 05:32 PM
بلاش قدها دى

ههههههههههههههههههههههههه

أسماء
18-06-2010, 05:39 PM
ههههههه اية يا عبد الله ... متبوظلهاش اعصابها الاسئلة عادية جدااا
اسهل من اسئلتك بكتيرررررر ... دا انت كنت متدلع على الاخر:biggrin2:
منتظراكى حبيبتى

عاشقة مصر
22-06-2010, 04:55 PM

دا نوركم أنتم يا قمر ...:smile:

المنتدى من ثلاث شهور :ـ منتدى متضامن متعاون يحمل عاطفه ذائده وموده ومحبه وطرافه غير عاديه بين الأعضاء وأكدي جدا على الطرافه دي بجد المنتدى كمان أيام شهر رمضان كان حاجه جميله جدا وكنت بجد والله مرضاش أقوم من لاب توب ولازم أكون قاعده قدامه لأن كنت ديما أضحك من خفة دم الأعضاء ألي هنا وبالذات شلتنا ألي هنا وهم عارفين نفسهم بجد كنا كلنا نتجمع في ملتقى وكنا نناقش حاجه أو أي موضوع وكل واحد يقول وجهة نظره كنا بنختلف في حاجات لكن ماكنش في فكرنا خالص يكون ما بنا نوع من العداوه ولآ عبد الله خليفة كان عنده موضوع بتاع
مدرسة المشاغبين كان عامل جو في المنتدى وكنا بجد ما نقدرش نفارق المنتدى لحظه بنحس أنه جزء من حياتنا ألي بنعتز بيها بجد لما بفتكر الأيام دي بتأثر فيها جدا ...,,
المنتدى الأن:ـ المنتدى الأن فيه من التضامن والموده والمحبه لكن لغياب بعض الأعضاء الي كان ليهم روح حسي في جو المنتدى ، ده من دون شك بيأثر في المنتدى والمنتدى حاليا بيفقد الأعضاء دول وبقى الآن شبه ساحه للخلافات والمنازعات ألي بصراحه برأي بتكون خلافات بسيطة جدا ومش مستدعيا أي زعل بين عضوين خصيصا الخلافات الي كانت بين مصر والجزائر دي كانت عامله شوية منازعات بين بعض الأعضاء لكن سدقوني هتلاقي الأعضاء خلصت إمتحانات وهيجوا هنا ينوروا تاني ويعملوا روح للمنتدى ألي بجد بنفتقده من فقدان الأعضاء دول ..,,
ممكن توضيح
سؤالى الان

بصي أنا ما بحبش أصتنع أبدا وبحب
أكون صريحه مهما كان ألي قدامي ده مين
بس طبعا صراحتي دي لما أوجها لحد سلبي
بوجها بطريقة كويسة عشان توصل فكرتي الإجابية ليه...،،

هههههههههههههه... حلو أوي السؤال ده بصي يا سمسمه أنا بكون هادئة الأعصاب لما تكون حاجه بديقني جدا وتمشي من قدامي لأني ما بحبش حد يديقني و أرد عليه لكن لما توصل حالتي للعصبيه بطر أعد في سري من واحد لعشره عشان أتفادى العصبيه ...،،

اكملى مكان النقط
علمتنى الحياة ....أن لآ أقع من حفره في الطريق بل أحاول تجاوزهـا مهمـا كـانت..الصعوبـــات..,,.............
بالفعل انا اكرة ...الخيانه و الكذب ، و الأصتناع..,,.....................................................
كنوز : أنسانه جميله ورئيها في المواضيع بحسه بيتفق مع رئيي في بعض الأقترحات ولها خفة ظل في شخصيتها
وانسانه هادئة أيضا ..,,
فارس: فارس العشق دخل قبل كده بعضوية أخرى وكنت حسا أنه بالعضويه الأخرى ليه علاقه أو معرفه عن أعضاء المنتدى بأسلوبه في عرض المواضيع والأفكار ، بحسه ديما خجول وطيب جدا ، وفكره عالي جدا مشاء الله في طرح المواضيع وصديق من الأصدقاء ألي بحترمها بجد ..,,
نور السما : مبدع المنتدى كتاباته بتعجبني جدا بحسه غامض شويا وفي نفس الوقت هادي وحنون جدا لكن بنشعر بغيابه بعض الأوقات..,,
الى متى : أنا من نحيتي ما تعملتش معاه قد كده يا عني ... لكن أنا تابعت بعض كتاباته وبعضها بتكون فيها غموض لكن كلها مكتوبه بصوره مبدعه ..,,
اسير الاحساس : سيد .. سيد ده والله من نجوم منتدى شباب مصر ويستاهل والله الأشراف لأنه بجد مبدع جدا ودمه خفيف
في نفس الوقت و بكون سعيده أوي بخواطره وكتاباته الرائعه..,,
عاطف:عاطف أنسان جميل جدا ودمه خفيف وبحسه بيحب الكوره أوي هههههههههههههه وبحسه كمان ملهوش في الخلافات والدوشه دي وديما بيحاول يهدي النفوس وده لاحظته في أيم مصر والجزائر ودي صفة جميله من ضمن صفاته ..,,
هادى : هدهود :biggrin2:كنت ديما أتكلم معاه في المنتدى بالثاء زي مثلا عسل بنقولها عثل ههههههههههههههه أحسن حاجه فيه أنه زملكاوي :11OTH:... لآ بجد هادي أنسان مبدع وبيحب المنتدى ده جدا ومابيحبش يزعل حد منه ودمه خفيف جدا ..,,

ميجو : أحمد أنسان مبدع بمعنى الكلمة وعنده خفة ظل في شخصيته جميله جدا لكن بحسه مش عارف يتخلص من حزن
بيكون جواه أو بدخله ، آرائه في الأغلب بكون متفقة معاه فيها
تفكيره رائع وبحسه بسيط ومتواضع غير كده أنه أحد أعضاء شلتنا وكان ليه أيام هو والأعضاء التانيه كانت من أحلى الأيام في حياتي في المنتدى ده ما بحبش أجامله لكن والله لما بقرأ ليه شعر بيكون عاجبني كلماته وتعبيره الجميل أوي ده ومره قلتله أنت هسميك أحمد شوقي هههههههههه وده مش مجامله فيه لكن والله بتمناله أنه يطور في إبداعه ده وما يستهنش فيه
وربنا يوفقه في حياته..,, :smile:
عوض: مجرم شباب مصر ههههههههههه ... عووض خيف الظل ومواضيعه في الأغلب فكهايه وبضحكني أوي وبحسه أنه عنده عزيمه وإراده وإصرار قويه على أنه يتخلص من حاجه سلبيه في حياته وهي السجاير طبعا وأحنا أتفقنا أنه يبطلها مع متابعته للدكتور وده دليل أنه مُصر على انه يسيب الحاجه دي وده حاجه حلوه فيه الإصرار والعزيمه وبتمناله التوفيق ديما...,,:smile:
هل انتى واثقة من نفسك ؟ بصي طول ما حد بيعمل حاجه صح
عمره ما هيخاف أو يتردد أو يشك في نفسه و أنا الحمد لله عمري ما بحاول أعمل حاجه خطأ وده بيديني ثقة كبيره في نفسي ودا الي حساه في شخصيتي ..,,:smile:
والى اى درجة ؟ الى الدرجه التى تكون فيها شخصيتي بعيده عن الخطأ..,,
كيف ينظر اليكى الاخرون ؟ والله ماعرفش هههههههه .... دي حاجه ترجع للناس بس في الأغلب ممكن رأيهم عني على حسب معاملاتي ليهم ...,, :a (31):
أي أقتراح أو أي خطوه بفكر فيها بقترحها على الأدراه وبعدين أشوف رأي الأعضاء وده ألي بصراحه كنت بفكر أقدمه للمنتدى الجميل ده طبعا عشان نذيد فكرنا فيه ويكون ديما الأول في تطوير الفكر وتقدم الأجيال...,,
المستوى الفكري للأعضاء جيد جدا ولكن الأمتياز ينقص بنقص خبرات الأعضاء المفقودين ..,,
ممممممممم والله أسلوبه أول حاجه ودينه وعقليته بتفكر لفين
ولو تفكيري زي تفكيره دا بيشدني ليه أكتر ...,,
أحيانا لكن ده لنيتي الطيبه في الناس ألي بشكل ده
والله مش عارفه أسأليهم هههههههههههـ..
هل انتى عقلانية ام عاطفية ؟
اعطى نفسك نسبة لكل صفة
هو من شبكت الأيد المعروفه عقلانيه هههههههههه ... بس أكيد كل واحد منا عنده عاطفه في شخصيته ، مممممم يعني عقلانيه بنسبة 97% وعاطفيه بنسبة 88% ..,,

نعم لأن الرسول صلى الله عليه
سلم قال ((تفائلوا بالخير تجدوه))..,,
كلمة لاسماء ؟ سمسمه رائعه دائما بأفكارك و أسألتك فتحياتي لكي و لأسألتك المعروضه و أفكارك الرائعه مثلك ..,,:a (35):
كلمة لسموحة ؟ بتقفلي الأميل ليه ههههههههههه والله سموحه بنوته جميله ورقيقه وبحبها أوي ومش هقولها غير كلمة واحده
أنتي ونِِِعمَ نواب الأداره فعلا لكي مكانتكي بيننا ..,,

كلمة لايات حمدى؟ يويو نفسي ترجعي زي زمان وأشوفك متواجده علطول إذا كان ده من ظروفك فلعله خير ليكي وبتمنى ترجعي بأقرب وقت يا قمر ..,,

تـــــــــــــم ..,,:victory:

$$ The Master $$
22-06-2010, 06:11 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله و بركاته

ازيك يا سوسو

انا شايف ان محدش بيسالك

قلت اعمل معاكى واجب :biggrin2:

اقرب عضوه ليكى ف المنتدى

حلم نفسك تحققيه و لسسه ما اتحققش

الامارات ولا مصر الاحسن ؟؟

عاشقة مصر
22-06-2010, 06:33 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله و بركاته

وعليكم السلام :smile:

ازيك يا سوسو
تمام يا عبد الله

انا شايف ان محدش بيسالك

قلت اعمل معاكى واجب :biggrin2:

هههههههههههههـ بس الأمتحانات
واخداهم مش أكتر البركه فيك

اقرب عضوه ليكى ف المنتدى
بنوته بس كتكوته :a (11):

حلم نفسك تحققيه و لسسه ما اتحققش
كلية الهندسة :a (11)::a (11):

الامارات ولا مصر الاحسن ؟؟
مممم بص يا عبدو مصر تارخها وحضرتها تغني بنسبالي عن أي دولة تانيه ... مصر الأفضل عندي حتى لو كان الفساد مليها .. لكن الأمارات من نحيت التنظيم هي متفوقه شويا حكومتها على مسألة التنظيم في كل حاجه عن حكومة مصر
والله مصر جميله يا جماعا ومحدش هيحس بقيمتها غير الي مفتقدها بجد بس مشكلت شبابها أنهم شايفنها سودا أوي ودا الي موقف حال البلد غير الحكومة بئى ما دخلناش في السياسه يا عبد الله الله يخليك ههههههههههههههههههههههههه ..,,

تم..,,:victory:

&& زملكاوي &&
22-06-2010, 06:41 PM
أسمهان :smile:

أنا كمان هسألك

ممكن توصفلنا موقفك لما والدك توفي وايه رد فعلك ؟

ايه أكثر كتاب بتفضليه وليه ؟

ليه دايما لما بشوفك تكوني مشغولة بموبايلك :biggrin2:؟

وشكرا :a (80):

$$ The Master $$
22-06-2010, 07:05 PM
طيب انتى طبعا نفسك ترجعى لمصر

بس تفتكرى لو رجعتى حتستريحى فيها ؟.

عاشقة مصر
22-06-2010, 07:14 PM
أسمهان :smile:

أيوه يا محمد

أنا كمان هسألك

أتفضل

ممكن توصفلنا موقفك لما والدك توفي وايه رد فعلك ؟

والله أنا كنت مع بابا وهو في العناية المركزه وما كنتش متوقعه أن حالته صعبه جدا ركبة معاه
سيارة الأسعاف والدكتور قال لآزم يسافر ألمانيا أو الهند قالوا ماشي و أختلفوا في السفر وكده قالوا خلاص الدكاتره هيجوا من ألمانيا الفجر ينقلوه و أنا شايفه بابا الله يرحمه تعبان جدا وماسك أيدي جامد ووالله مقدرش أوصف حالتي لأن كنت مش قادره أشوف والدي كده وضعيف بين الأسلاك ألي حوليه وبعدين لقيت جهاز القلب وانا جنبه لوحدي وقف روحت للدكتور المصري
بعدين متعرفش ركبولي ايه في وشي وخدوا بابا في غرفة وقاعدوا يجروا والدكتور يسرخ ليهم
وأنا قاعده منتظرى الدكتور أسأله لقيته على الفجر قالي أن والدي توفى بجد كنت مذهوله ومصدومة
والغريب أني مش مقتنع خاالص وكنت هاديه أوي ومش مصدقه ...

ايه أكثر كتاب بتفضليه وليه ؟

الطب النبوي ،، غلاسة بئى ههههههههههه

لآ بجد أنا حبيت الكتاب ده لأن والدي كان بيقرأو قلت في نفسي
وبكل تطفل:11OTH: لما أجرب أقرأه وحبيته ..،،

ليه دايما لما بشوفك تكوني مشغولة بموبايلك :biggrin2:؟

بظبته يا محمد مالك ههههههههه ياعني صحابي بيتصلوا ورسائل وكده :a (214):

وشكرا :a (80):
العفو:a (35):

تـــــم..،،:a (80):

عاشقة مصر
22-06-2010, 07:28 PM
طيب انتى طبعا نفسك ترجعى لمصر

بس تفتكرى لو رجعتى حتستريحى فيها ؟.

بص يا عبد الله أنا عارفة أن العيشه في مصر مش سهله
لكن ده مش مبرر خالص أننا نتعب في البلد دي عشان نعرف نعيش فيها
وانا عارفه كويس حال الناس الي هناك وعارفه انهم مظلومين ظلم بسبب
السلطه الفاسده ..

$$ The Master $$
22-06-2010, 07:44 PM
امممممممممممممم

بس انتى اتاقلمتى على وضع معين ف الامارات

تفتكرى حتلاقيه هنا ؟؟

عاشقة مصر
22-06-2010, 07:56 PM
امممممممممممممم

بس انتى اتاقلمتى على وضع معين ف الامارات

تفتكرى حتلاقيه هنا ؟؟

وليه لأ ألي يتعب عمر ماربنا هيخذلوا حتى لو كل الدنيا ظلاماه وكل المحكومين فاسدين
وزي ما في حاجات حلوه في أي بلد في كمان حاجات وحشه في البلد دي فاهمني ..,,

همسة السكون
24-06-2010, 03:08 PM
ايه ده مين اللى هنا؟!
حبيبة قلبى؟!
استنينى:a (11):

عاشقة مصر
24-06-2010, 08:19 PM
ايه ده مين اللى هنا؟!

حبيبة قلبى؟!

استنينى:a (11):

يا روحي أنتي
واحشاااني
منتظراكي يا قمرى :a (11):

همسة السكون
25-06-2010, 12:55 AM
1- متى تفضل سوسو ان يكون الصمت هو لغتها؟ وهل تستمر فى اتباع تلك اللغة باستمرار الظروف المسببة لها؟
http://www.english4arab.net/up/uploads/801aed64bf.gif (http://www.directleech.com/index.php?action=submit&account=1adj3u4wshf&forum=85&url=http%3A%2F%2Fwww.english4arab.net%2Fup)
2- متى تشعر سوسو بالأمان؟
http://www.english4arab.net/up/uploads/801aed64bf.gif (http://www.directleech.com/index.php?action=submit&account=1adj3u4wshf&forum=85&url=http%3A%2F%2Fwww.english4arab.net%2Fup)
3- من خلال تعاملى وحديثى معكى أستطيع القول بأن عاشقة مصر شخصية هادئة الطباع عاقلة متزنة تحب الاستقرار كثيرا وتخشى الفراق.. إلى أى مدى انطباعى عنكى يعد صحيحا؟:smile:
4- كيف تتغلبين على الصعاب التى تواجهك فى مثل هذه السن الصغيرة نسبيا؟
5- هل ترين نفسك شخصية قوية الإرادة؟
6-هل سامحتى شخصا ما ثم ندمتى على هذا التسامح؟؟
7-وسؤال بالعامية بقى:smile:.. تفتكرى يا سوسو لو كنتى اتولدتى لقيتى نفسك فى مصر و نشأتى فى مصر من غير ماتكونى بتسافرى بره ولا بتبعدى عنها .. كانت هتبقى درجة حبك وتقديرك ليها ولقيمتها نفس درجة دلوقت؟
http://www.english4arab.net/up/uploads/af615530d5.gif (http://www.directleech.com/index.php?action=submit&account=1adj3u4wshf&forum=85&url=http%3A%2F%2Fwww.english4arab.net%2Fup)
ممكن ارجع تانى :a (206):

أسماء
25-06-2010, 01:01 AM
عشووقة ... منورة الاضواء والله

هل انتى عندك حب التملك ؟

عندما تجلس عاشقة مصر بمفردها الى اى مدى تاخذها افكارها؟؟

لحظة مرت فى حياة عاشقة مصر لن تنساها ابدا؟

اسالى نفسك سؤال وجاوبى علية يا عشوقة ؟

كلمة توجيها لاعضاء المنتدى ؟

موقف مضحك حصل لك هنا المنتدى ؟

موقف مضحك حصل لك فى حياتك ؟

هل يمكن ان تتخذى قرار وتتراجعى عنة ؟؟

اوصفى نفسك بثلاث صفات؟

هل الحب من اول نظرة حقيقة ام خيـــــــال ؟

هل صحيح ان المراة قلبها لا يتسع الا لرجل واحد وقلب واحد ؟؟؟

ما هو احساسك عندما تكونى اخر من يعلم ؟

ما الذى يجعل عاشقة مصر فخورة بنفسها امام الجميع؟

كم مرة صدر موقف غبى من عاشقة مصر ؟

juliiet
25-06-2010, 01:06 AM
الله الله :1eye:
هو عاشقة مصر هى اللى منورة النهاردة :marsa117:
طب استنى لما امخمخ لك فى سؤال كدة ملوش جواب :big_boss:

عاشقة مصر
25-06-2010, 03:36 PM
1- متى تفضل سوسو ان يكون الصمت هو لغتها؟ وهل تستمر فى اتباع تلك اللغة باستمرار الظروف المسببة لها؟
الصمت .. كلنا بنلجأ ليه بسبب ظروف بتواجهنا في حياتنا وأنا بلجأ للصمت لما بحس أنا الفيدا أنقطعت من أي شيٍ كان لكن الفايده مش هتعم عليا بطر أني ألزم الصمت ... أما بالنسبه للطرف التاني للسؤال .. فأنا أجاوبك و أقولك لآ الصمت مش في كل الحلآآآت في حياتنا نلجألوا إنما الصمت بيكون لظروف بطتري تصمتي فيها زي وقوعك في موقف أنتي مذنوبه فيه فلازم الصمت يكون علامة الذنب ألي أرتكبتيه لكن مثلا الصمت ما ينفعش في الفشل أو مثلا وقوعك في مأذق أنتي مظلومه فيه ... هنا الصمت ملهوش فايده ولآ نفع .. فالبعد عنه إنقاذ في تلك المواقف ...
2- متى تشعر سوسو بالأمان؟
عند التقرب الى الله سبحانه وتعالى...

3- من خلال تعاملى وحديثى معكى أستطيع القول بأن عاشقة مصر شخصية هادئة الطباع عاقلة متزنة تحب الاستقرار كثيرا وتخشى الفراق.. إلى أى مدى انطباعى عنكى يعد صحيحا؟:smile:
مدى قريب.. وده ممكن لمعاملتي معاكي بعتبره صفه من صفاتي ألي بتحلى بها...
4- كيف تتغلبين على الصعاب التى تواجهك فى مثل هذه السن الصغيرة نسبيا؟
باللجوء الى الله تعالى والثقة بنفسي ..,,
5- هل ترين نفسك شخصية قوية الإرادة؟
في بعض المواقف... أكون مصره على الوصول لهدف معين وساعتها بحس بقوة الإراده في شخصيتي .. وده بيديني دافع قوي من داخلي على تنفيذ الهدف المعين ، وبعض المواقف التانيه بكون ضعيفة وده بسبب أني مجبوره على حاجه أنها مش مقتنعة بيها بتاتا ...
6-هل سامحتى شخصا ما ثم ندمتى على هذا التسامح؟؟
نعم ، وده لأن نيتي كانت خيره ليهم وهم ما يستهلوش ...
7-وسؤال بالعامية بقى:smile:.. تفتكرى يا سوسو لو كنتى اتولدتى لقيتى نفسك فى مصر و نشأتى فى مصر من غير ماتكونى بتسافرى بره ولا بتبعدى عنها .. كانت هتبقى درجة حبك وتقديرك ليها ولقيمتها نفس درجة دلوقت؟

بصي أنا هقولك حاجه ألي بحب حاجه هيحس بحبها أووووووي لما يكون مفتقدها ويبعد عنها
طب ما أنا ممكن جدا أكون بعيده عن مصر وعارفه أيه ألي بيحصل في مصر والفساد والخراب ألي ماليها وبحط نفسي مكان الناس المظلومه هناك كده مش هكرها لأن مصر ماكنتش كده الأول
لكن الناس النصابه ألي ليهم قيمه غير مستحقه في البلد أستولوا على فلوس الناس وظلموا كتييير
ودا ممكن يخلي حد من الشعب من القهر والظلم يفكر يكره البلد .. يبقى ده مش حب لمصر .. أنا بحب مصر مش عشان تديني وألى أنتظر منها حاجه أنا بحبها عشان تريخها وعشان مذكوره في القرآن وبيذيد حبي ليها حتى لو كنت جواها لأن خيرها سابق على البلاد التانيه وده حاجه تشرف شعبها ونسها .. آه ممكن تقولي أنتي برى مصر فدا بيخليني أحبها أكتر .. هقولك مهما كان حبي ليها كبير وفي قلبي وأنا برى وأنا جواها كمان وده هو الحب المخلص بجد ...
http://www.english4arab.net/up/uploads/af615530d5.gif (http://www.directleech.com/index.php?action=submit&account=1adj3u4wshf&forum=85&url=http%3A%2F%2Fwww.english4arab.net%2Fup)

ممكن ارجع تانى :a (206):

يسلآم دا انتي تنوري يا روح قلبي منتظراكي :victory:

تــم :a (11):

عاشقة مصر
25-06-2010, 04:52 PM
عشووقة ... منورة الاضواء والله

تسلمي يا جميل :victory:

هل انتى عندك حب التملك ؟
لآ .. لأن ألي بحبه لنفسي بحبه لغيري كمان ..

عندما تجلس عاشقة مصر بمفردها الى اى مدى تاخذها افكارها؟؟
الى مدى بعيد حول مستقبلي وكيف سأحدده :sorry:

لحظة مرت فى حياة عاشقة مصر لن تنساها ابدا؟

وفـــاة أبي و عمي ...

اسالى نفسك سؤال وجاوبى علية يا عشوقة ؟
حلوه دي ههههههههه

ماشي

ممممممممم:a (214):

كيف أكون الأفضل؟

بجهدي وأعتمادي على الخالق في الأول والآخر ورضا الوالدين..,,

كلمة توجيها لاعضاء المنتدى ؟

كونوا الأفضل دوما ليس بكثرة المواضيع إنما بالتعرف على ما يحتوي من منافع تلك المواضيع ... وأني أحببتكم جميعا في اللهـ .....،،:smile:

موقف مضحك حصل لك هنا المنتدى ؟
بصي هو مش موقف ليا بس موقف أنتبهتلوا لبنوتة مصريه ((هموووس))
كان مضحكني اليوم كله حتى لما جيت أنام قاعده أضحك علي حصل المهم ندخل في الموقف .. مرة همووس كتبة موضوع كده فأنا رديت عليه وهي شاكرتني وبعدين كنا أنا وهي بنتكلم في المسن فقلنا نتكلم في الأهدائات والمواضيع وكده فالمهم هموووس بتشوف موضوع ترد عليه قامت ردت على موضوعها ههههههههههههههههههههههه
أنا لحظت كدا بس سكت بعدين قالتلي تعالي عل مسن هقولك حاجه المهم روحت لقتها مفطوسه من الضحك وقالت أنها ردت على نفسها شفتوا وربنا موقف زي كده ههههههههههههههههههههههههههههههـ....

موقف مضحك حصل لك فى حياتك ؟
ياااه كتيير أووووي متعديش :birgits_giggle:
كنت مره أنا و بنات عمي طالعين نتفسح في شوارع مصر فالمهم
كنا بنشوف هنلبس ايه قبل ما نطلع وطبعا قاعدين نفتش في دواليب بعض وكل واحده تنقي من التانيه الطرحه ألي تعجبها والجيبه والقميص وكده المهم بنت عمي أسمها فاطمة كانت الحجه واخده جيبه طويله عريضه مشترينا بالغلط وكنا نوييين نرجعها وكده فهيا مش عارفه فعجبتها الجيبه وهي على فكره ضعيفه جدا والجيبة برميل واسع وطويييل أوووي لكن الديزاين هايل المهم لبستها وعاملتاها على مليييون دبوووس قلنلها سيبها دي واسعه وطويله قالت لآ وألف لآ هلبسها هلبسها :banned:....المهم سبنها تلبسها طلعنا نتمشى وركبنا حاجه أسمها توكتك ههههه وهي جيا تنزل قامت أختها آيه دايسة على الجيبه من دون قصد جيت متكعبله وربنا ستر وما وقعتش على الأرض وكلنا نضحك على منظرها وبجد كانت هي نفسها تضحك :birgits_giggle:

هل يمكن ان تتخذى قرار وتتراجعى عنة ؟؟
لآ...لأني قبل ما أتخد أي قرار بكون
عامله حسابه من كل الجوانب ..:a (80):

اوصفى نفسك بثلاث صفات؟
عصبيه ، طيبه أكتر من الآزم ، ممكن تقولي في
تناقض بنهم لكن أنا متعرفيش بيجلي
حالات كده هههههههه وكمان مخلصه..،،

هل الحب من اول نظرة حقيقة ام خيـــــــال ؟

أنا بعتبره حقيقه لحدٍ مـا .. لأن ساعتها ممكن أتنين يحبوا بعض وربنا وضع في قلوبهم المحبه زي مثلا الجواز التقليدي ده انا مش معترفه بيه أصلا لكن في بعضه بينجح وده من الحب في أول نظره بيكون ما بنهم زي رسول ما بين قلبهم هما الأتنين ..,,

هل صحيح ان المراة قلبها لا يتسع الا لرجل واحد وقلب واحد ؟؟
نعم أنا متفقه مع الكلآم ده لأن المرأه لما بتحب حد واحد بس هو ألي بيكون الدنيا كلها بالنسبه ليها وقلبها بيكون مليان بحبه هو بس ..ده ألي بتحب بأخلاص فعلا للرجل ده ..,,

ما هو احساسك عندما تكونى اخر من يعلم ؟
ههههههههههههههـ.. بضحك :birgits_giggle:
يا عني لو خبر مهم ويخصني ومهم أوي
هزعل شويا لكن في نفس الوقت هضحك ..,,

ما الذى يجعل عاشقة مصر فخورة بنفسها امام الجميع؟

مين قالك أني فخوره بنفسي ههههههههههه
عادي خالص والله دي طبعتي :victory:

كم مرة صدر موقف غبى من عاشقة مصر ؟

ههههههههههههههـ بموووت في أسألتك يا سمسمتي
مممممممممم هقول موقف غبي أووي مني مره كنت مسافره وكنا في المطار ومريام كانت معايا وكنا بنجيب الشنط من السير ومستنيين شونطنا فالمهم أخت شنطت واحد تشبه شنطي هي سوداأوي وعليها خطيين رصاصي كده زيوا بالظبط وهو أخد بتاعتي هههههههههههههه فبعدين لقتوا جايلي وهو بيضحك قالي لو سمحتي شنطتي قلتله لأ دي بتاعتي سبها ومشيت وسبته
جيه وأنا طلعا من المطار وقف قدامي قام قايل أسمعيني بس الشنط أتلخبطت هتجبي الشنطه ...قلتله طب أفتحها الأول لقتها شنطتي ههههههههه جيه ضحك قلتله فرحان فيا مش كدا.. قال عادي بتحصل كتييير وبعدين رجعت مكسوفه أوي من ألي حصل ههههههههه..,,

تـــــــــم :victory:

عاشقة مصر
25-06-2010, 05:02 PM
الله الله :1eye:

هو عاشقة مصر هى اللى منورة النهاردة :marsa117:
طب استنى لما امخمخ لك فى سؤال كدة ملوش جواب :big_boss:

ههههههههههههههههههه

منتظراكي يا روح قلبي :victory:

همسة السكون
25-06-2010, 05:05 PM
مممممممممم هقول موقف غبي أووي مني مره كنت مسافره وكنا في المطار ومريام كانت معايا وكنا بنجيب الشنط من السير ومستنيين شونطنا فالمهم أخت شنطت واحد تشبه شنطي هي سوداأوي وعليها خطيين رصاصي كده زيوا بالظبط وهو أخد بتاعتي هههههههههههههه فبعدين لقتوا جايلي وهو بيضحك قالي لو سمحتي شنطتي قلتله لأ دي بتاعتي سبها ومشيت وسبته
جيه وأنا طلعا من المطار وقف قدامي قام قايل أسمعيني بس الشنط أتلخبطت هتجبي الشنطه ...قلتله طب أفتحها الأول لقتها شنطتي ههههههههه جيه ضحك قلتله فرحان فيا مش كدا.. قال عادي بتحصل كتييير وبعدين رجعت مكسوفه أوي من ألي حصل ههههههههه..,,

يا فضيحتك يا بت ههههههههه
دايما كده كاسفانا أدام الناس:marsa117:
بس عسسسسسل والله يا سوسو ياروح قلبى
اجاباتك جميلة بجد

happysanfor
25-06-2010, 05:14 PM
منورانا يا سوسو يا عسل

دنا هديني اسئلة كتييييييييييييير :11OTH::11OTH:

happysanfor
25-06-2010, 05:20 PM
1_ متى أنضميت للمنتدى؟

2_ ايه رايك في منتدى شباب مصر..؟

3_ ايه هو القسم اللي في منتدى شباب مصر الي يجذبك اكثر؟

4_ في رايك ايه ناقص في المنتدى ؟

اكمل الفراغات :

1 - تتخيلي ايه في منتدى شباب مصر بدون .........

2 - منتدى شباب مصر عباره عن .........

3 - لو بأيدك لحذفت اي قسم من منتدى شباب مصر .....

5_ ايه هي الحاجة ا اللي عملتيها وندمت عليهـا .؟

6_ لونكـ المفضل؟؟

7_ حلم حياتكـ؟؟

7_ اسواء عاداتكـ و افضلها؟؟

8_ لمن تفضي كل اسراركـ؟؟

8_ لمن تضحكـ وانت تبكي؟؟

9_ فنانكـ المفضل؟؟

10_ اكلتكـ المفضله؟؟

11_ كم ياخذ النت من وقتك اليومي؟؟

12_ كيف كانت بدايتك مع النت؟

13_ من بنظرك يستحق لقب العضو سوبرستار في منتدى شباب مصر؟

14_ من اقرب من ينافسك في المنتدى؟

15_ ايه هي الحاجةاللي بتحبي تقضي وقت فراغك؟

16_ما رأيك بهذه الكلمات ..

الخيانة ..

المرأه..

الصداقة ..

النميمة ..

النفاق ..

17_ هل انت راضي عن نفسك ..؟؟

18_ ما هي المجالات التي تتمنى ان تأخذها منهاجا في حياتك ؟؟

19_ هل لي ان اعرف مفهوم ( الحريه ) لديك ؟

20_ هل تؤمن بتفوق الرجل على المرأة ؟

21_ لو انتي غضبتي من حد هتعملي فيه ايه ؟؟

22_اكثر انسان قدر ياثر فيك وفي تصرفاتك؟

23-صفه تحبها اووي ؟؟

24- احلى هوايه .؟

25- ما هو شعارك بالحياااة ؟

26_ليه اخترتي بذات عاشقة مصر تسجلي بيه ؟؟

27_ ايه هي اخر هدية اهدت لك ومن مين ؟

28_ رسائل...

* رساله عتاب لمن تبعثها ؟

* رساله حب صادقه لمن تبعثها ؟

* رساله اعتذار لمن تبعثها ؟

29_ ياورد مين علمك تجرح ,,, لمن توجه هذه العباره ؟؟

30_ اعتذار المرأه للرجل ذل أم احترام للذات ؟؟

31_ رتب هذه الكلمات على حسب اهميتها عندك

المال - الحب - الصديق - المستقبل المهني - العائلة !!!!

32_ مارأيك بالغيره ؟

33_ ماذا تقول لمن يظلمك ؟؟

34_ سر لاول مره تقوله لنا؟؟

35_ قرار اتخذته وتسرعت به ومن ثم ندمت عليه؟؟

36_ لااسمع لا ارى لا اتكلم ,, متى تطبق هذه المقوله بحياتك ؟؟

37_ سؤال اجباري الاجابه عليه قوم بتوجيه

نصائح الى خمس اعضاء تقوم باختيارهم انت ؟؟

38_ ماهو اكثر شي يجرحك ؟؟

39_ لو الزمان عاد يوما ماالشي الذي ستفعله

مره اخرى ومالشيء الذي لن تفعله مره اخرى ؟؟

40_ شيء حدث بحياتك غير مجرى حياتك ؟؟

41_ كلمة تتمنى سماعها كل يوم ؟؟

42_ ماهو شعورك وانته في عضو تحت الاضواء
مع الشرح بالتفصيل؟؟؟؟؟

43_ توقعت تكون ضيفنا لهالاسبوع؟

happysanfor
25-06-2010, 05:31 PM
- ما رأيك بالحب؟

-أصعب مشكله واجهتك بحياتك؟

أحلى كتاب قرأته؟

موقف طريف مر عليك وانت بالمنتدى؟

ماهي اجمل اللحظات في حياتك ؟

السؤال اللي خايفة منو يا عاشقة مصر حد يسأله من الأعضاء؟؟( اجباري)

-العضو اللي يخاف عاشقة مصر من أسئلته؟

-كم عضو دخل منتدى شباب مصر عن طريق عاشقة مصر ؟ (( وانا منهم ):a (214):

-مين رايك اكتر عضو مميز او اكتر عضوة مميزة ؟

احلى اسم ولد بنظرك ؟

واحلى اسم بنت ؟

- هل راضي عن الي قدمته لمنتدى شباب مصر

- اعتذار تريد ان تقدمه لمن؟

_ ما ردة فعلك عندما تقول لك حبيبك: أحبك نعم أتزوجك لا ؟

_ ماذا ستكتب لنا لتعبر عن حياتك التي عشتها الى الان في كلمات قليلة ؟

_(( اللي راح راح وماتفيد كلمة ياريت )) إذا أردت ان توجه هذه العبارة لنفسك , فماذا تقصد بها ؟

_ماالذي يلفت انتباهك بسرعة في الشخص لكي تعجب به ؟؟

من فين عرفتي المنتدى ؟

_عضو اول ما شفت مشاركاته ارتحتله؟؟

عضو حبوب؟؟

عضو طيب؟؟

عضو مشاغب؟؟

عضو ما ترتاح له ؟؟

عضو تعرفه عالماسنجر؟؟

عضو تحب تمزح معه؟؟

عضو عصبي؟؟

عضو مزاجي؟؟

_ من هو اكثر شخص تفكر فيه؟

_ قــــــولــ رايـــــك بالأعضــاء والمشرفيـن والاداريــن المذكورة أسمائهم ؟؟

ايات حمدي

معاه قلبي

سموحة

moro

_ موضوع اعجبك في المنتدى.. ما هو ...؟؟ ولمن؟ ولماذا؟

_ما هي صفتك السيئة (ان وجدت) وتريد أن تتخلص منها؟

_ كم ايميل لديك ... ؟؟؟

_لو اعطوك القدرة على التخلص من 3 اشخاص في العالم... مين هتختار وليه ؟

38_ من هو صندوق أسرارك ومفتاحه؟.

عاشقة مصر
25-06-2010, 05:36 PM

يا فضيحتك يا بت ههههههههه
دايما كده كاسفانا أدام الناس:marsa117:
بس عسسسسسل والله يا سوسو ياروح قلبى

اجاباتك جميلة بجد

هههههههههههههههههههههههههه

شكلك شمتانا فيا هههههههههه

ربنا يخليكي يا روح قلبي :a (11):

عاشقة مصر
25-06-2010, 05:39 PM
اسراء الله يمسيكي بالخير انتي داخله علطول كده ههههههههه

هجاوب عليهم الساعه 10 ونص في الليل :biggrin2:

عشان أتمعمع في الأسئلة كويس:biggrin2: ..,,

عاشقة مصر
25-06-2010, 10:00 PM
1_ متى أنضميت للمنتدى؟

بداية شهر رمضان :a (11):

2_ ايه رايك في منتدى شباب مصر..؟
أجمل منتدى وبيت قابلته في حياتي :a (11)::a (11):

3_ ايه هو القسم اللي في منتدى شباب مصر الي يجذبك اكثر؟

الأســـره :a (31):

4_ في رايك ايه ناقص في المنتدى ؟

الأعــــــــــضـــاء المتغييبين:eh_s(2)::sorry:

اكمل الفراغات :

1 - تتخيلي ايه في منتدى شباب مصر بدون .الأعضاء والشله والصحبه الحلوه بدونهم يضيع المنتدى:a (11):........

2 - منتدى شباب مصر عباره عن ...نجووم وأخوات وأصحاب ......

3 - لو بأيدك لحذفت اي قسم من منتدى شباب مصر ..
:no_1::no_1::no_1: ما فيش حاجه في المنتدى وحشه كل قسم أحسن من التاني ...

5_ ايه هي الحاجة ا اللي عملتيها وندمت عليهـا .؟

أني سامحت ناس ما تستهلش :mf_bookread:

6_ لونكـ المفضل؟؟

ألي بكتب بيه :biggrin2:

7_ حلم حياتكـ؟؟

الهندسة :eh_s(2):

7_ اسواء عاداتكـ و افضلها؟؟

أسوأ عاداتي العصبيه وأفضلها الأخلاص :a (80):

8_ لمن تفضي كل اسراركـ؟؟

لقلمي وورقتي ..,

8_ لمن تضحكـ وانت تبكي؟؟
لأبي :a (11):

9_ فنانكـ المفضل؟؟
منشد الشارقه ومنشدين مصر الأسلامييين زي سامر وحسام ..,

10_ اكلتكـ المفضله؟؟
المكرونه و البطاطس :eh_s(2):

11_ كم ياخذ النت من وقتك اليومي؟؟
24 ساعه هههههههههه ياعني وقت الفراغ أحيانا والوقت التاني للعباده :mf_bookread:

12_ كيف كانت بدايتك مع النت؟

بداية عادية خاالص :smile:

13_ من بنظرك يستحق لقب العضو سوبرستار في منتدى شباب مصر؟

سوبر ستار مييين...مممممممم... ميجو و أسير الأحساس وأيمي ووجه الموت
ومريام وأي ابداع في المنتدى :a (11):

14_ من اقرب من ينافسك في المنتدى؟

ازاي يا عني :g:

15_ ايه هي الحاجةاللي بتحبي تقضي وقت فراغك؟

النت والشعر والعباده...,

16_ما رأيك بهذه الكلمات ..

الخيانة ..مرهـ .. وصعبه..,,

المرأه..الرقه والجمال والتضحيه ..,

الصداقة ..الوفاء وفراق ودموع وأخلاص :sorry:

النميمة ..نفاق وتعرض للناس :a (213):

النفاق ..كذب وخداع :a (30):

17_ هل انت راضي عن نفسك ..؟؟

الى حدٍ مـا :mf_bookread:

18_ ما هي المجالات التي تتمنى ان تأخذها منهاجا في حياتك ؟؟
مجالات التعلم والدين :a (80):

19_ هل لي ان اعرف مفهوم ( الحريه ) لديك ؟
الحرية ليست بالفكر أنما الحريه بالإتزان بين التصرفات والمعامالات
وعدم الضغط على النفس الداخليه وأستغلال الطاقه بالمنافع لتكون ايجابيه وليست سلبيه..,,

20_ هل تؤمن بتفوق الرجل على المرأة ؟

الرجل متفوق على المرأة في القدرات نظرا لقوة جسده الذي خلقها الله تعالى وفي نسبة الذكاء ، ولكن المرأه متفوقه على
الرجل بالفهم واالتضحيه والموازنه بين الأشياء :a (62):

21_ لو انتي غضبتي من حد هتعملي فيه ايه ؟؟

هرميه ههههههههههه لآبجد هبين غضبي ليه بطريقه
إيجابيه عشان أتفوق عليه بأسلوبي الخاص :victory:

22_اكثر انسان قدر ياثر فيك وفي تصرفاتك؟
أبـي

23-صفه تحبها اووي ؟؟

عدم التصنع ياعني بالعربي كده أن الأنسان يكون على طبعته :smile:

24- احلى هوايه .؟

الرسم والتشكيل والشعر :a (11):

25- ما هو شعارك بالحياااة ؟
لآ أقع من كارثه انما انهضم ولآ أنكسر :mf_bookread:

26_ليه اخترتي بذات عاشقة مصر تسجلي بيه ؟؟
لأني بحب مصر وبعشقها مهما كان
فيها ايه ولأفتقادي ليها كمان ..,,

27_ ايه هي اخر هدية اهدت لك ومن مين ؟
ورده حمرا ... من صحبتي:a (11):

28_ رسائل...

* رساله عتاب لمن تبعثها ؟ هموس وميجوا وحازم(غبتوا كتيير)

* رساله حب صادقه لمن تبعثها ؟توته ايمي هموس سندس

* رساله اعتذار لمن تبعثها ؟ لأي حد زعل مني :smile:

29_ ياورد مين علمك تجرح ,,, لمن توجه هذه العباره ؟؟
ههههههههه حلوه والله تصدقي ممممممممم معرفش :birgits_giggle:

30_ اعتذار المرأه للرجل ذل أم احترام للذات ؟؟

أحترام للذات ومش بين الراجل والمرأة فقط الإعتزار في
حد ذتها بتبين على احترام الشخصيه ..,,

31_ رتب هذه الكلمات على حسب اهميتها عندك

المال - الحب - الصديق - المستقبل المهني - العائلة !!!!

1 ـ الحب
2ـ العائلة
3ـ الصديق
4ـ المستقبل المهني
5ـ المال

32_ مارأيك بالغيره ؟
الغيره ألي تخنق أنا ضدها لكن
الغيره الشريفه مثلا زي تنافس دراسي أنا أؤيدها..,,:a (80):

33_ ماذا تقول لمن يظلمك ؟؟
ربنا علييك :a (11):

34_ سر لاول مره تقوله لنا؟؟
أنا بحبكم وربي..,,:biggrin2:

35_ قرار اتخذته وتسرعت به ومن ثم ندمت عليه؟؟
مممممممممممم المصالحه لناس ما تستحقش :a (213):

36_ لااسمع لا ارى لا اتكلم ,, متى تطبق هذه المقوله بحياتك ؟؟

عندما يكون صديقان متزاعلان :a (11):

37_ سؤال اجباري الاجابه عليه قوم بتوجيه
*متى تذهب العصبيه؟
عندما أتجاوزها من عد واحد لعشره بسري :a (31):

نصائح الى خمس اعضاء تقوم باختيارهم انت ؟؟
همس حازم ميجوا مريام توته .... لآتغيبوا فالمنتدى ينتظركم :eh_s(2):

38_ ماهو اكثر شي يجرحك ؟؟

الخيانه :eh_s(2):

39_ لو الزمان عاد يوما ماالشي الذي ستفعله

مره اخرى ومالشيء الذي لن تفعله مره اخرى ؟؟

الشيء الذي سأفعله تقبيل أبي وحضنه ، والذي لن أفعله الأذاااء لأحد ..,,

40_ شيء حدث بحياتك غير مجرى حياتك ؟؟

المنتدى هنا ... ووفاة أبـي ..,:a (11):

41_ كلمة تتمنى سماعها كل يوم ؟؟
أبنتي ...,,

42_ ماهو شعورك وانته في عضو تحت الاضواء
مع الشرح بالتفصيل؟؟؟؟؟
سعيده جدا لأني بتكلم مع الناس ألي بحبهم وبطلع
بجرأه بالرد عليهم وهويتي لهم مكشوفه :smile:

43_ توقعت تكون ضيفنا لهالاسبوع؟

لآ ههههههههههه

تـــم :victory:

عاشقة مصر
26-06-2010, 02:16 AM
- ما رأيك بالحب؟

الحب شيء جميل بين الأخ والأخت والأم والأب والصديق
والحبيب والحبيبة وبيكون حب ناجح لو كان فيه أخلاص وود ...

-أصعب مشكله واجهتك بحياتك؟

وفاة أبي و انا لوحدي :sorry:

أحلى كتاب قرأته؟
الطب النبوي

موقف طريف مر عليك وانت بالمنتدى؟

غير بتاع همس يا عني :birgits_giggle:

مممممممممممممم

ما فيش غير بتاع همس ألي فكراه ههههههههههـ..., والباقي كله مواضيع والكلام ألي في الأهدائات خصيصا لما بكلم مريام في الأهدائات فوق أنا وهمس وتوته كنا بنقول كلآك تهيس شويا هههههههههه

ماهي اجمل اللحظات في حياتك ؟
والله في لآحظات كتيييره حلوه بس هقول لحظه لما كنت أنا وبنات عمي نطلع نتفسح كنا بجد علطول فرحنيييين خصيصا لما نشتري من المحلات الأكسسوارات والكتب وكده ههههههههههه .. بجد كانت بتبقى ايام حلوه اوي ....

السؤال اللي خايفة منو يا عاشقة مصر حد يسأله من الأعضاء؟؟( اجباري)
سؤال ايه ده ... عادي الي عاوز يسألني انا في الخدمه أصل فكرت كتييير معرفش ايه ده :g:

-العضو اللي يخاف عاشقة مصر من أسئلته؟

هههههههههههههه ، هو انا بخوف لدرجادي :eh_s(2): هههههههههه
معرفش اسأليهم هما... :a (11):

-كم عضو دخل منتدى شباب مصر عن طريق عاشقة مصر ؟ (( وانا منهم ):a (214):

مممممممممم زملكاوي... :victory:

-مين رايك اكتر عضو مميز او اكتر عضوة مميزة ؟

والله المميزييين كتيير ، بس المميزه ألي بتتعب معانا كتييير وبتتحمل للمنتدى كتيير أووي القمرايه والرقيقه بتعتنا سموحه :a (11):

احلى اسم ولد بنظرك ؟
عبد الله ، عمرو ، شريف ، وائل ،
و حسام ، بحب كلمة صاصا أووي ههههههههه

واحلى اسم بنت ؟
سلمى ، أسماء ،مريم

- هل راضي عن الي قدمته لمنتدى شباب مصر

نفسي اقدم اكتر أنتي عارفه أنا حاسه اني مهما أقدم
مش هعرف أردلهم المحبه والصداقه ألي حسسوني بيها دي :a (11):
- اعتذار تريد ان تقدمه لمن؟
لأي حد زعلان مني ...،،

_ ما ردة فعلك عندما تقول لك حبيبك: أحبك نعم أتزوجك لا ؟

نعم نعم يا خويا ههههههههههههه خلينا أخوات أحسن هههههههههههه

لآ طبعا أنا أصلا رافضة فكرت الولد يمشي مع البنت لأن لما يمشي معاها يقعد يقولها كلام

ويلعب بأحسسها وفي الآخر يسبها زي ما ساب غيرها كتيير ، النوع ده من الشباب الله يهديهم

بيحبوا يلعبوا بأحاسيس ومشاعر الناس :a (213): و أنا رافضها تماما ..,,

_ ماذا ستكتب لنا لتعبر عن حياتك التي عشتها الى الان في كلمات قليلة ؟
واجه الحياه مهما كانت صعبة ...,,

_(( اللي راح راح وماتفيد كلمة ياريت )) إذا أردت ان توجه هذه العبارة لنفسك , فماذا تقصد بها ؟
على مثلا جهد قصرت فيه :a (80):

_ماالذي يلفت انتباهك بسرعة في الشخص لكي تعجب به ؟؟

دينه واسلوبه وشخصيته ولما يكون فكره يكون زي فكري ..,,
من فين عرفتي المنتدى ؟

انا ومريام كنا بنلف وندور في المنتديات فلقيناه :a (11):

_عضو اول ما شفت مشاركاته ارتحتله؟؟

آيات:smile:

عضو حبوب؟؟ سموحه و ايمي وتوته وانتي

عضو طيب؟؟ ميجو وعوض وعبد الله و اسير ونور و آيات وهادي و مورو و ايمي وسندس ووالله كلنا طيبين :eh_s(2):

عضو مشاغب؟؟ ممممممممم عوض :birgits_giggle:

عضو ما ترتاح له ؟؟ دهشان فاكرينه :birgits_giggle:

عضو تعرفه عالماسنجر؟؟ كتييير ما تعديش :a (27):

عضو تحب تمزح معه؟؟ كل الأعضاء دمهم خفيف وبحب اهزر معاهم ..:smile:

عضو عصبي؟؟ أنا :biggrin2:

عضو مزاجي؟؟ مذاجي ازاي :g:

_ من هو اكثر شخص تفكر فيه؟ أبي :a (11):

_ قــــــولــ رايـــــك بالأعضــاء والمشرفيـن والاداريــن المذكورة أسمائهم ؟؟

ايات حمدي : أداريه رائعه وقرارها في موقفها مشرف جدا وحاتم ونتمنى رجوعها بأقرب وقت ..,,

معاه قلبي : خفيف الظل وطيب جدا ، وما بيحبش يزعل حد منه ..،،

سموحة : حنونه ومجتهده و موقفها مشرف ايضا ..,,

moro : خفيف الظل وطيب وبيعرف ياخد قرار بنفسه ونتمنى نشوفه قريب ..,,

_ موضوع اعجبك في المنتدى.. ما هو ...؟؟ ولمن؟ ولماذا؟

هذيان .... لميجو (أحمد).... لأن كل ما في نفوسنا بنطرحه هناك بكلمة بشعر أو بخاطره أو بصرخه وفي كمان.... فقدانك... لأمير بكلمتي.... بيذكرنا بأصحبنا وبملجأ للنداء لهم.... والمدونه... لأيات حمدى... ذكريات بتقبلنا ومواقف :a (11):

_ما هي صفتك السيئة (ان وجدت) وتريد أن تتخلص منها؟

العصبيه :a (56):

_ كم ايميل لديك ... ؟؟؟

واحد :smile:

_لو اعطوك القدرة على التخلص من 3 اشخاص في العالم... مين هتختار وليه ؟

بوش و رئيس اسرائيل و الي خاربين البلاد ...

38_ من هو صندوق أسرارك ومفتاحه؟.

قلمي وورقتي :mf_bookread:

تـــــــــــــــم..,,:a (80):

أسماء
26-06-2010, 02:20 AM
عاشقة مصر
قرئت اجابتك بتمعن شديد ... بصراحة اجابات زى العسل
وخصوصا المواقف المضحكة بجد هلكت من الضحك :biggrin2:
دمك شربات
متابعة لاجابتك على الاسئلة الباقية بكل شغف
تحياتى:a (35):
ولى عودة بالتاكيييد